ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
גוגל, אל תדחפי לי את הלינקים שלך 
 
 כך אנחנו הופכים כתובות ללינקים. מתוך ההסבר לפיצ`ר AutoLink   
 
מערכת חיים ברשת

פיצ'ר חדש שנוסף לסרגל הכלים של ענקית החיפוש, גורר התנגדויות רבות הטוענות שהיא פוגעת בזכויות יוצרים, מונעת תחרות ובכלל - משתלטת על הרשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
פיצ'ר חדש של גוגל מעורר ויכוח רב ברשת ומעמיד את גוגל בסכנה משמעותית לתביעה, על בסיס הפרה של זכויות יוצרים.

הפיצ'ר נקרא AutoLink והוא הוסף לסרגל הכלים החדש של גוגל אשר יצא בגירסת בטא לפני מספר ימים.

ברגע שהמשתמשים בוחרים להפעילו אותו, הוא מתחיל להתערב בתכנים של האתרים המוצגים בדפדפן, משנה את קוד ה-HTML ומחליף טקסטים מסוגים מסויימים ללינקים:

כתובות בארה"ב, הוא הופך ללינקים המפנים לשירות מפות מקוונות של גוגל או של חברות צד שלישי. מספרים סידורים של ספרים (ISBN), הוא הופך ללינקים לאמאזון ומספרי רישוי של רכב הופכים ללינקים לאתר המתמחה במכוניות משומשות.

השירות גורר איתו ביקורת רבה על גוגל. טענות המבקרים הן שבאמצעות שירות זה, גוגל פוגעת בזכויות היוצרים של בעלי האתרים אותם היא משנה. כמו כן היא מונעת תחרות בכך שהיא שולחת את הגולשים רק לאתר אמאזון, ובעצם הופכת להיות הבוסית של הרשת כשהיא מכוונת את הגולשים לנהוג לפי ראות עיניה ולפי האינטרסים שלה. כשמדובר במנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם ובמיליוני גולשים אשר משתמשים בסרגל הכלים הזה, הדבר הופך לבעיתי במיוחד.
 

למה לגוגל מותר אם למיקרוסופט אסור?

מעניין להיזכר שמיקרוסופט ניסתה לעשות משהו דומה לפני כמה שנים ונכוותה. בשנת 2001, כאשר יצאה עם חלונות XP, היא גם הוסיפה אפשרות שנקראה Smart Tags לגירסת הבטא של אינטרנט אקספלורר 6. האפשרות הנ"ל שלחה את הגולשים, כברירת מחדל לאתרי MSN. הדבר, מן הסתם, עורר התנגדות עזה אשר גרמה בסופו של דבר למיקרוסופט לסגת ולהסיר את האפשרות הזו מהדפדפן.
 

גוגל מכחישים

גוגל מכחישה ש- AutoLink נועד לפקח לאילו אתרים הגולשים יכנסו. מריסה מאייר, האחראית על סרגל הכלים בחברה אמרה ל- Cnet שהאפשרות עוצבה כך שהשליטה תישאר בסופו של דבר בידי המשתמשים. עוד היא הוסיפה כי "לגוגל יש כבוד רב לבעלי זכויות היוצרים. הן הלחם והחמאה של כל תחום החיפוש".

בתגובה להשוואות על כך שגוגל מונעת תחרות, ענתה מאייר שגוגל פשוט בחרה באמזון כברירת המחדל משום שיש לה את מבחר הספרים הגדול ביותר. בגירסה הסופית של הסרגל אשר תצא באפריל, המשתמשים יוכלו לבחור לאילו אתרים להיות מופנים מתוך מספר גדול יותר של אתרים.
 
 

השלכות רחבות יותר לוויכוח

לוויכוח על ה-AutoLink יש גם השלכות רחבות יותר מאשר הדיון הקונקרטי כל גוגל. למעשה הוויכוח הוא למי יש את הזכות על האתר המוצג. האם השליטה איך האתר יראה חייבת להישאר בידיו של בעל האתר, או שהצרכן יכול לשנות כרצונו את תוכן האתר.

ויכוח זה משפיע במיוחד על תחום התוכנות מבוססות פרסומות (adware) אשר נוהגות לפעמים להתערב בתכנים של אתרים מסחריים ולהקפיץ פרסומות של אתרים מתחרים. ויכוח זה טרם הוכרע בבית המשפט היות וחלק מהשופטים נוטים לטובתם של בעלי זכויות היוצרים וחלק לטובתה של הטכנולוגיה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by