ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אלוהים, איזו מלחמה מעולה 

אלוהים, איזו מלחמה מעולה

 
 
עמנואל מיברג, גיימר

עמנואל מייברג מהלל ומשבח את המשחק God of War וקובע - משחק חובה למי שאוהב אקשן ולא מפחד מאלימות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
קרטוס היווני יוצא במסע לגירוש אל המלחמה מגופו
 קרטוס היווני יוצא במסע לגירוש אל המלחמה מגופו   
הנה הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על God of War, לקונסולת הפלייסטיישן 2: אם אתם אוהבים את סגנון הפעולה-הרפתקאות (Devil May Cry), ואפילו אם לא, אתם חייבים, לפי חוק חדש שקבעו אלי הגיימינג, לשחק ב-God of War. פשוט חייבים!

והנה הדבר השני שאתם צריכים לדעת על God of War: אם אתם מתחת לגיל 18, ו/או נעלבים מאלימות גרפית, דם ותוכן מיני (גוף האישה העירום והאקט המיני עצמו שניהם כלולים במשחק), אל תגידו שלא הזהרנו אתכם. או לפחות אל תאשימו אותנו במקרה שההורים שלכם מגלים איזה דברים מלוכלכים אתם עושים בחדרכם החשוך מול מסך הטלוויזיה המרצד בשעות הקטנות של הלילה.
 

משחק פעולה אלים מאד, אך מצוין

הלוחם הבלתי מנוצח אינו רוצה בכוחותיו
 הלוחם הבלתי מנוצח אינו רוצה בכוחותיו   
אני יודע שחלק גדול, אם לא רוב הקוראים שלנו, מתחת לגיל הזה, ואני גם יודע שרובכם כבר קניתם משחקים שעל אריזתם הייתה מודפסת האות M (משחקים למבוגרים). אבל תקשיבו למה שאני אומר: המשחק הזה יותר מאלים ואתם צריכים לקחת את זה בחשבון. ואם הסיבה הזאת מונעת מכם לשחק ב-God of War אני מרחם עליכם, כי הוא פשוט מצוין.

God of War מתרחש ביוון העתיקה בימים שבהם זאוס ושאר אלי אולימפוס עדיין היו חלק מהמציאות. גיבור המשחק הוא קראטוס, לוחם ספרטני לשעבר, בעל שתי חרבות הקשורות לשרשראות ויכולת לחימה אל-אנושית. המשחק מתחיל בסרטון שבו אנחנו רואים את קראטוס קופץ אל מותו מההר הכי גבוה שהוא יכל למצוא.

קראטוס כבר לא יכול לסבול את עברו המסובך שרודף אותו בסיוטים, ולכן הוא מחליט לסיים את חייו. בדרכו למטה הוא נזכר בשלושת השבועות שקדמו להחלטה הגורלית. שלושת השבועות שבהם הוא ניסה להרוג את ארס, אל המלחמה, כדי להתחמק מעברו, אבל כפי שאנחנו רואים, ניסה ונכשל.
 

מצליח בכל מה שהאחרים רק היו רוצים

פעולה, טירוף, אכזריות בלתי נסבלת
 פעולה, טירוף, אכזריות בלתי נסבלת   
בהתחלה זה נראה כאילו העלילה של God of War היא לא יותר מסיפור נקמה מצוי שכולל כמה מרכיבים שרירותיים, שנמצאים שם רק כדי להגניב את השחקן (החרבות הקסומות, אופיו האכזרי של קראטוס, עורו החיוור וכו'). אבל ככל שאנחנו מתקדמים במשחק ומקדמים את העלילה, דברים אלה מוסברים ומוצדקים, וגם מתגלה סיפור מרתק, מורכב ואפילו נוגע ללב. טרגדיה יוונית אמיתית ואיכותית.

