ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
החדשות שלא היו 

החדשות שלא היו

 
 
אילנה תמיר

גוגל נכנסת לתחום המשקאות הקלים, בריטניקה משתלטת על וויקיפדיה ואייפוד מקבל בת זוג לוהטת. אילנה תמיר מדווחת

 
 
 
 
 
 
 
 
 

גוגל נכנסת לעסקי המשקאות האיזוטוניים

ארבעת הטעמים מבית ברין ופייג'
 ארבעת הטעמים מבית ברין ופייג'   
גוגל, החברה שמצליחה להפתיע אותנו בכל פעם מחדש, הכריזה אתמול (שישי) על Google Gulp, מוצר חדש שפותח במעבדות החברה, הנועד לשפר את יעילות מנוע החיפוש שלה. המוצר נמצא בינתיים בגרסת בטא ובמהדורה מוגבלת בלבד.

"השליחות שלנו בגוגל היא לארגן את כל המידע בעולם, ולהפוך אותו ליעיל ולנגיש עבור המשתמשים שלנו", מסבירה החברה בהודעה לעיתונות, "אולם, רמת היעילות של כל מידע מוגבלת מהיכולת השכלית של האדם המשתמש בה. בשל כך, אנחנו גאים להכריז על Google Gulp (בטא) עם רכיב ה- Auto-Drink".
 
מדובר בסדרה של משקאות חכמים, המעוצבת במטרה למקסם את יכולות הגלישה והחיפוש של המשתמשים, באמצעות שיפור האינטיליגנציה שלהם והפחתת צימאונם. בשלב זה, החברה פיתחה ארבעה טעמים למשקאות: גלוטומט ענבים (סגול), רדיקלים חופשיים מסוכר (אדום), בטא קרוטן (כתום) ומי סרו-טוניק (לבן). כל טעם בעל תכונות יחודיות והוא משפיע באופן אחר על המוח האנושי.

למרבה הצער, הגוגל גולפ עדיין לא נגיש לכלל הציבור. בכדי להניח את היד אחד מהבקבוקים יש להשיג קודם פקק ייעודי. את הפקקים ניתן להשיג, בדומה לשיטת ההפצה של הג'ימייל, באמצעות הזמנות בלבד.
 

גוגל ויאהו – האיחוד

 
אולם פרט למשקאות החכמים החדשים של גוגל, נראה כי עולם החיפוש עומד לעבור טלטלה עזה בהרבה. ככל הנראה, השמועות כי שתי ענקיות החיפוש, גוגל ויאהו, יתמזגו יחד, הן נכונות. כך על פי מידע אשר הודלף לאתר Search Engine Watch, אשר נחשב היום כאתר המרכזי לחדשות מעולם החיפוש.

על פי הדיווח, שתי הענקיות ישלטו על 70% משוק החיפוש לאחר המיזוג. ההסבר למהלך התמוה של שתי המתחרות, הוא חששן הכבד מפני מתחרה שלישית, אשר הולכת ותופסת תאוצה - מיקרוסופט. חייבים לזכור כי מיקרוסופט השיקה בפברואר מנוע חיפוש חדש, ונראה כי שתי החברות חוששות כי הוא עתיד לכבוש את השוק, כפי שתוכנת חלונות השיגה מונופול בתחום מערכות ההפעלה.

שתי החברות עדיין לא הסכימו על שם עבור החברה הממוזגת, אולם השם המוביל כעת הוא GooHoo.
 
 
לא ידוע עדיין מי יעמוד בראש החברה הממוזגת, אולם ברור כי אלו לא יהיו מקימי גוגל לארי ברין וסרגיי פייג'. ברין רמז כי הוא התעייף בחודשים האחרונים מאז ההנפקה של החברה בנאסד"ק, ואמר כי הוא חושב שהגיע הזמן לנצל את הכסף שברשותו ולטייל בעולם, אולי אפילו להצטרף לקירקס.

פייג', לעומת זאת, לא יעזוב את החברה וישאר בה בכדי לפתח במסגרתה את המהפכה הבאה בעולם החיפוש – בגדים אשר ניתן לחפש באמצעותם. מדובר על בגדים, בעיקר בגדים תחתונים, אשר יהיו מחוברים בחיבור אלחוטי לאינטרנט ויוכלו להתממשק לגאדג'טים שונים, כדוגמת מחשבי כף יד, טלפונים סלולרים ושבבי RFID.

אומנם יקח עוד זמן מה עד שהאתר של החברה הממוזגת יעלה לאוויר, אולם כאן ניתן כבר לצפות בדוגמה ראשונית של השירות הממוזג.
 

Jeeves9000 - פתרונות חדשים בעולם החיפוש

ההשראה לדמות - אחד מראשי ממשלת ישראל
 ההשראה לדמות - אחד מראשי ממשלת ישראל   
חברת Ask Jeeves, מפעילת מנוע החיפוש Ask.com, הודיעה על התחלת שיווקו של Jeeves9000, מוצר חדש שפיתחה, המציג זווית ראיה אלטרנטיבית ומעניינת לגבי כל הנוגע לחיפוש. המוצר הינו רובוט אנושי, המיועד לסייע למשתמשים למצוא תשובות לשאילתות, אשר עד כה מנועי החיפוש לא הצליחו לתת להן מענה.

