ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרו-פורטל, והרשת בחינם 

מיקרו-פורטל, והרשת בחינם

 
 
יוני  שדמי

החבר'ה הטובים באלטה ויסטה, שנאבקים עם שאר הפורטלים בקרב המדמם על תשומת ליבו של הגולש, בטוחים שמצאו את הקלף המנצח: גישה חינם לרשת.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המיקרו-פורטל. מהפכה או סתם גימיק?
 המיקרו-פורטל. מהפכה או סתם גימיק?   
אלטה-ויסטה, פורטל וותיק שנודע בעיקר ביכולות החיפוש המתוחכמות שלו, מכריז על שירות חדש: גישה חופשית לאינטרנט. בדומה לתוכנית העסקית של כמה חברות המנסות את המודל החינמי, כמו השלוחה הישראלית של סרפרי (ועל מעללותיה של זו ראה להלן) ונט-זירו, גם אלטה ויסטה התלהבו מהרעיון פשוט: קח גישה חופשית לאינטרנט, תן נתונים דמוגרפיים וקבל הרבה, הרבה (והרבה!) פרסומות.

למרות העובדה שהמתחרות הנ"ל סובלות מתזרימי מזומנים מקרטעים ומהצלחה בינונית בלבד, החבר`ה הטובים באלטה, שחברו לצורך העניין עם הסטארט-אפ הקליפורני 1stup.com, בטוחים שיש להם קלף מנצח ביד: "יש לנו כמה פיצ`רים שאין לאחרים", אמר ביל קינן, מנהל ההפצה של החברה, "יכולות מהסוג שיגרמו לאנשים להיות מעורבים בקהילה ולרצות להתחבר דרכנו, ולא רק בגלל המחיר המפתה".

קינן מתכוון לשוס החדש שאמור להרים את אלטה ויסטה מעל ים הפורטלים המתחרים: הנה הוא בא במהרה בימינו אמן, קבלוהו, כבדוהו, ואחו-שילינג חשדוהו - המיקרו-פורטל. מדובר בקופסה קטנה אך ממזרית, שנשארת פתוחה על המכתבה כל עוד המשתמש מחובר לרשת, ומעבירה לו תכנים מותאמים אישית: ספורט, עדכוני מזג-האוויר, חדשות, מניות, וכמובן, גולת הכותרת הפיננסית, זרם מהפנט ואינסופי של פרסומות, שהותאמו ביד אומן קפדנית לפרופיל שהמשתמש מסר עת מכר את פרטיותו בעבור חופן בייטים והצטרף לעדר אוכלי החינם. סגרת את הפורטלון החמודון? נסגר לך הקשר. פשוט, קל, ומי יודע, אולי משתלם.
 
האם מדובר בעסקה מוצלחת לגולש? "צרכנים הולכים ונעשים מודעים לערכם של הנתונים האישיים שלהם", אמר לזי-די-נט ג`ו לסלו הספקני, אנליסט טכנולוגיה בכיר מחברת ג`ופיטר. "העובדה שחברת נט-זירו לא הייתה הצלחה גדולה במיוחד מלמדת שלפחות בארה"ב, צרכנים מוכנים לשלם בין 15 ל20 דולר (תמורת גישה לרשת - י.ש.) בכדי לשמור בסוד את נתוניהם האישיים."

אז אולי בארץ? לסרפרי, חברה שמספקת גישת-רשת חינמית עם מספרי חיוג מקומיים, הייתה הצלחה מוגבלת בלבד. למרות העובדה שבחברה מתגאים ב"יותר מ30,000 לקוחות רשומים" וטוענים שהם "מערכת האינטרנט השלישית בגודלה בישראל", תלונות של גולשים על שירות לקוי וחוסר רצינות (גולש אחד אפילו טען שמצא דרך לגלוש ללא הטרדות ולגרום לחלון הפרסומות של החברה להעלם מן המסך, ואפילו טרח לדווח על הדבר בפורומים מקוונים שונים) גרמו לכך שהשירות לא זכה להצלחה רחבת היקף.

אבל, מותר לנחש, אם הניסיון הקטן של אלטה ויסטה ינחל הצלחה, ייתכן בהחלט שמדובר בדבר הבא. ממש כשם שדואר אלקטרוני בחינם הפך להיות שירות סטנדרטי שכל פורטל אובזקי סוג ט` מספק לגולשיו הנאמנים, כך, ייתכן, נעבור לשלב החינמיות הבא: גישה לרשת בחינם, בתמורה לכך שדף הבית של המשתמש יצביע על הפורטל הנכון.

ואז מה? אזי גם המחשב יבוא חינם, כנראה. וייתכן שבשלב מסויים נפטר אפילו מהפרסומות הטורדניות, מנחשים כמה אנליסטים - הכל יגיע חינם אין כסף (או באנרים), הם טוענים. המחשב, הגישה לרשת, התכנים, הכל מכל כל, כשכל הנחלים זורמים אל הים וכל הדפדפנים אל השופינג-מול הווירטואלי. כי בחיים, כידוע, אין ארוחות חינם, ובקניון הדיגיטלי, סמכו על יאהו! ושאר נפילי הקומרס העתידיים, אנחנו כבר נשלם, ובענק. רק תפוצצו את המשכורת באתר השופינג של אלטה-ויסטה\אקסייט\יאהו\לייקוס (נענע?), ולכל השאר, מכסא ארגונומי, דרך הארד דיסק חייתי ועד מוניטור 30 אינץ`, נדאג אנחנו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by