ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כך תארגנו שביתה מנצחת 
 
 
שירה גל

שירה גל מאוכזבת מתלמידי ישראל, אך מסרבת להתייאש: להלן המדריך המלא למחאת-רשת מוצלחת באמת. להוציא קלמרים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ככה לא עושים מחאה.
 ככה לא עושים מחאה.    
תראו איזה פספוס – זו הפעם הראשונה שבה התאגדו תלמידי ישראל נגד מערכת חינוך דרך האינטרנט, אבל במקום מחאה היסטורית ראויה לשמה, קיבלנו עשרות פוסטים של חילטורי פקצות נטולי רעל. זו היתה יכולה להיות ההזדמנות של הגולשים להוכיח שגם בתור קהילה אינטרנטית הם יכולים לרוץ לכנסת, זה היה יכול להיות רעיון שיווקי שיכווץ להוגי "השגריר" ו"דרוש מנהיג" את התוספתן, אבל איך אפשר להתייחס ברצינות לאתר שנראה כאילו הורם ברגע ע"י פקאצה ממהרת, אפילו אם יש מאחוריו מניפסט חינוכי להדהים?

מוקדם לשמוח עבור התלמידים השובתים. הם אמנם הצליחו להשיג יום חופש, ותוך כדי גם להראות למורים לאזרחות מאיפה משתינה האצבע המשולשת, אבל זוהי לא מהפכה חברתית, תסלחו לי, זו מהפכה בלאי. היו להם את כל הכלים שקיימים ברשת כדי להקים צעקה שתיזכר לדורות, אבל הדרך שבה הם בחרו תיפול במכרז מול דף הקשר המיתולוגי, זה שמקבלות אמהות לילדי בית ספר יסודי בתחילת כל שנה. איפה האקשן? איפה הפורומים השוצפים? היכן שעון העצר המתקתק? ההסברה האיכותית? השימוש האפקטיבי במדיום? איפה נמצא כל מה שהצעירים-המקוונים-באינפוזיה-של-היום יודעים לעשות תוך כדי שינה?

בניגוד לבחור מהאתר השכן שהרטיב באופן לא אופייני מהתרגשות אותנטית (הם אפילו יודעים להשתמש במיקרוסופט אופיס! ובתוכנת ציור! וואו, הצעירים האלו), אני קצת תופסת יותר מהדור הטרי. מכאן, גם באה האכזבה הגדולה. זה כל מה שיש לכם? אתר גאוסיטיז-שיק בעיצוב שנות התשעים המוקדמות?

לפיכך, ובמקום שאתלונן פה לאורך עוד 300 מילה לפחות, להלן מדריך הכיס המלא: כך תעשו את זה נכון. לגזור, לשמור ולהבא - לעשות את זה כמו שצריך.
 
כואב בעיניים
 כואב בעיניים   
1. הצעד הראשון הוא לפתוח פורום רשמי, עם אופציה לצ'ט. זו לא צריכה להיות בעיה גדולה מדי: אתר דיבורים מציע אחד בחינם, וכך גם "הייד פארק". אם תרצו פורום באתר גדול יותר, תוכלו לפנות לאחד הפורטלים הגדולים (נענע, וואלה או תפוז) ולהציע פתיחת פורום בנושא הרלוונטי. אם נושא המחאה יהיה מעניין מספיק - סביר להניח שלא תקבלו תשובות שליליות.

2.פתחו בלוג העוסק בנושא והפיצו אותו בין חבריכם. כמו במקרה של ההפגנה הגדולה של יושבי ישראבלוג כנגד נענע, והמקרה של אביבה משמרי מ'רשימות' – בבלוגים ההתארגנות מהירה יותר ונגישה יותר. הקוראים מקבלים עידכון באימייל, קישורים לאתר המחאה עוברים מבלוג לבלוג דרך פוסטים, הפניות, או לינקים ברשימות.

3.הקימו עצומה אינטרנטית. אם לכל גולש שנכנס לאתר המחאה היתה אופציה להשאיר שם ואימייל, או שם ומספר אייסיקיו למשל, אז היתה אפשרות למארגנים להציג בפני הנוגעים בדבר מסמך חד משמעי, שיש בו מידה של רצינות. ככה זה, צריך לשחק את המשחק הפוליטי אם רוצים לשנות סדרי עולם.

