ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ולתחמן את שירות הפרסומות של גוגל כבר ניסיתם? 
 
 
מערכת חיים ברשת

חברת אבטחה טוענת כי בעזרת טריק תכנותי פשוט ניתן לחבל בשירות הפרסומות של ענקית החיפוש

 
 
 
 
 
 
 
 
 
באמצעות טריק תכנותי פשוט, ניתן בקלות לחבל באופן בחירת הפרסומות שמנוע החיפוש של גוגל כורך עם תוצאות החיפוש שהוא מציג - כך טוענת חברת אבטחה אמריקאית. דיווח של New Scientist.

הפרסומות, הידועות בשם AdWords, נבחרות כך שיתאימו למילות החיפוש בשאילתא, והן מתווספות באופן אוטומטי לדף תוצאות החיפוש. כך חברות יכולות לקדם את עצמן בפני גולשים שכבר מחפשים מידע הקשור לעסקיהן, ואין צורך לציין כי השירות מהווה את מקור ההכנסה העיקרי של גוגל.

השירות פועל באופן כזה שסיכוייהן של פרסומות שהגולשים לא הקליקו עליהן בפעמים קודמות להופיע שוב, הולכים וקטנים.

כעת טוענים מומחים מחברת Clickrisk שהם גילו דרך לשלוט בפרסומות שמציג השירות באמצעות ניצול עובדה זו. פרסומות שבאופן עקבי לא מקליקים עליה, "משכנעת" את המנוע של גוגל שהפרסומות הללו אינן רלוונטיות למילות החיפוש שאליהן "הוצמדו". לפיכך ניתן להפעיל "רובוטים" שיחפשו שוב ושוב מילים מסוימות מבלי להקליק על הפרסומות שמופיעות לצד התוצאות, ובאופן זה להקטין באופן משמעותי ואף "לחסל" את הופעתן של פרסומות מטעם חברה מסוימת.

הדרך היחידה לפתור את הבעיה, אומרים ב-Clickrisk, היא לפקח על שיעורי ההקלקה על הפרסומות, כדי לאתר מקרים בהם קמפיין של חברה מסויימת מהווה מטרה למזימה שכזו, ומיד להשיק קמפיין חדש שיתפוס את מקומו. "התקפה מסוג שכזה עלולה להימשך זמן רב מבלי שיבחינו בה, שלא לדבר על השפעה הרבה שיש לה", מזהירים בחברה.

ממשרדי גוגל בבריטניה נמסר כי לחברה אין תגובה נכון לרגע זה.

הודעה זו של Clickrisk מגיעה בדיוק באותו יום בו ספגה ענקית החיפוש מפלה בחזית אחרת, גם היא קשורה בשירות Adwords. ביום שישי הורשעה גוגל בבית משפט בצרפת באשמה של הפרת סימן מסחרי, וחוייבה לשלם פיצוי בסך 200,000 אירו לבית האופנה המפורסם של לואי ויטון, משום שאפשרה למתחרים לקנות את שם בית האופנה כמילת חיפוש. שבועיים לפני כן הורשעה גוגל בדיוק באותו עניין, רק שאז התובעת היתה רשת המלונות הצרפתית "מרידיאן". פסיקות אלו עלולות לפגוע קשות בהכנסות גוגל באירופה.

לפי נתונים שפרסמה גוגל, שירות הפרסומות Adwords מגיע אל כ-80% מהגולשים. בסוף ינואר השיקה גוגל ממשק תוכנה (API) המאפשר לחברות לשלב את Adwords בתוך התוכנות מתוצרתן. פרצה זו עשויה להטיל כתם נוסף על השירות.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by