ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המומחה: מנקים את ה-XP 

המומחה: מנקים את ה-XP

 
 
המומחה

בכל פעם שאתם מדליקים את המחשב עולה הודעת שגיאה מעצבנת? למומחה יש פיתרון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
המומחה שלום!
בכל פעם שאני מפעיל את המחשב שלי, מופיעה על המסך הודעת שגיאה של "Generic Host Process". כשאני לוחץ על פרטים נוספים (בתקווה לעזרה) – מתקבל החלון הבא:
 
איך אני יכול לפתור את הבעיה?

בתודה מראש,
יוני מחדרה
 
יוני היקר, כמו שנהוג לומר: "באג רבים חצי נחמה". אתה בהחלט לא לבד, ישנם אנשים רבים שקמים בכל בוקר להודעת השגיאה התמוהה שהצגת. היא נפוצה, משום שיכולים להיות לה גורמים רבים, במערכת ההפעלה XP עם חבילת ההרחבה SP2.
 
 
איך פותרים את הבעיה:

1. המקור הנפוץ ביותר לבעיה הוא וירוסים וסוסים טרויאניים. הצעד הראשון יהיה לסרוק את המחשב כנגד וירוסים. אם אין לכם אנטיוירוס, ניתן להשתמש בסריקות מקוונות, שלא דורשות התקנת אנטיוירוס כגון HouseCall ו-פנדה.
 
 
2. עדיין נתקלים בבעיה? נפנה לאתר העידכונים של מיקרוסופט, ונעדכן את מערכת ההפעלה ומנהלי ההתקנים. שימו לב: יתכן שחלק מהעדכונים יהיו מוסתרים (אולי בחרתם בעבר לדלג על התקנתם). במקרה שכך, תופיע ההודעה הבאה:
 
נקיש על "שחזר עדכונים מוסתרים", ונתקין גם אותם.
 
3. המחשב מעודכן לחלוטין? הגיע הזמן להסתכל מסביבו. מחוברת אליו מדפסת מתוצרת HP במקרה? המדפסות של HP (במיוחד המשולבות) מתנגשות עם חבילת ההרחבה SP2. פיתרון לבעיה ניתן למצוא באתר של HP.
 
4. יש לנו כרטיס קול שמופיע כ-Ac'97 במנהל ההתקנים (בדרך כלל מדובר בכרטיס קול פנימי על לוח האם, ולא בכרטיס נפרד), והבעיה מופיעה גם בזמן נגינת שירים או סרטים? יהיה עלינו לעדכן את מנהל ההתקנים של כרטיס הקול, מהאתר של לוח האם. רשימת יצרנים ואתריהם שוכנת כאן.
 
 
5. עדיין נתקלים בבעיה? נבדוק את התוכנות שעולות עם מערכת ההפעלה: נלחץ על "התחל" (Start), נבחר "הפעלה..." (Run…) ונרשום: "msconfig". נעבור לכרטיסיה "אתחול" (Startup), ונוריד את הסימון מכל השורות שבהן עמודת ה"מיקום" או ה"פקודה" ריקות.
 
 
6. השלב הבא הוא בדיקת תקינות מערכת ההפעלה. אנחנו נבקש ממנה לבחון את כל הקבצים שלה, ולשחזר את הלא תקינים. נבדוק שיש ברשותנו דיסק של מערכת ההפעלה ונלחץ על "התחל" (Start), נבחר "הפעלה..." (Run…) ונרשום: "sfc /scannow". במהלך התהליך יתכן ונידרש להכניס את תקליטור מערכת ההפעלה (שהכנו מראש).
 
7. אם מותקנת במחשב שלנו תוכנת הגנה מתוצרת סימנטק (נורטון אנטיוירוס, אן נורטון אינטרנט סקיוריטי), יהיה עלינו להסיר אותה לחלוטין, ולהתקין אותה מחדש. חשוב לוודא שיש לנו את מספר הרישיון בכדי שנוכל להתקין את התוכנה מחדש. הוראות להסרה מלאה של מוצרי נורטון נמצאות כאן.
 
8. אם הבעיה מסרבת להיעלם, יהיה עלינו לסגור שירותים (תוכנות) בעייתיים שרצים ברקע. נלחץ על "התחל" (Start), נבחר "הפעלה..." (Run…) ונרשום: "services.msc". כעת אנחנו צופים ברשימת כל התהליכים הקיימים במערכת ההפעלה (פעילים ורדומים גם יחד). נאתר את אחד מהשירותים הבאים (או שניהם): "Windows Management Instrmentation" או "Generic Host Process" (האחרון הוא וירוס). לאחר שאיתרנו אותם - יהיה עלינו לסגור אותם לתמיד: נקיש עליהם הקשה כפולה, ובשדה "סוג הפעלה" (Startup Type) נבחר "לא זמין" (Disabled). שימו לב: יתכן שפעולה זו תשתק את חומת האש של מערכת ההפעלה. אם לאחר סגירת התהליך הראשון הבעיה נעלמה, ואיתה חומת האש של Windows, ולא דילגנו על אף שלב באמצע תהליך התיקון, מערכת ההפעלה שלנו ככל הנראה נפגמה.
 

הכו את המומחה

המחשב עושה לכם צרות? מחפשים קיצורי דרך? שלחו מייל למומחה של חיים ברשת:
info@netsupport.co.il

בין השואלים נגריל תשובות.

יש לכם טיפים שהופכים את החיים לקלים יותר? ספרו לנו, ותחסכו לי עבודה.

רוצים עוד טיפים ותשובות לשאלות? לחצו כאן כדי להיכנס לארכיון המומחה

להמשך הדיון בפורום "תמיכה טכנית"
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by