ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תעצרו את הפלאש, אני רוצה לרדת 

תעצרו את הפלאש, אני רוצה לרדת

 
 
גדי שמשון

האם שיטת הפרסום הבלתי-מציקה של גוגל תגיע גם לפורטלים הגדולים? גדי שמשון לא בטוח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מישהו שאל אותי השבוע (עם או בלי קשר ל"פסטיבל בג'ינס"), האם לדעתי כניסתה של האפשרית של גוגל, בכל הכח, לישראל, תשנה את תחום הפרסום המקוון בארץ.

השאלה הזו רק מדגישה את מצבו העגום של התחום בישראל. התשובה היא כן, בהחלט: יש מצב ששותפות כזו או אחרת של גוגל עם אתר ישראלי תגרום לגורמים השונים בענף לראות לאיפה האינטרנט המשיכה להתקדם, בזמן שהם היו עסוקים בלכתוב "אינטראקטיב" על כרטיס הביקור.
 
 
אולי הם יקראו, למשל, חלק מה"אני מאמין" של גוגל, שבנוגע לפרסום מתמצה במשפט "פרסום באתר חייב להציע תוכן רלוונטי ולא להוות הפרעה". קראו את המשפט שוב. אם פרסום הוא תוכן רלוונטי ולא הפרעה, זה אומר, בין היתר, שאין לנו בארץ פרסום באינטרנט. כן, ככה. אין פרסום באינטרנט בישראל.
 

תוסיף זיקוקים, שיראו שהשקענו

נשמע כמו רעיון טוב לצבוע את כל האתרים בשחור. אורנג'
 נשמע כמו רעיון טוב לצבוע את כל האתרים בשחור. אורנג'   
אז מה כן יש לנו? ומי הם אותם "הם" שראוי שיקראו מעט מהפילוסופיה העסקית של חברת האינטרנט המצליחה בעולם?

הם זה המפרסמים, המסתמכים על משרדי האינטראקטיב (תיכף נגיע אליהם), על רצונם לראות הרבה זיקוקים בפרסומות שהם עושים – למען השם, לא רואים מספיק את הלוגו – ומינימום ייעוץ ועזרה מקצועית. בתחום השיווק באינטרנט, ייעוץ כזה עושה בארץ את צעדיו הגולמניים הראשונים. ראו לדוגמא את פרשת הודעות הפורום הפיקטיביות של משרד יחסי ציבור אחד, שבייש את החברה המפרסמת ברבים. במקרה אחר, ממש לאחרונה, פרסמה בגלובס יועצת השיווק באינטרנט אביטל יוגב (מחברת "אביטל יוגב קום") מאמר ארוך המייעץ כיצד לשווק את האתר שלך באינטרנט. בחלק המתייחס למנועי החיפוש לא התייחסה יוגב כלל לשיטת הניקוד הידועה של גוגל, הקובעת את הרלוונטיות של עמוד ברשת לפי מספר הקישורים אליו. במקום זאת, הסתפקה יוגב בעצות רחימאיות ברמה הבסיסית בלבד, כמו " לוודא שמילות החיפוש הרלוונטיות לעסק שלכם יופיעו פעמים רבות ככל האפשר באתר". המפרסמים שלנו פועלים לפי עצות שרובן, כך נראה, מגיעות מחברות כאלה דוט קום. אולי זו הסיבה שהם כל כך אוהבים להיות בעמוד השער של האתר – ברוב המכריע של המקרים, העמוד שהגולש נמצא בו הכי פחות זמן.
 
 
הם זה גם משרדי האינטראקטיב העושים, לעתים, עבודה מרהיבה, יצירתית ושנונה. יש שם גרפיקאים ואמני פלאש מוכשרים להפליא. לרוע המזל, לא כל תוצרת שנראית מרהיבה בהדגמה במשרד מול הלקוח, מתאימה למדיום בו היא מוצגת, אם ננסה לשפוט לפי הפילוסופיה של גוגל (אפילו שהם אמריקנים, ומה הם כבר מבינים). לעתים זה מגיע לכדי מצגות פלאש שלא רק מפריעות, אלא ממש מכריחות את המחשב שלך לדפוק ברקס באמצע אוטוסטרדת המידע. במקרים אחרים קמפיין פרסומי נוקט בכל הדברים הנחשבים בעיני הפילוסופים-שמילוסופים האלו מגוגל כדרכיו של לוציפר: גם מפריעים בגסות רוח, גם מטרידים ביהירות מעצבנת, וגם הכי לא רלוונטיים בעולם (לדוגמא קמפיין "עגלה עם סוסה" של חברות הכבלים). נדמה שקצת מחשבה גוגלית בסיסית – זאת אומרת, שהתוכן צריך להיות רלוונטי ולא מפריע, היא דבר שרחוק מאוד, כרגע, מעולם האינטראקטיב הישראלי. מצד שני, בפעם האחרונה שנכנסתי לדיון עם חברות האינטראקטיב בישראל, הם קראו לי דינוזאור).
 
שקר לבן. דהמרקר
 שקר לבן. דהמרקר   
הם זה גם האתרים הישראלים הגדולים - כולם. תסכלו על פתיחת הרגליים, פארדון, לפני המפרסמים בעמודים הראשיים – ונאמר זאת שוב: אתר שמכריח את המחשב של הגולש להאט בשל עומס פרסומות הפלאש שבו, עושה עבודה מקצועית גרועה, גם אם הציבור הישראלי בולע את זה בשקט וכולם עושים ככה. אולי במקום לכתוב שקרים לבנים ("האתר בטעינה, בינתיים תראה פרסומת". אף אתר שמראה לכם את זה לא נמצא בשום טעינה ממוחשבת שהיא ברקע) או להתלהב באופן מביך מהתחרות המעצבנת של "חשיפה!", "בלעדי!" ו"אני ראשון!" (שיכתבו כבר GADOL!!!!1111! לפני הידיעות וגמרנו), פשוט תקראו גם את התוכן? אתם יודעים, אם פרסום יכול להיות תוכן רלוונטי, בידכם ליצור התאמות טובות יותר ויותר בין הפרסומות (מהן אתם חיים) ובין הגולשים (שגם מהם, הפתעה, אתם חיים). מעניין מה אומרים בגוגל למראה הרשת הישראלית היום, כשעמודי השער של האתרים הגדולים הם בזאר צבעוני, תוסס ומלא תכשיטים נוצצים – ורובם המכריע פשוט מטריד את הגולש?
 
"על הפרסום באתר להציע תוכן רלוונטי ולא להפריע". כמה פשוט, כמה, אם לשפוט לפי הצלחת החברה שזו הפילוסופיה שלה, כמה נכון. בשנים האחרונות יש יותר ויותר כסף בשוק הפרסום הישראלי באינטרנט (73% גידול מדי שנה בשנים האחרונות, לפי סקר איגוד המפרסמים), הגיע הזמן – אולי בעזרת גוגל – שיהיה ברשת הישראלית גם פרסום.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by