ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
עולמו של וויין, גירסת הרדיו 
 
 
מערכת חיים ברשת

חברת אפל הודיעה כי ביומיים שלאחר השקת iTunes 4.9 נרשמו באמצעותה כמיליון משתמשים לתחנות פודקאסטינג. איזה שכונה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הוא לעג להם וכינה אותם "עולמו של וויין" של הרדיו, כשהוא משווה אותם עם שני הטמבלים שהפיקו תחנת טלוויזיה פיראטית שכונתית בסרט הקומדיה המפורסם. לטעמו של מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, כך לפי נאום שנשא בחודש מאי, בעלי תחנות הפודקאסטינג העצמאיות שמשדרים מסלון ביתם הם יותר מידי 'שכונה'. מזל, הוא אומר, שיש פה ושם גם כמה אנשי רדיו מקצוענים שהצטרפו לקהילת הפודקאסטינג המתרחבת. אולם למרות שאותן רבבות תחנות עצמאיות לא ממש כוס התה של ג'ובס, עם הפופולריות שלהן אי אפשר להתווכח והוא הודיע כי הוא החליט לאמץ אותן לחיקו.

ביום שלישי האחרון, השיקה חברת אפל את גירסה מספר 4.9 לתכנת המדיה iTunes. הפיצ'ר הבולט ביותר שהיא הוסיפה בגירסה החדשה, הוא היכולת להירשם באמצעות ה-iTunes לתחנות פודקאסטינג. כעת מודיעים מאפל כי ביומיים הראשונים מאז השקת הגירסה החדשה נרשמו באמצעותה לתחנות פודקאסטינג כמיליון מאזינים.
 
אפל אומרת כי גם תחנות הפודקאסטינג, ש-iTunes הפכה לערוץ מרכזי להפצת התכנים שלהן, מגבות את המספרים שלה ומעידות על גידול אסטרונומי במספר המאזינים. כך למשל וויל לואיס, מנהל תחנת הרדיו KCEW, אשר משדרת גם בפודקאסטינג, מעיד על גידול של פי 10 בהורדות של תוכניות מאז השקת ה- iTunes 4.9.

החברה לא גובה כסף עבור הרישום לתחנות הפודקאסטינג דרך iTunes ונראה כי אין בכוונתה לעשות כן גם בעתיד. הרווחים מהפעולה הזו, כך מקווה אפל, יהיו עקיפים ויגיעו בעיקר ממכירה של יותר נגני iPod, אשר קשורים קשר הדוק עם ה-iTunes.
 

פוד-מה?

 
פודקאסטינג הינה שיטה שמאפשרת למאזינים להוריד מהרשת באופן אוטומטי תכני אודיו, ישר אל תוך נגן המוזיקה שלהם. המאזינים צריכים לבצע פעולת רישום לתוכניות המועדפות עליהם וברגע שעולה לרשת פרק חדש, הוא יורד אליהם באופן אוטומטי כקובץ MP3. שלא כמו בתוכנית רדיו מסורתית אשר משדרת מעל גלי האתר, כאן המאזינים אינם תלויים בשעת השידור של התוכנית ומחליטים בעצמם מתי נוח להם להאזין לה.

למרות שהמילה פודקאסטינג מורכבת משתי המילים broadcasting ו- iPod, הטכנולוגיה לא צמחה אצל אפל, יצרנית ה- iPod, אלא מלמטה, מקרב המשתמשים הפשוטים. בשלב הראשון השתמשו בה אודיו-בלוגרים, שהפיצו בדרך זו את הגיגיהם על כל עניין, החל מדיונים עמוקים על טכנולוגיה, דרך חדשות ספורט, ביקורות סרטים, תסכיתים ומה לא. מאוחר יותר, כשראו כי טוב, הצטרפו לגל הזה גם תחנות רדיו מקצועיות ואתרי תוכן מובילים כדוגמת ה-BBC.
 
 

כמו הסטארבקס של הפודקאסטינג

עד כה, כדי להרשם לתחנות פודקאסטינג, היה צורך להשתמש בתוכנות כגון iPodderX, שהן אמנם תוכנות מצויינות, אבל ממש לא מוכרות לקהל המיינסטרימי. כעת, עולם הפודקאסטינג נפתח בפני קהל רחב הרבה יותר, בתיווכה של התוכנה הפופולרית iTunes.

אין ספק כי החלטת אפל לקפוץ על גל הפודקאסטינג נבעה גם מן הסטטיסטיקות המרשימות. במרץ דיווח ארגון Pew כי על פי סקר שביצע, 29% מ-22 מיליון האמריקאים שברשותם iPod או נגן MP3 אחר, מאזינים לשידורי פודקאסטינג.

"הפודקאסטינג הוא כמו קפוצ'ינו", אומר אוגוסט טרומטר, המפתח של תוכנת iPoderX, בהודעה לעיתונות של אפל. "כבר מזמן היה קיים בעולם קפה הגורמה, אבל היתה זו רשת בתי הקפה סטארבקס אשר שמה אותו על המפה. אפל היא כמו אותה רשת סאטרבקס". טרומטר מקווה כי עכשיו, כשהטכנולוגיה אומצה על ידי אפל, גם הוא ייהנה מכך כיוון שהמפרסמים יחלו לקחת אותו יותר ברצינות.

יחד עם זאת, אם נמשיך באותה הקבלה, לרשת סטארבקס, כידוע, יש נטיה לדרוס את כל בתי הקפה הקטנים והעצמאיים שנמצאים בקירבתה ולהביא לסגירתם. חייבים לזכור גם את הצד הזה של המטבע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by