בעקרון, God of War לא כל כך שונה ממשחקי פעולה-הרפתקאות אחרים כמו Devil May Cry ו'הנסיך הפרסי'. הוא אפילו שואל - או אם לנסח זאת בצורה לא מנומסת, גונב - מהם כמה רעיונות בסיסים. אז למה אני עושה ממנו כזה עניין? כי הוא עושה בצורה הרבה יותר טובה את כל מה שהמשחקים האחרים בסגנון מנסים לעשות. אפשר להגיד שהוא עושה אותם בצורה מושלמת. God of War הוא כל מה שאי פעם רציתם ממשחק פעולה-הרפתקאות ואפילו כמה דברים שבכלל לא ידעתם שאתם רוצים.

כפי ששם הסגנון מסביר, משחקי פעולה-הרפתקאות הם חלקם אקשן (קרבות נגד אויבים ובוסים) וחלקם חקירת אזורים ופתירת פאזלים. ב-God of War החלק הראשון של הנוסחה הרבה יותר מרשים ומוצלח מהשני, והוא בעצם הסיבה למסיבה. אבל זה לא אומר שהפאזלים במשחק חלשים או חסרי הנאה. הם רק לא מזהירים כמו הקרבות.
 
 

ועכשיו במבצע - התקפות מיוחדות מתנת האלים

מערכת התפיסות של המשחק מדמה את משחקי הקצב כדי להביא גיוון למשחק
 מערכת התפיסות של המשחק מדמה את משחקי הקצב כדי להביא גיוון למשחק   
חובבי הסגנון ירגישו בבית מיד עם השליטה במשחק. קראטוס יכול לבצע התקפה מהירה, התקפה חזקה, לקפוץ (ובכך לבצע התקפות אוויריות), להגן על עצמו, להתחמק מהתקפות אויבים בעזרת הזזת הג'ויסטיק הימני ולשלב את כל אלה ביחד כדי ליצור קומבאים ארוכים. לקראטוס יש גם כמה התקפות מיוחדות שהוא מקבל כמתנות מהאלים השונים באולימפוס.

למשל, היכולות לזרוק ברקים שזאוס מעניק לו, או היכולת לזמן מספר נשמות מעונות שיתקיפו כל דבר שעומד בדרכם שהוא מקבל מהדס (Hades). כפי שבטח כבר ניחשתם, את כל היכולות והמהלכים של קראטוס נוכל לשפר בעזרת נקודות הניסיון שהאויבים מפילים. אגב, נקודות ניסיון אלו, המיוצגות ככדורים אדומים זוהרים, לקוחות הישר מסדרת Devil May Cry.

השילוב של כל המהלכים האלה יחד עם האויבים במשחק שמבוססים על מיתולוגיה יוונית (מינוטאורים, קנטאורים, שלדים וכו') לבדם, יוצרים קרבות שיותר מהנים מכל משחק פעולה-הרפתקאות אחר.
 

מעט תרגילים, אבל כולם שימושיים

 
אין פה ריבוי בתרגילים כמו שיש במשחקים אחרים, אבל לכל מהלך שקראטוס יכול לבצע יש שימוש אמיתי ולכן הקרבות מעניינים בדיוק כמו שהם יפים במראה. אני יכול להמשיך לשבח את מערכת הקרב הבסיסית של God of War עד מחר, לתאר לכם עד כמה כיף זה לקפוץ לתוך קהל אויבים ולהתחיל לנפנף ב'להבי הכאוס' של קראטוס עד שכולם מסביב מתים, אבל אתם מבינים את הנקודה. זו אותה המשחקיות שראיתם במשך שנים, רק שעכשיו היא מצאה את הצורה המושלמת.

המיני-משחקים שמשתלבים לתוך המשחקיות הם אלה שהופכים את God of War למשחק יוצא דופן. הם אלה שלוקחים אותו מ-'משחק ממש כיפי' ל-'משחק גאוני'. אם אנחנו נצליח להרביץ לאויב מספיק פעמים כדי להמם אותו, כפתור העיגול של שלט הפלייסטיישן 2 יופיע מעל ראשו והוא יודיע לנו שאנחנו יכולים להתחיל במיני-משחק (על ידי לחיצה על אותו כפתור כמובן).

