ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרוסופט הגישה תביעה כנגד אמיר גנס 
 
 
מערכת חיים ברשת

מי שמכונה "הספאמר הראשי והמוביל בישראל" נדרש להפסיק לאלתר לשלוח ספאם למנויי הוטמייל, ולפצות את החברה בסך של 2.5 מליון שקל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אחרי שאיימה, עכשיו היא גם מקיימת: מיקרוסופט הגישה היום (שלישי) תביעה כנגד אמיר גנס בגין הפצת דואר זבל וגרימת נזק מצטבר בסך 50 מליון דולר. לתביעה שותפות מיקרוסופט העולמית, מיקרוסופט ישראל ו-MSN.

בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד אייל שגיא ממשרד עוה"ד רון גזית, רוטנברג, נטען כי גנס והחברה שבבעלותו הם הספאמרים הראשיים והמובילים בישראל. יתרה וחמור מכך, נטען בתביעה: במספר מקרים שלחו הנתבעים מיילים תוך התחזות כי מקורם של מיילים אלו בהוטמייל ישראל, וזאת על מנת להטעות את מקבלי הדואר כי מדובר במייל המגיע ממקור בטוח.

גנס, והחברה בבעלותו, א.ג. ניו אפרוצ', נתבעים כעת להפסיק לשלוח ספאם למנויי הוטמייל בארץ ובעולם, לחדול מלהעביר לצד שלישי אמצעים להפצת דואר זבל ולפצות על נזקים שנגרמו לשירות הוטמייל, בסך של 5 דולר לכל מייל שנשלח. "בשלב זה מעריכות התובעות כי הנתבעים הפיצו לפחות 10 מיליון הודעות דואר זבל בקשר לשירותי הוטמייל, ומכאן שעליהם לפצות את התובעות בסך של 50 מיליון דולר", נכתב בתביעה. עם זאת, בשלב זה הועמדה התביעה על סך 2.5 מיליון שקל בלבד לאור סיכויי הגבייה מהנתבעים.

כמו כן, מתבקש בית המשפט להורות לגנס לפרסם התנצלות על שהאשים את מיקרוסופט בהפצת דואר זבל.

אבל לא רק בשליחת דואר זבל מואשם גנס: בכתב התביעה נטען עוד, כי הנתבע והחברה שבבעלותו מחזיקים ומציעים למכירה מאגר מידע מפולח על כמיליון וחצי איש: "הנתבעים מלקטים כתובות דואר אלקטרוני שלא לצרכים שלשמו נמסרו, מחזיקים במאגר מידע הכולל אפיונים של נשואי המידע לפי מינם, גילם, בעלותם בכרטיס אשראי, זהותם (לפי כתובת הדואר האלקטרוני) ואף שיגרו הודעות דואר אלקטרוני בעלות אופי מיני שסביר שהגיעו לידי קטינים".
 

חלק ממאבק עולמי

התביעה נגד גנס מהווה חלק ממאבקה העולמי של מיקרוסופט בתופעת דואר הזבל - מאבק בו פתחה החברה לפני מספר חודשים, כשהיא מכריזה על עצמה כמובילת המערכה.

מאז נקטה החברה במספר צעדים גם במישור העולמי וגם במישור המקומי, ביניהם הקמת פורום ספקיות האינטרנט למלחמה בדואר זבל, מעורבות בהצעת חוק האנטי ספאם של משרד התקשורת, וכמובן איתור והגשת תביעות כנגד מפיצי דואר זבל.

מיקרוסופט מציינת בתביעה את הנזק הרב שנגרם לה ולמשתמשים בשירותי הדואר האלקטרוני בשל תופעת דואר הזבל: "לפי ההערכות המקובלות כיום, הודעות דואר זבל מהוות 60%-80% מכלל תעבורת הדואר האלקטרוני. הו מעמיסות עלויות עצומות על ספקי התקשורת ועל המשתמשים ופוגעות בעצם היכולת לנצל את מדיום הדואר האלקטרוני לצרכים בהם מעוניינים המשתמשים".

עוד מציינת החברה כי עד 0.78% מדואר הזבל העולמי (מקום 16 בעולם) מיוצר בישראל. "תופעת דואר הזבל עלולה לגרום לחיסולו של שירות הדואר האלקטרוני, שהפך להיות חלק מהותי ומרכזי בדרכי התקשורת בעולם. אדם המקבל עשרות ומאות הודעות דואר זבל מדי יום עלול לוותר על שירות זה. העלות הכרוכה בקריאה, סינון והתגוננות וכו', עלולה לעלות על התועלת".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by