ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המלון בכה מאוד 

המלון בכה מאוד

 
 
אורי ברקוביץ`

אורח לא מרוצה של מלון נפטון באילת הפיץ ברשת מצגת ובה השמצות על המלון. בתגובה יצא המלון עם מצגת נגדית ותביעה על סך 150 אלף ש"ח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מתוך המצגת של "שלמה"
 מתוך המצגת של "שלמה"   
חשבתם שקיבלתם שירות רע והחלטתם לנקום באמצעות מכתב שרשרת באינטרנט? כדאי שתחשבו פעמיים לפני שאתם לוחצים על ה-SEND. כך למשל עלול ללמוד על בשרו שלמה (שם בדוי), אורח בבית המלון נפטון באילת, שלא היה שבע רצון מחופשתו והחליט לנקום. שלמה הפיץ מצגת ובה תמונות של המלון, שבסביבתו נערכו אז שיפוצים, מלוות בדברי ביקורת על איכות החדרים, השירות והמחיר. התמונות הגיעו להנהלת רשת בתי המלון "רימונים", שנפטון הוא חלק ממנה, ואלה התיישבו להכין מצגת נגדית שאמורה להעיד על המצב האמיתי של המלון בימים אלה, ובאותה הזדמנות גם כתב תביעה על סך 150 אלף ₪ בגין עבירה על חוק איסור לשון הרע.

מה שהרתיח את הנהלת רימונים היתה שהמצגת של שלמה אמנם הציגה תמונות אמיתיות, אולם היתה מלווה במה שהם רואים כשקר והטעייה. המצגת של שלמה מדברת על "מחיר גבוה", "שירות מזעזע" ו"חדרים מוזנחים" בלא כל תימוכין כשבסיומה ממליץ שלמה לנמעניו להעביר את המצגת "לכל מי שאתם מכירים לפני חודשי הקיץ החמים", דבר שהעלה את חמתם של קברניטי רשת רימונים בעוד כמה מעלות.
 

מצגת תגובה לכל המכותבים

מתוך המצגת שהפיצה רשת המלונות
 מתוך המצגת שהפיצה רשת המלונות   
"במלון עצמו בכלל לא היו שיפוצים ומדובר בשיפוצים שערכה בחזית המסחרית החברה לפיתוח חוף אילת שנמשכו כמה חודשים", טוענת חמדה הופמן, מנכלי"ת רשת מלונות רימונים שמלון נפטון הוא חלק ממנה. "השיפוצים בכל מקרה הסתיימו בנובמבר 2004 ואילו המצגת החלה לרוץ ברשת רק לפני כשבועיים, מה שמוכיח כי מדובר בנקמנות של לקוח שכבר הוצע לו פיצוי בדמות של אירוח חוזר". הופמן סיפרה כי לראייה שמדובר בנקמה, היא יכולה לספר על חלופת המכתבים בין שלמה למלון ובו הוא מאיים כי 'אתם עוד תשמעו ממני'".

בתגובה החליטו ברימונים לירות בחזרה בכל התותחים. מצגת נגדית שאמורה לתקן את הרושם שיצרה זו של שלמה הופצה לכל כתובת ברשימות התפוצה של המצגת המקורית. במקביל הודיעה רימונים, כי תוגש תביעה נגד שלמה, שעל עקבותיו הצליחו לעלות בעמל רב, בגין עבירה על חוק איסור לשון הרע. בחברה לא הסתפקו בכך, ובהכירם את אופיה של הרשת, הודיעו כי הן לא יהססו לתבוע כל אדם נוסף שיפיץ את המצגת של שלמה.
 

"תכתוב, תתבע - אבל למה מצגת?"

מתוך המצגת של "שלמה"
 מתוך המצגת של "שלמה"   
"זה כמו להוכיח שאין לך אחות זונה", טוענת הופמן בזעם ומספרת כי "השוק הראשוני כשגילינו לפני כשבועיים את המצגת היה גדול אבל הוא נרגע עכשיו. לאחר שהשקענו משאבים רבים כדי לאתר את מקור המצגת ולהפיץ מצגת נגדית כמות ההזמנות דרך האינטרנט גדלה". הופמן מכחישה מכל וכל את הטענות של שלמה וטוענת כי מדובר ב"רוע ורשעות ותו לא". לטענתה, "האורח היה בבית המלון באזור פברואר-מרץ בשנה שעברה ובניגוד לטענתו הוא שילם מחיר נמוך על האירוח, כיוון שהוא התארח במסגרת קבוצה, וכיוון שהיה מדובר אז בתקופת החורף". באשר למבנה הישן שהוצג במצגת כחדרי אירוח טוענת הופמן כי "מדובר בחדרים מנפטון ההיסטורי של שנות השבעים שבו כבר לא מתארחים יותר תיירים".

"זו לא בדיחה וזה מאוד חמור", הסבירה הופמן את הסיבה שהחברה בראשה היא עומדת לא מסתפקת במצגת הנגדית ומאיימת לפנות גם לבית המשפט. התביעה, על סך 150 אלף ₪ נועדה לדבריה "גם כדי להרתיע וגם כדי שהוא ישלם את המחיר על הפגיעה שהוא גרם". "למה לי לבזבז משאבים כדי להגיע לאיזה מטורף? לא היית מרוצה - תכתוב מכתב, תתבע, אבל למה להפיץ מצגת?".
 
 

האם יש סיכוי ששלמה יזכה במשפט?

כפי הנראה לשלמה יש לא מעט סיבות לחשוש מתביעה על פי חוק איסור לשון הרע (1965). על פי סעיפים 1-2 לחוק, לשון הרע הוא דבר שפרסומו (בעל פה או בכתב) עלול להשפיל אדם או תאגיד בעיני הבריות, לעשותם מטרה לשנאה, לבוז או ללעג, לבזות אותם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסות להם, לפגוע במשרתם, בעסקם או במשלח ידם. החוק אמנם מעניק אפשרויות לאדם שנתבע על פיו להגן על עצמו, אולם דומה ששלמה יתקשה לעשות כן לאור הטענות של רימונים. כך למשל, יקשה עליו להשתמש בהגנה של "אמת דיברתי", בעוד טענותיו על השירות, המחיר ומצב החדרים אינם מגובים בראיות. כמו כן דומה כי יקשה עליו לשכנע כי לא התכוון לפגוע בבית המלון. גם אם יעלה בידו לשכנע כי פעל בתום לב, יוכל בית המלון לשמוט את הטענה מתחת לרגליו אם יוכיח שהוא פרסם את הדברים בידעו כי אין מדובר באמת, או כי הוא לא נקט אמצעים סבירים לוודא שהדברים שהוא מפרסם נכונים (כמו למשל לבדוק האם המצב עליו הוא מלין עדיין שריר וקיים).
 
את תגובתו של שלמה, מפיץ המצגת, לא ניתן היה להשיג עד לרגע עליית הכתבה.

קיבלתם אימייל חשוד? רוצים לתרום לתרבות הצרכנית אבל אינכם רוצים לפגוע סתם? אתר "לא רלוונטי" של חנן כהן, שחשף לראשונה את הסיפור, בודק כל מכתב שרשרת שמגיע אליו כדי שתוכלו לדעת האם עובדים איתכם או עובדים עליכם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by