המיני-משחקים ממחישים את הפעולות המדהימות של קראטוס על המסך. אם נתחיל מיני-משחק נגד ציקלופ ענק, למשל, יופיעו רצף של כפתורים אקראיים על המסך. אם נלחץ עליהם בזמן, נגרום לקראטוס להתחמק מהנבוט של הציקלופ ולהתגלגל לו בין הרגלים, אז לקפוץ לו על הגב, ולבסוף לנעוץ לו את הסכין בגרון ולשסע אותה דרך גופו כלפי מטה. אין צורך להגיד שבסוף התמרון הזה אנחנו נשארים עם ציקלופ אחד מת מאוד ותחושת סיפוק נהדרת.
 

מיני משחקים אכזריים

הכל מלא יצורים רעים, וממולכד על ידי גרזנים נופלים, להבות יוקדות, להבים מסתובבים ואבנים מתגלגלות
 הכל מלא יצורים רעים, וממולכד על ידי גרזנים נופלים, להבות יוקדות, להבים מסתובבים ואבנים מתגלגלות   
לכל אויב יש מיני משחק אחר, ולפעמים לאויב יש יותר ממיני-משחק אחד - לדוגמה מיני-משחק שמוריד לו בריאות ומיני-משחק שהורג אותו. כאשר אנחנו נלחמים נגד היצור מדוזה, למשל, קראטוס ידרוך לה על הגב ויתפוס את ראשה. אז יהיה עלינו לסבוב את הג'ויסטיק לפי הכיוונים שיופיעו על המסך, ואם נעשה זאת בהצלחה, קראטוס יתלוש לה את הראש באכזריות (זוכרים שאמרתי שזה משחק אלים?).

כמה מהמיני-משחקים הכי מרגשים הם אלה שבהם צריך לתקתק על אחד הכפתורים במהירות. למשל, כאשר אנחנו מהממים מינוטאור ומתחילים מיני-משחק נגדו, קראטוס יפיל אותו על גבו בעזרת ראסייה עצבנית, יקפוץ עליו, ואז ינסה לדקור אותו בפה. אבל המינוטאור מתנגד ומנסה לעצור את הסכין בכל כוחו. אם נתקתק על כפתור העיגול במהירות קראטוס יתגבר על כוחו של המינוטאור, ינחית לו את הסכין בפנים בעוצמה, ואז יסובב אותה, ליתר ביטחון, או סתם בגלל שאין לו אלוהים (סטאגה-דום-דיש!).

יש גם מהלכי תפיסות שאנחנו יכולים לבצע ללא מיני-משחק על אויבים חלשים. אלה לא מאתגרים או תורמים למשחקיות באותה רמה, אבל הם עדיין ממש מהנים ועוזרים להמחיש את העובדה שקראטוס הוא הלוחם הכי חזק והכי חסר רחמים בעולם.
 

הפאזלים רגילים ומוכרים

קרבות בוסים מרהיבים
 קרבות בוסים מרהיבים   
קראטוס יכול להרים אויב חלש ולקרוע אותו לשני חציים בעזרת ידיו בלבד. אם זה לא קשוח, אני לא יודע מה כן. המיני-משחקים ממש זוהרים בקרבות הבוסים המעטים, אך עוצרי הנשימה של God of War. אני יכול לתאר עוד פרטים כדי להמשיך ולהסביר לכם למה אני כל כך מתלהב מהמשחק, אבל אני כבר מעדיף שתגלו לבד.

על החלק השני של המשחקיות, חקירת האזורים ופתירת הפאזלים, אין יותר מדי מה להגיד. לא מכיוון שהם רעים חס וחלילה, אבל בגלל שאתם כבר יודעים במה מדובר. יש סכנות סביבתיות כמו סכינים מסתובבים וקירות מוחצים שצריך להתגלגל דרכם, ותהומות חסרות תחתית שצריך לקפוץ ולטפס מסביבם. יש כמה פאזלים מקוריים ומעוררי מחשבה במשחק, אבל רובם נכללים בקטגוריית ה-'תביא מפתח מהחדר הזה לחדר הזה, תזיז את הבלוק הזה לשם ותמשוך במתג'.

