ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת משחק: Mercenaries 

ביקורת משחק: Mercenaries

 
 
אילן גלר, גיימר

Mercenaries הוא משחק אקשן מהסוג שאסור לכם לפספס. אילן גלר בדק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
משחק פעולה דמוי GTA, המתרחש בצפון קוריאה
 משחק פעולה דמוי GTA, המתרחש בצפון קוריאה   
תמיד כיף לראות חברה צעירה ותוססת מצליחה לעשות לעצמה שם בינלאומי בכוחות עצמה ובדרכה שלה. לפני שש שנים בסך הכל חברת Pandemic Studios לא היתה מוכרת במיוחד בעולם. ההתחלה היתה קשה, מלאת אכזבות ובעיות, אולם בסופו של דבר, המאמץ השתלם. כיום Pandemic היא אחת מחברות הפיתוח העצמאיות הגדולות בעולם, חברה שמשחררת להיטים בזה אחר זה, ואלו לא רק זוכים להצלחה בחנויות, אלא גם להערכת הגיימרים המקצועיים, עניין נדיר למדי בימינו.

הרבה חוצפה היתה דרושה לחברה הזו על מנת לקפוץ למים העמוקים של זירת ההתגוששות המאתגרת ביותר של עולם המשחקים כיום: משחקי פעולה דינאמיים. רבים ניסו ונכשלו - חברות גדולות ומבוססות יותר, שהקדישו תקציב מרשים לעניין, אך נפלו כמעט בכל התחומים. והנה, דווקא Pandemic הצעירה, מצליחה סוף סוף לעשות את זה - ובגדול. משחק הפעולה החדש שלה, Mercenaries, הוא פרץ של מקוריות וגאונות, כמותו לא ראינו מזמן.
 

פעולה דינמית שמתעלה על משחקים אחרים

עולם משחק דינאמי גדול ומפורט
 עולם משחק דינאמי גדול ומפורט   
לא רק ש-Mercenaries מתעלה על משחקים אחרים בסגנון, הוא גם קובע רף טכני חדש לעולמות הפתוחים והדינאמיים, ומציע חווית משחק מלאה ומרהיבה, כמותה עדיין לא ראינו מעולם. מחכים לדור הבא? אין צורך להמתין יותר. הוא כבר כאן, בקונסולות הפלייסטיישן 2 או באקס בוקס שלכם, ממתין לכם בסבלנות על מדפי החנויות. עתיד משחקי המחשב עליו חלמנו לפני שנים - הגיע!

תסריט הבלהות בו נפתח Mercenaries אינו נראה מנותק לחלוטין מהמציאות הפרועה שלנו. שליט צפון קוריאה הזקן, שחלם משך שנותיו האחרונות לאחד את מדינתו הנחשלת והדיקטטורית עם קוריאה הדרומית והמודרנית, מחוסל בדם קר על ידי בנו תאב-הכוח, הגנרל סונג. מיד עם ההפיכה משתלט סונג על כוחה הגרעיני של מדינתו, ומאיים למחוק מהמפה כל מדינה אחרת שתעז להתערב בענייניו הפנימיים. ומה עושים האמריקאים? פולשים מיד פנימה, כמובן.

לא לבדם צונחים האמריקאים (תחת התירוץ של 'כוח שלום עולמי') על אדמת קוריאה. הסינים, מעצמה בפני עצמה, מחליטים כי כיבוש קוריאה לא יזיק להם יותר מדי לרזומה, והם מגיעים מיד בכוחות גדולים להשתלט על האזור. צבא דרום קוריאה נכנס גם הוא לעניינים, כדי להגן על מדינתו מפני האיום הגרעיני הממשי. המאפיה הרוסית, מצידה, ממהרת להפגין נוכחות, כדי למכור נשק לכולם ולדאוג לכך שהמאבק יימשך זמן רב ככל האפשר, ויביא כמה שיותר מזומנים לאמא רוסיה.
 

