ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המומחה: עושה לכם סדר 

המומחה: עושה לכם סדר

 
 
המומחה

כך תדאגו שתיבת המייל שלכם תמיד תהיה מסודרת ומה עושים כשה-USB עושה צרות?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שלום המומחה!
יש לי בעיה: האאוטלוק שלי יותר מבולגן מהחיים שלי! יש כלי כלשהו שיכול לעשות לי סדר בעניינים בלי שאתערב??!

נוחי מת"א
 
 
שלום נוחי. נתחיל את ההסבר כמו ספר בישול מרוקאי: קודם כל תרגע. ועכשיו לבשורות: את החיים לא נוכל לסדר לך (לא היום, לפחות), אבל יש פתרון לבלאגן שלך בדואר הנכנס. בדיוק כמו בדיסק הקשיח שלך, גם באאוטלוק קיימות תקיות. בנוסף לאלו הרגילות ("דואר נכנס", "פריטים שנמחקו") ניתן ליצור תקיות משלנו, אליהן נוכל להעביר הודעות (על ידי גרירה שלהן) וכך לסדר סוף סוף את תיבת הדואר המבולגנת שלנו.

אבל למה לעשות את העבודה בעצמנו, כשאאוטלוק מוכן לעשות אותה בעצמו, באופן אוטומטי? נוכל לגרום לו למיין לתקיות את ההודעות המגיעות, על פי כללים שנקבע מראש – "כללי הודעה". הקריטריונים למיון רבים: שם השולח, נושא ההודעה, כתובת השולח וכדומה. בנוסף להעברת ההודעות נוכל לבצע עליהן פעולות נוספות: למחוק אותן, לסמן אותן, להעביר אותן לחברם וכדומה.

אז איך עושים את זה? נפעיל את ה"אאוטלוק אקספרס" וניגש לתפריט "כלים" (Tools). שם נבחר "כללי הודעה" (Message Rules) ו"דואר" (Mail).
 
 
בחלקו העליון של החלון שיפתח נקבע את הקריטריונים למיון ההודעות – נסמן את אלה הרצויים לנו. במקרה ונידרש להזין מידע (כגון שם השולח), נעשה זאת בחלק התחתון של החלון.
החלק האמצעי של החלון מוקדש לפעילות שתתבצע על אותן הודעות העונות לקריטריונים. כמו תמיד, במידה וידרשו פרטים נוספים (שם החבר שאליו יועברו ההודעות), הם יוזנו בתחתית.
ניתן לכלל שם משמעותי, בכדי שנזכור מה הוא עושה, ונקיש על "אישור". מעוניינים בכלל נוסף? אין בעיה – לחיצה על "חדש" (New) תוביל אותנו ליצירתו של כלל נוסף.
 
 
רוצים הדגמה? ניוזלטר חיים ברשת מזמין אתכם להצצה בווידאוטיפ :
כיצד להגדיר כללי הודעה
 
מומחה יקר: התערבתי עם חבר שלי שתצליח לענות לי על השאלה הבאה. התחברתי לאינטרנט, בחיבור ADSL, בעזרת מודם USB המכונה ALE 150. אם יותר לי לציין אני נראה לא רע בכלל, והחלטתי לרכוש מצלמת אינטרנט (בחיבור USB) בכדי להתחלק במראה עם שאר העולם.
אבל מסתבר שהמצלמה והמודם לא מוכנים לחיות בשלום אחד עם השני. ברגע שאני מתחבר לאינטרנט המצלמה מפסיקה לעבוד. קניתי מפצל עם אספקת חשמל חיצונית, והבעיה ממשיכה. אתה יכול לעזור?
 
למען הפצת היופי בעולם, וגם בגלל שהחבר הזה שלך נשמע טיפוס מפוקפק, אני אנסה לעזור. המקור לבעיות מהסוג שאתה מספר עליו יכול להיות אחד משניים: חשמלי או רוחב פס מוגבל. אל תדאג, אני מיד מבהיר מה שני המושגים האלה אומרים.
 
הבעיה הנפוצה ביותר עם התקני USB היא חשמלית. רובם מקבלים את הזרם הדרוש להפעלתם מלוח האם שלנו. ישנן מאות חברות שונות של לוחות אם והתקני USB (לעיתים נדמה שלכל קוראני עם מלחם יש חברת היי-טק), ולמרבה הצער לא כולן עומדות בתקנים הבינלאומיים הקשורים ל-USB. במילים פשוטות: חלק מההתקנים "אוכלים" יותר חשמל מהמגיע להם, וחלק מלוחות האם לא מספקים את הזרם הדרוש.
 
 
כאשר מצלמת האינטרנט מחוברת, האינטרנט שלך מתנתק? קרוב לודאי שמדובר בבעיה חשמלית. בכדי לוודא שאכן כך, נקיש הקשה כפולה על האיקון "Safely Remove Hardware" בתחתית המסך:
 
במקרה ומוצגת לנו על המסך רשימה של כל התקני ה-USB, ללא אזהרות מיוחדות, אכן מדובר בבעיה חשמלית. בכדי לפתור אותה יהיה עלינו:

* לנסות ולחבר את המצלמה והמודם בחיבורי USB רחוקים ככל האפשר אחד מהשני, רצוי האחד באחורי המחשב והשני בחיבורי ה-USB שבחלקו הקידמי. לעיתים לכל קבוצה של חיבורי USB יש אספקת חשמל נפרדת.
* להתקין את מנהלי ההתקן המעודכנים ביותר לכל התקני ה-USB שלנו. רשימה מלאה של אתרי יצרנים ניתן למצוא כאן.
* אם הבעיה נמשכת, יהיה עלינו לרכוש מפצל USB עם אספקת חשמל חיצונית.
 
 
גם להתקני USB, כמו כל חיבור למחשב שלנוף יש רוחב פס. כלומר: הם מסוגלים לטפל בכמות מוגבלת של נתונים לשנייה. כל אחד מהתקני ה-USB דורש רוחב פס מסויים. יתכן שסך התקני ה-USB עובר את זה המוקצה לך. איך נבדוק אם זה המקרה? המחשב כבר יודיע לנו בעצמו על הבעיה, על ידי הקפצת חלון כדוגמת החלון הבא:
 
דרכים לפתרון הבעיה:
* ננסה לחבר את המצלמה והמודם בחיבורי USB רחוקים ככל האפשר אחד מהשני, רצוי האחד באחורי המחשב והשני בחיבורי ה-USB שבחלקו הקידמי.
* נגלוש לאתר לוח האם שלנו (רשימת אתרי יצרנים נמצאת כאן), ונתקין את מנהלי ההתקנים המעודכנים ביותר.
* אם אנחנו מרגישים בטוחים בנושא הזה, ניכנס להגדרות ה-BIOS של המחשב שלנו, ונבדוק האם האפשרות "Enable USB 2.0" מופעלת.
* במקרה ולא הגיעה הישועה, תצטרך לרכוש כרטיס עם שקעי USB נוספים בכדי לפתור את הבעיה. מפצל לא יעזור במקרה זה.
 

הכו את המומחה

המחשב עושה לכם צרות? מחפשים קיצורי דרך? שלחו מייל למומחה של חיים ברשת:
info@netsupport.co.il

בין השואלים נגריל תשובות.

יש לכם טיפים שהופכים את החיים לקלים יותר? ספרו לנו, ותחסכו לי עבודה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by