בנוסף למשחקיות הנהדרת שלו, God of War גם נראה מצוין. ראשית, יש את הגרפיקה בזמן אמת. היא אולי לא נראית כל כך מרשימה בתמונות שלצד הכתבה, אבל זה רק בגלל שכדי להבין עד כמה טובה הגרפיקה צריך לראות אותה בתנועה. יש מספיק פוליגונים, יש מספיק פרטים, והסביבות מדהימות ביופיין תודות למעצבי השלבים שמבינים כיצד להשתמש במרחבים וצבעים.
 

הפרטים הטכניים עשויים לעילא ולעילא

חוויה לכל החושים
 חוויה לכל החושים   
אבל אלה האנימציות, ובמידה מסוימת זוויות המצלמה, שיגרמו לכם להגיד 'וואו'. קראטוס זז בצורה פשוט מושלמת. מערכת הלחימה במשחק לא רק מהנה, היא גם מיוצגת על המסך בדרך הכי טובה שאפשר. כל תנועה, כל מהלך שקראטוס מבצע, גורם לנו להרגיש כמו לוחמים אימתניים, והאנימציות שמתרחשות בזמן המיני-משחקים, נמצאות בליגה משלהן. ייתכן שהן האנימציות הכי מרשימות שנראו במשחק אי פעם.

בעניין המצלמה בחרו המפתחים בגישה מעניינת. בדומה למשחקי פעולה-הרפתקאות אחרים, God of War לא נותן לשחקן את הרשות לכוון את המצלמה בעצמו. ההבדל הוא שבמשחקים אחרים הדבר רק גורם לתסכול אצל השחקן כיוון שלפעמים המטרה מוסתרת ממנו. למזלנו, ב-God of War זווית המצלמה האוטומטית לא רק מצליחה להימנע מהבעיה הזאת רוב הזמן, היא גם מצליחה לתרום למראה הכללי של המשחק. חלק מהפעולות שקראטוס יבצע יגרמו למצלמה לזוז לזווית הרבה יותר דרמתית, מה שגורם למשחק להיראות יותר כמו סרט שאנחנו משתתפים בו ופחות כמו משחק. אני לא יודע אם היה צלם קולנוע בצוות הפיתוח של המשחק, אבל זה בהחלט נראה כך.

הסרטונים המרונדרים מראש והסאונד שמלווה אותם ואת המשחק כולו, עוזרים ל-God of War להרגיש כמו סיפור אפי אמיתי. אין לי שום בעיה להגיד שהסרטונים הקצרים של המשחק, כל אחד מהם, יותר טוב מסרטי הקולנוע באורך מלא שיצאו בשנים האחרונות. הם יותר מרגשים, ובטח שיותר מעניינים מבחינה וויזואלית. המוזיקה האפית והדיבוב המשובח נרתמים לאותה מטרה גם כן. השחקנית לינדה האנט (שזכתה בפרס האוסקר על 'שנה בצל הסכנה') מקריינת את המשחק, ועושה עבודה ראויה לשבח
 

סוכרייה שחובה לשחק בה

מהירות התגובה שלכם יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות
 מהירות התגובה שלכם יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות   
אני בטוח שכבר יותר מפעם אחת קראתם ביקורת ארוכה וחיובית על משחק רק כדי להגיע לפסקה האחרונה ולגלות שהוא קצר מדי. ובכן, God of War הוא בהחלט משחק קצר; בין 8-10 שעות. אבל תאמינו או לא, הפעם זה לא ישפיע על הציון. כל שניה של God of War מהנה ועדיף שהוא יהיה כך מאשר משחק ארוך שמכיל רגעים פחות איכותיים. מה גם שיש מספיק סיבות טובות (רמות קושי שונות ופרסים) לחזור ולשחק בו שוב ושוב.

לסיכום, אם יש לכם פלייסטיישן 2, אתם אוהבים משחקי אקשן ולא אכפת לכם מהרבה אלימות, אתם חייבים לקנות את המשחק הזה. אני מבטיח לכם שלא תתאכזבו.
 

לסיכום

 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by