4. שמרו על קהילת המורדים שלכם מעודכנת ומעורבת. איך תעשו את זה? חוץ מאימיילים ואיסיקיו, פרגנו לחברים בעדכוני RSS מהירים וקצרים. יש הצלחות? עדכנו אותם בלייב!

5. ואם אתם כבר מעדכים בלייב, למה שלא תקימו ערוץ רדיו אינטרנטי? חוץ מלהנעים למהפכנים הנועזים את הזמן עם שירי קאלט שיחדירו בהם אידיאולוגיה בכיף, אפשר לנצל את הערוץ להודיע על שעות הפגנה, להסביר ב-live מה מטרת הקבוצה, ולענות על שאלות הגולשים בנושאים שונים בו במקום. מעבר לכך – אם הקמתם ערוץ רדיו, הוא לא יהיה שלם בלי טכנולוגית "פודקאסינג". גולשים שיש להם נגני MP3 ניידים, ותוכנה קטנה בשם iPodder, יוכלו להתעדכן בשידורי הרדיו – גם בלי להיות מחוברים למחשב. זה כמו RSS, רק בכל מקום, ובכל זמן. בחיי שזה לא כזה סיפור, אפילו "הארץ" כבר חורשים על זה.
 
6. כשמתכננים מהפכה המטרה היא להגיע לא רק לציבור הגולשים המיידי, זה שפותח את האינטרנט, גולש קצת, מגיב קצת, ואז ממשיך הלאה בחייו. יש אלפי ישראלים שהרשת היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלהם. אסור לכם לפספס אותם. מעבר לכוח החברתי, הם גם יזכרו אתכם בתור אלו שפנו אליהם בשפה שלהם, ומרגע זה, לא חשוב מה המטרה. הבעיה עם הציבור הזה, היא שהוא מזהה מקילומטרים חלוטורות, וגם נותן להם גם את היחס המתאים. במקום להיכנס לאיזה שרת חינמי ולעשות ENTER על כל אופציות הדיפולט – תנו קצת השקעה למען הציבור שוחר האסתטיקה. עיצוב נקי וטקסטים זמינים לא רק יתרמו לחווית הגלישה, אלא גם ישדרו שאתם רציניים בעבודה. לא יודעים איך עושים את זה? תמצאו חבר שיודע דבר או שניים על HTML, ושלחו אותו לסטאז' על אתר הכללים מבית קונספציה.

7.עם כל הרצינות שבדבר, אפשר להכניס קצת פאן. סרטון פלאש קצר ומצחיק עם פאנצ' לא רק ייגע לליבות הגולשים, אלא גם יהפוך לאתר בפני עצמו, ואתם יודעים מה קורה כשסרטוני פלאש מגיעים למישהו באימייל – הוא מייד חש צורך להפיץ אותם לכל העולם.

8.פרסום באינטרנט – זה לא יקר כמו שאתם חושבים, למרות הכוח שבו, המודעות באינטרנט עדיין זולות בהרבה מהטלוויזיה והעיתונות. גם אם לא תצליחו לגייס כסף עבור פרסומת רשמית, תוכלו לפנות לאתרים שקשורים לנושא בו אתם מתעסקים, ולהציע להם תחלופת באנרים – הם שמים את הבאנר שלהם אצלם, אתם שמים באנר שלהם אצלכם, וכולם יוצאים מרוצים. אופציה אחרת, שעבדה היטב עבור קרן מוזילה, היא להתרים את הגולשים שלכם ולקנות ביחד מודעת ענק בעיתון נחשב.

המהפכה של התלמידים השובתים היתה פארטצ'ית להדהים, בנויה טלאי על טלאי, חובבנית, לא אפקטיבית ומאוד מכוערת, במובן האסטתי של המילה. כל מה שהם היו צריכים לעשות בעצם, זה להשקיע יותר זמן בתכנון, או לגייס לטובתם כמה גיקים שמכירים היטב את האינטרנט מבפנים, שיתנו להם את המושכות הטכניות.

במקום זה הם עשו כמו במבחני הבגרות, והקיאו את החומר הנלמד בלי לקרוא אותו לעומק ולהפעיל את הדמיון. מערכת החינוך אולי הפסידה בקרב, אבל ניצחה במלחמה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by