בחרו מחסל להשכרה

באמת חשוב לנו מי ינצח ועל מי ייפלו פצצות אטומיות. אנחנו רק רוצים להרוויח כמה שיותר כסף
 באמת חשוב לנו מי ינצח ועל מי ייפלו פצצות אטומיות. אנחנו רק רוצים להרוויח כמה שיותר כסף   
לתוך כל השמחה הזו מגיע ארגון נוסף שמעוניין מאוד ברווחים, ExOps שמו. Exops הוא מעין צבא קטן פרטי, חברת כוח-אדם והשמה לשכירי חרב, ששולחת את נציגיה לכל מאבק מרכזי בעולם בתקווה לספק שירותי חיסול והשמדה לכל המרבה במחיר. מאחר והסכסוך בקוריאה לוהט ומסוכן במיוחד, מעדיפה החברה להימנע ממעורבות בולטת, ושולחת סוכן אחד בלבד לזירת המלחמה.

כאן אנחנו נכנסים לתמונה, ובוחרים את שכיר החרב בו נעדיף לשלוט במהלך המשחק. שלוש דמויות כאלו עומדות לרשותנו: כריס ג'ייקובס, חייל קשוח ואגרסיבי המסוגל לספוג פגיעות רבות ולהמשיך לרוץ, הוא הבחירה הקלה והברורה ביותר למתחילים. ג'ניפר מואי היא החמקנית והחשאית, פגיעה אך שקטה וזריזה בפעולתה. מאתיאס נילסון הוא מעין בחירת ביניים - שקט ומהיר, אך גם קשוח ומיומן בשימוש בכלי נשק כבדים.

הבחירה הזו עשויה לשנות, ולא במעט, את אופי המשחק שלכם. עם כריס הכי קל לסיים כל אירוע בהסתערות חסרת מעצורים, בעוד שעם ג'ניפר אי אפשר אפילו לחשוב על רעיון כזה. כריס גם מבין קוריאנית, כך שדיאלוגים שונים אותם אנו מפספסים בדמויות האחרות מתורגמים אוטומטית לאנגלית עת שאנו שולטים בו.
 
 

אתם עוזרים לכולם נגד כולם

כל אחת מארבע המדינות המעורבות בסכסוך משלמת לכם כדי לקדם את ענייניה
 כל אחת מארבע המדינות המעורבות בסכסוך משלמת לכם כדי לקדם את ענייניה   
מרגע שהמשחק עצמו מתחיל, מדובר בשילוב מפתיע בין עולם דינאמי חדשני כמותו לא ראינו עדיין בפלייסטיישן 2, עם משחקיות שאליה כבר התרגלנו משך שנים של כותרי GTA. עולם המשחק של Mercenaries הוא שדה קרב גדול וחי. כולם נלחמים נגד כולם, המלחמה ממשיכה כל העת סביבכם. אין כאן ערים גדולות, הולכי רגל או משטרה, רק אזור לחימה אחד גדול שבו מתרוצצים אזרחים בודדים בין מטרי ההפגזות והיריות אותם מנחיתים הצדדים השונים אחד על השני.

בתוך כל התופת הזו אתם מסתובבים, ברכב או ברגל, בדיוק כפי שהייתם מגיעים למשימותיכם בכל משחק אחר בסגנון GTA. על המפה הקטנה המוצגת על המסך, מופיעים סמלים המייצגים את מיקומי המפקדות של כל אחד מהצדדים הלוחמים. מגיעים למפקדה, מבקשים משימה ממפקד הכוח, ואז יוצאים לדרך. אם תצליחו במשימה, תרוויחו משכורת הגונה וממשיכים למשימה הבאה.

