ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
נקמתה של נאפסטר 
 
 
אילנה תמיר

חמושה בקמפיין בשווי 30 מיליון דולר, מתכוונת נאפסטר לגזול מ- iTunes את הבכורה, עם שירות Napster To Go שהושק היום

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברת נאפסטר השיקה היום (ה') שירות חדש להורדה חוקית של מוזיקה מהרשת לנגני מדיה ניידים. השירות, הנקרא Napster To Go, מציע לחובבי המוזיקה להוריד לנגן הנייד שלהם שירים בכמות בלתי מוגבלת, זאת תמורת תשלום חודשי של 14.95 דולר.

כל טראק שיקנה דרך נאפסטר, יהיה חתום באמצעות טכנולוגיה של מיקרוסופט הנקראת Janus, טכנולוגיה המאפשרת להגביל את תוקף השימוש במוזיקה. בכל פעם שנגן המוזיקה יתחבר למחשב, תתבצע בדיקה של תוקף השירים. במידה ויתגלה כי המשתמש לא שילם את דמי המנוי החודשיים שלו בנאפסטר, השירים ינעלו ואי אפשר יהיה להשמיע אותם.
 
משמעות הדבר היא שבכך, למעשה, המשתמשים משכירים את המוזיקה לפרק זמן מוגבל, והיא לא תהיה שייכת להם לנצח.
 

ראש בראש מול אפל

 
מזה כשנתיים נחשבת נאפסטר לסוס זקן, שעשה את שלו נאמנה, אבל היום כבר אין לו מה להציע. גלגולה השני, שהחליף את הנאפסטר המקורית והפרועה של תחילת המילניום, בנאפסטר חדשה, המסחרית והמסודרת, שמעמידה שירים למכירה תמורת תשלום, לא הצליח למשוך את המוני המשתמשים.

למורידים הפיראטים היו אלטרנטיבות אחרות טובות מספיק, ולמורידים החוקיים, אלו שממש משלמים תמורת מוזיקה, העדיפו חנויות מקוונות אחרות, ובראשן את iTunes.

אולם כעת, נאפסטר הציבה לעצמה מטרה: לגזול מ-iTunes את הבכורה, כשהאסטרטגיה היא לתקוף את המודל העיסקי שלה באופן ממוקד.
 
 
 
iTunes יצאה שנה שעברה עם פרסומת בומבסטית אשר שודרה בטלוויזיה למאות מיליונים במהלך הסופרבול (הזכור בזכות פרשת הציציגייט של ג'קסון). בצעד חסר בושה, נאפסטר תחקה את מתחרתה, ותפרסם גם היא פרסומת טלוויזיונית במהלך שידורי הסופרבול של 2005. עלות הקמפיין כולו - 30 מיליון דולר.

"תעשו את החשבון" זועקת הפרסומת. "למה לכם לקנות מ-iTunes שיר בודד בעלות של דולר?" (למען הדיוק שיר עולה 99 סנט). כדי למלא את ה-iPod ב-10,000 שירים, תצטרכו לשלם 10,000 דולר, אומרת נאפסטר. במקום זה, תמורת 15 דולר חודשיים תוכלו למלא את הנגן שלכם בכל טוב, וללא הגבלת כמות.

בתגובה, אומר סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, כי הוא לא מאמין שיש בעולם מספיק חובבי מוזיקה שיהיו מוכנים לשלם 180$ בשנה, תמורת מנוי על קבצים שלא יהיו שייכים להם לתמיד. "כשאתם משכירים משהו, בסוף אתם נשארים עם שום דבר", הבהיר ג'ובס.
 
נאפסטר תוקפת את אפל גם סביב נושא התלות בין החנות iTunes לבין הנגן iPod. בעוד שאת השירים שאפל מוכרת אפשר לנגן רק בנגן מתוצרתה, נאפסטר מאפשרת להשמיע את המוזיקה על נגני מוזיקה רבים, בינהם קריאטיב, ריו ו- iRiver.

"נאפסטר היתה רוצה לעבוד עם ה-iPod", כותבת החברה באתרה, "אבל אפל בחרה לסגור את ה-iTunes ואת ה-iPod בפני נאפסטר, כמו גם בפני כל שירות מוזיקה אחר. הפילוסופיה של נאפסטר היא שונה. המנוי בנאפסטר מציע לך דרכים רבות להאזין למוזיקה ולשלם פחות כסף".

"Napster To Go ישנה את פני תעשיית המוזיקה לתמיד" אמר כריס גורוג, יו"ר נאפסטר. פעם אחת היא כבר שינתה את פניה תעשיית המוזיקה. עכשיו נשאר לנו לחכות ולראות, אם היא אכן תוכל לעשות זאת בשנית.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by