ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תעירו אותי כשתמצאו משהו 

תעירו אותי כשתמצאו משהו

 
 
ניצן וידנפלד

למרות חיבתו העזה לאלימות, לא מצליח ניצן וידנפלד להתלהב מהקרב בין גוגל למיקרוסופט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
היום במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" מפרסם כתב המחשבים של העיתון ,דודי גולדמן, מחקר השוואתי שערך בעצמו בין מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט לזה הוותיק והכה-פופולארי של גוגל. העיתוי ברור – מיקרוסופט פלשה לטריטוריה של גוגל, ובאויר עומד שוב ריחו המתקתק של קרב גדול.
 
אז מה למדנו מהמחקר ב"ידיעות אחרונות"? למדנו שכשמחפשים את המילה "מעו"ף" מקבלים 21530 תוצאות במנוע המיקרוסופטי, לאחר המתנה של 0.24 שניות. לעומתו מציגה גוגל בגאווה 31500 תוצאות. גם בתחום האישים נראה, כך על פי ידיעות אחרונות, שהמנוע של MSN מזדנב לאחר זה של גוגל. תודו ש-16783 תוצאות לחיפוש "שר החוץ" (ב-MSN) הן נתון ממש מביש לעומת 72400, מספר התוצאות שהמנוע של גוגל התגאה בהן. אכן, לפי ידיעות אחרונות, לגוגל יש יותר גדול.
 
 
נשים שנייה את המחקר בצד, ונחזור אל העולם האמיתי. תנו לי שאילתא, רק תנסו אותי. רוצים לראות דם? מי יותר חזק – מיקרוסופט או גוגל? בואו נעשה את זה בשיטה של גולדמן. מספיק שנזין את שתי החברות למנוע החיפוש של גוגל. המילה "MICROSOFT" מופיעה 188 מיליון פעמים במנוע החיפוש, בזמן שהמלה "GOOGLE" מופיע 157 מיליון. אתם יודעים מה – זה לא הפרש גדול במיוחד. יכול להיות שבעצם מיקרוסופט וגוגל כמעט שוות בכוחן. ייתכן שגוגל, על 1900 עובדיה, ו-339 מיליון דולר רווחים בשנה הקודמת, היא אכן בעלת כוח כלכלי מספיק בכדי לעמוד אל מול מיקרוסופט (57 אלף עובדים וכמעט 10 מיליארד דולר רווחים). או שאולי מספר תוצאות החיפוש הוא חסר משמעות. אפילו יותר מהנקודות ב"של מי השורה הזאת בכלל", וכמעט כמו תאריך הגיוס של בר רפאלי.
 
 
מתי בפעם האחרונה בדקתם מה מופיע בעמוד החמישי של תוצאות החיפוש? ובעמוד החמישה עשר? מה הסיכוי שהתוצאה שאנחנו מחפשים נמצאת דווקא שם, בשטחים הלא ממופים של עולם החיפוש? גוגל יכולה למלא את העמודים מהשישי והלאה בקישורים למחקרים על חיי המין של חגבים, ואיש לא ישים לב לכך.
 
כשאנחנו מבצעים חיפוש מה למעשה אנחנו רוצים? תוצאות שבאמת יענו על השאילתא שהזנו. הכמות לא משנה לנו כהוא זה. כלומר תוצאות רלוונטיות. כשאנחנו מזינים את השאילתא "How big is the world" בוודאי שלא התכוונו לשאלה בנושא כדורסל, או רשת הסופרמקטים של ספרינגפילד. אבל זה מה שקיבלנו. הזנו סקעת ויצא מויאל.
 
 
נחזור לתחקיר האמיץ ב"ידיעות אחרונות". אם תוצאות החיפוש לא ממש משנות, למה דווקא בחרו בהן כדי להשוות בין שני המנועים? התשובה היא שלא מדובר פה חס וחלילה בעיתונאות לא אחראית, אלא פשוט בקושי בסיסי בתחום החיפוש: לא ניתן להשוות את הרלוונטיות של שני מנועי חיפוש, וגם לו ניתן היה, הדבר בטח שלא היה נדחס היטב לבוקסה קטנה של 300 מילה. לא מדובר פה בסוד גדול, שהרי גם מיקרוסופט וגם גוגל מודעים לקושי הזה. רלוונטיות, כמו טעם בבחורות והחודשיים האחרונים בצבא, לא ממש ניתנת לכימות. לו מישהו היה יודע באמת לחפש, ולא רק לשחק עם נוסחאות של פופולאריות ומדרוגים שונים ומשונים – לא היינו צריכים יותר מתשובה אחת. בטח שלא 16 מיליון תוצאות הנפרסות על גבי 900 עמודים של רעש לבן. עודף תוצאות, אם כך, הוא ככל הנראה המדד הכי פחות טוב שניתן לחשוב עליו לקביעת איכותו של מנוע חיפוש.
 

אז מה צפוי לנו?

בעסקי החיפוש טמון כסף רב. רוב רווחיה של גוגל מגיעים ממנוע החיפוש שלה, ואל הכסף הזה לוטשת מיקרוסופט עיניים. שתי החברות נאבקות עלינו הצרכנים, הידועים לשמצה כנאמנים פחות מבראד פיט על סט צילום מלא בכוכבניות עבות שפתיים. בשנייה שהמנוע של מיקרוסופט יציע לנו בדיוק את שלוש התוצאות שחיפשנו, במקום מאות אלפים מיותרים שיציע לנו גוגל, אנחנו נתחיל מייד לחפש גם בו. אז מה כבר נותר לחברות לעשות בכדי למשוך אותנו? לעטוף את המוצר שלהן בעטיפה נוצצת ולקוות לטוב.
 
המנוע של מיקרוסופט צבוע בכחול, מכיל בונה שאילתות ומאפשר לקבל תוצאות הקשורות למיקומו הפיזי של המחפש. אה כן, הוא גם מכיל את כל האינציקלופדיה ENCARTA. המנוע של גוגל צבוע לבן, מאפשר חיפוש בתמונות ובקרוב גם בסרטים. אה כן, הוא גם מכיל את כל התשובות מהאתר Answers.COM. זוהי ההשוואה האמיתית בין שני מנועי החיפוש, זאת שהייתי מצפה לראות במוסף "ממון", ואף אחד מהמנועים לא יוצא ממנה נשכר במיוחד.
 
בניגוד לקרבות הקודמים של מיקרוסופט, שסיפקו לנו דרמה בכמויות מסחריות, נראה שזה הולך להיות משמים במיוחד. ואם אנחנו זקוקים להוכחה נוספת לכך, הרי שנמצא אותה בדבריו של כריסטופר פיין, סגן נשיא מחלקת החיפוש והקניות של מיקרוסופט: "עכשיו כשהפלטפורמה החדשה שלנו במקום, אנחנו בטוחים שהיא מתחרה סופר טובה לאלה הקיימות". לא סתם "טוב", אלא "סופר טוב". ואם אלו היתרונות היחידים שבכיר במיקרוסופט יכול לספר לנו על המוצר שלה, כל שנותר לנו הוא להיאנח ולקוות שהקרב הבא יהיה מעניין יותר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by