החברה הסבירה בהודעה לעיתונות, כי היא החלה לפתח את Jeeves9000 לאחר ניתוח מעמיק של השאלות אשר נשאלו במנוע החיפוש שלה. מצד אחד, כך היא גילתה, מרבית החיפושים הינם חיפושים באנליים למדי, כדוגמת "מילים לשירים" או "מילונים מקוונים".

אולם, מצד שני, החברה שמה לב כי משתמשים רבים מצפים מהמנוע שלהם ליותר, ושואלים אותו שאלות אחרות כדוגמת "איפה השארתי את הפתחות שלי?". "לקחנו זאת על עצמו כאתגר" אומרים נציגי החברה. "אנחנו לא יכולים להשאיר אף שאלה ללא מענה".
 
חיפוש על פי תגיות
 חיפוש על פי תגיות   
החברה מסבירה כי מפתחי החברה עמלו קשות בכדי שהמוצר החדש יהיה שימושי, רלוונטי, מהיר וקל לשימוש. היא מקווה כי הוא ייתן מענה לצרכים של המחפש המודרני. השירות אפילו כולל מיון על פי תגיות (Tags), מה שנחשב למילה האחרונה בתחום הבלוגים והחיפוש.

מחירו הראשוני של הרובוט נקבע על 399.99$. בהמשך יוצע גם מודל חינמי של הרובוט, שימומן מפרסומות. כמו כן, צפוי גם שילוב של הרובוט עם שירות Bloglines.

באתר החברה ניתן למצוא מספר הדגמות ווידאו של השירות בפעולה:

תיעוד תהליך הפיתוח - עדיין בגירסת בטא
חיפוש באמצעות Tags - המילה האחרונה בעולם החיפוש
פתרונות לארגונים
פתרונות לשוק הפרטי- מותאם במיוחד למשפחה האמריקאית הממוצעת.
אינטגרציה עם שירות Bloglines
 

אנציקלופדית בריטניקה השתלטה על ויקיפדיה

צילום ההשתלטות (מתוך אתר ויקיפדיה)
 צילום ההשתלטות (מתוך אתר ויקיפדיה)   
קרן ויקימדיה הודיעה באתרה ברגשות מעורבים כי אנציקלופדית בריטניקה השתלטתה עליה בצעד חצי-אלים. ההשתלטות היא לא רק על פרויקט ויקיפדיה, אלא גם על יתר הפרויקטים של הקרן, כולל Wikisource, Wikiquote, Wikibooks ו- Wikinews.

בהודעה נמסר כי המייסד של הקרן, ג'ימי וולס, הינו "מרוצה ביותר" מ-137.3 מיליון פאונד אשר הועברו לכל אחד מחמש וחצי הנאמנים של הקרן. אולם בעוד שמנהלי אנציקלופדית בריטניקה שלמים עם הסכומים העצומים האלו , כמה מבעלי המניות של בריטניקה נשמעו מתמרמרים באומרם כי "מסתבר שויקיפדיה היא לא באמת בחינם, אחרי הכל".
 
מעתה, יצירה או עריכה של כל דף, צפויה לעלות למשתמש 99.79 פאונד. מייסדי ויקיפדיה, מפעיליה, חבר המנהלים וכמה גורמים נוספים יקבלו גישה בחינם לאנציקלופדיה, אולם הרשאות הניהול ילקחו מהם לתמיד.
 

חידושים בגאדג'טים

 
לאחר בשורה עצובה זו, מגיע לנו להתנחם בכמה ג'אדג'טים מלהיבים חדשים מבית ThinkGeek. חידוש מלהיב מצפה לגיימרים המודרניים, אשר לא מסוגלים להפסיק להתרפק על משחק הווידאו של כל הזמנים - פונג.

ה- Executive Pong הינו מקרן DLP LED בגודל של כף יד. מצורפים אליו שני ג'ויסטיקים המתקשרים איתו בתקשורת בלוטות'.

"איזו מחווה טובה יותר יכולה להיות מאשר ליצור מחדש את הגירסה המקורית של PONG, עם כמה מהטכנולוגיות החדישות ביותר?" שואלים באתר.
 

iCopulate - כי גם לאיפודים מגיע להזדווג

 
"לא קל להיות בודדים", אומרים ב- ThinkGeek את מה שכולנו יודעים. אולם בעוד שגיקים יכולים להסתפק בטכנולוגיה בלבד, ה- iPod-ים, שהם חלקים וסקסיים הרבה יותר מרובנו, לא מצליחים להשיג שום דייט, דבר שאינו הוגן, בשום רמה.

בדיוק בשביל כך פיתחו את iCopulate, מכשיר שיעזור לאיפודים להחליף זה עם זה קצת רומנטיקה ונוזלים. פשוט צריך לסכך אותו עם קצת iLube, ולהחדיר לתוכו את שני הנגנים.

RIAA וודאי לא ישמחו מהפטנט החדש, אשר מקל מאד על תהליך שיתוף הקבצים. תוך שניות מעטות, ניתן להעביר באמצעותו מאיפוד לאיפוד שירים, אלבומים ואפילו את כל רשימת ההשמעה.
 

קצרים

בנאס"א מצאו מים על מאדים (באנגלית זה נשמע יותר טוב).
הרג'יסטר מדווח כי סטיב ג'ובס קנה את איקאה.
נחשפו תמונות ראשונות של טלפון ה- iTunes.
אתר BoringBoring שופך קיתונות של צוננים על בלוג הגיקים הפופולרי BoingBoing.
חברת אופרה משחררת הודעה לעיתונות על טכנולוגית P2P מהפכנית.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by