כל אחד מהכוחות ישלח אתכם, מן הסתם, למשימות כנגד הכוחות האחרים, כך שעם הזמן חלקם יתאהבו בכם, בעוד שאחרים עשויים לשנאכם ולחפש כל הזמן אחריכם כדי לחסל אתכם במהירות. רק אם תקפידו לאזן כל העת את מספר המשימות שתסכימו לבצע עבור כל אחד מהצדדים, תוכלו להרוויח מכולם ביחד ולצאת מנצחים מהמלחמה, גם אם כל האחרים יפסידו. לכם, הרי, לא באמת משנה מי משתלט בסופו של דבר על קוריאה הצפונית.
 

תפיסה - או חיסול ממוקד - של מבוקשים

ההשקעה במשחק ניכרת למרחוק
 ההשקעה במשחק ניכרת למרחוק   
דרך נוספת להרוויח מזומנים היא תפיסתם של 52 מבוקשים, הגנרל סונג עצמו בראשם. המבוקשים הללו מופיעים על גבי חפיסת קלפים, באופן המזכיר מאוד את תעלוליהם הנוכחיים של האמריקאים בעירק. משימות אותן תצליחו לבצע יעניקו לכם מידע מודיעיני, שיסייע לכם לאתר את אותם מבוקשים ברחבי המדינה.

תפיסתם בחיים תביא לכם רווחים גדולים יותר מהריגתם, הגם שחיסול הוא אופציה קבילה בהחלט, רק רווחית פחות. אם תעדיפו ללכת על הפרס הגדול, תאלצו להתגנב אל עבר המטרה, להמם אותה באמצעות מכה מטווח אפס, לכבול אותה באזיקים, ואז לקרוא למסוק חילוץ שייקח את השבוי ויברח מהמקום. למסוק דרוש שדה נחיתה ישר ונקי מאויבים, ועל כן לעיתים קרובות תאלצו לסחוב את השבוי שלכם מרחק מה בהליכה, או אף להכניס אותו לרכב ולהסיע אותו למקום פנוי יותר.

הרכבים אכן תופסים ב-Mercenaries מקום מרכזי למדי, ממש כמו בכל משחק פעולה דינאמי אחר. כלי רכב הם הדרך העיקרית שלכם להגיע ממקום למקום. קוריאה מלאה במכוניות אזרחיות פשוטות וישנות, אותן תוכלו לגנוב על מנת לנוע ממקום למקום תחת מעטה חשאיות יחסי. אך עדיף בהרבה להסתובב ברכב משוריין וחמוש, פן תושמדו במהירות על ידי פגז שייפול במקרה לידכם.

האמרים, ג'יפים צבאיים, ובשלב מאוחר יותר גם טנקים ומסוקי קרב - כל רכב אותו תוכלו לראות במשחק הוא גם רכב עליו אפשר להשתלט ולשלוט. בכל פעם שתגנבו מכוח מסוים כלי רכב, תזכו מיד ל'כיסוי' של אותו צבא, כלומר, כל אחד אחר שיראה אתכם יהיה אכן משוכנע כי רכב שנגנב מהצבא הסיני הוא אכן רכב סיני, עד אשר יעיף בכם מבט קצין סיני שיעבור בסביבה ויחשוף את הכיסוי שלכם בפני כל.
 

מנוע גרפי עם פוטנציאל לא ממומש

תפיסת מבוקשים, העברת נשק - יש פה הכל
 תפיסת מבוקשים, העברת נשק - יש פה הכל   
כלי הרכב יעילים לתנועה מהירה, אך מוגבלים מאוד בכוח אש יחסית לשכיר החרב שלכם. שכירי החרב מסוגלים, כמובן, לשאת מגוון של רובי סער, מטעני נפץ, משגרי טילים ורימונים. אך את עיקר כשרונם יפגינו השכירים ביכולתם לקרוא לעזרתם של 'כוחות עליונים' - ארטילריה ותקיפות אוויריות.

התקיפות הללו עולות לכם בדרך כלל כסף, אך שוות את המחיר: אתם צריכים רק לסמן את המטרה באמצעות סמן לייזר, רימון עשן, או כוונת על מפת ה-GPS שלכם, ואז לברוח מהמקום, בטרם יופגז וייעלם. ארטילריה היא פתרון פשוט, זול וזמין, שגורם להרס רב אך עשוי גם לפספס את המטרה לחלוטין בשל חוסר דיוק. הפצצות אוויריות נקודתיות מצוינות לחיסול מטרות קטנות ומבודדות, בעוד ש'הפצצות שטיח' מרהיבות מעיפות לאוויר בסיסים שלמים, אך גם עולות לכם בממון רב היישר מכיסכם. ההתקפות הללו מלוות באפקטים המרשימים ביותר במשחק כולו: פיצוצים, רסיסים והריסות.

חבל שרק ברגעים אלו, התקפות גדולות ויקרות שמתרחשות רק מפעם לפעם במשחק, מפגין המנוע הגראפי את מלוא כוחו האמיתי. רוב הזמן נראה Mercenaries קצת אפור ורדום. הסביבה חסרת פירוט, נראית בדרך כלל משעממת ומרבה לחזור על עצמה. זהו כנראה המחיר שאנו נאלצים לשלם על עולם המשחק העצום והדינאמי.

לא רק המראה סובל, אלא גם קצב המשחק, אשר נוטה לעיתים להאט לכדי זחילה מעצבנת. פס הקול המשובח מצליח להציל את האווירה, בזכות תגובה נכונה למתרחש על המסך, במוזיקה תזמורתית ורצינית שתתאים לכל סרט מלחמה.

המנוע הפיזיקאלי, תחום שזוכה באחרונה לעדנה רבה במחשב האישי, מרשים בגמישותו. כמעט כל דבר שמופיע במשחק אפשר לפוצץ, להזיז ולשנות. שום דבר אינו חסין לחלוטין בפני כלי הנשק שלכם, ואפשר להתפרע, ולהרוס כל דבר העומד בדרככם. למען האמת - מומלץ.
 

משחק חובה. רוצים משחק המשך, ועכשיו!

 
לעיתים עודף האגרסיביות יחשוף אפשרויות חדשות לרווחים, המופיעים בצורת סימן '$' על המפה. אלו הן משימות שאינן קשורות בהכרח לעלילה המרכזית ולא חייבים לעבור אותן. אך הן דרך מצוינת להרוויח עוד כסף, בו תוכלו לרכוש מהמאפיה הרוסית כלי נשק חדשים ומרשימים, רכבים משוריינים, וגם תקיפות אוויריות.

ביצוע גראפי ואומנותי-ויזואלי מוצלח יותר היה מוביל את Mercenaries קרוב להפליא לשלמות. לא זה המצב, כך שנאלץ להסתפק במה שיש, ויש הרבה מאוד, ללא ספק. עולם המשחק אולי לא נראה מדהים, אך המשחקיות ממכרת, גיוון המשימות מרשים, ועיצובן מרתק ומאתגר. היינו שמחים לראות גם מצב משחק מרובה משתתפים און-ליין, אך הפעם החליטו ב-Pandemic לוותר מראש על הרעיון. אולי בפעם הבאה.

את הכיף אותו מציע עולם המשחק הפתוח, החופשי והכאוטי של Mercenaries, קצת קשה לבטא במילים. חובבי האקשן פשוט חייבים לנסות אותו. הוא אומנם אינו משתבח בעלילה מושקעת וקולנועית, אך עיצוב המשימות מוצלח ומעניין יותר, ועולם המשחק חדשני ומקורי. זהו לונה פארק של מלחמה והרס, גן עדן לחובבי הפיצוצים והאלימות. באופן נדיר מאוד נבקש הפעם במופגן מ-Pandemic - בבקשה! תגידו לנו שאתם עובדים על משחק המשך!
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by