ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מאין תגיע ישועת ההיי-טק הישראלי? 
 
 
מערכת חיים ברשת

התשובה: משחקי מחשב ותעשיית הסרטים. כך מאמין אראל מרגלית, מנכ"ל קרן הון סיכון מצליחה, והאיש ששואב את השראתו ממנכ"ל אפל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"ישראל יכולה להיות המובילה בטכנולוגיות שיגשרו בין עמק הסיליקון והוליווד - להפוך משחקי מחשב ליישומים מציאותיים לחברות וצבאות, להיות מרכז לפיתוח שבבים לתעשיית האלקטרוניקה לצרכן ולפתח כאן תעשייה של מדיה", כך אומר בריאיון אופטימי לדהמרקר מנהל קרן הון הסיכון JVP, אראל מרגלית.

אמנם מרגלית לא הגיע מרקע טכנולוגי או שיווקי, אך לאור מעמדו בעולם (השבוע הוא נבחר, זו השנה השנייה, לרשימת מידאס של המגזין "פורבס" - הרשימה של האנשים בעלי מגע הזהב בהון סיכון העולמי), אין מדובר בהצהרה של מה בכך.

"בתחילת שנות ה-90 הובלנו את המהפכה של טכנולוגית הפס הרחב באמצעות חברות תקשורת שהקמנו כמו כרומטיס", אומר מרגלית. "בשנות ה-2000 מדובר במהפכה חדשה, מהפכת האלקטרוניקה לצרכן. אנחנו לא הולכים עם הזרם אלא יוצרים אותו". במילים אחרות, מרגלית מאמין כי דווקא ממשחקי המחשב ומתעשיית הסרטים תבוא הישועה להיי-טק הישראלי.

נאמן לביטוי "נאה דורש, נאה מקיים", מרגלית בניגוד למרבית מעמיתיו, דוחף את החזון הטכנולוגי שלו בישראל, ולא בשדות זרים כמו ניו יורק וטוקיו. ירושלים, מאמין מרגלית, היא המקום המתאים ביותר להוביל את המהפכה הזאת. "יש בירושלים יצירתיות ושילוב של אמנות וטכנולוגיה", הוא מסביר. "זו הסיבה שאת החממה של JVP - הסטודיו למדיה אנחנו משלבים עם פרויקט התיאטרון שאנחנו מממנים. יש צורך לצאת מהמעגל הטכנולוגי ולראות דברים באופן אינטר-דיסיפלינרי, לשלב תפיסות שונות למוצרים חדשים. זה בדיוק מה שסטיב ג'ובס עושה כיום באפל".

החיפוש אחר חברות בתחום זה הוביל את מרגלית לרכוש בשנה שעברה חממה טכנולוגית בירושלים, ולהפוך אותה לבית יוצר לטכנולוגיות בתחום המדיה. אחת מהחברות המסקרנות שפועלות בחממה היא דאבל פיוז'ן שפיתחה תוכנה להשתלת פרסום במשחקי מחשב, המאפשרת לשנות את הקמפיינים המוצגים באותו המשחק, ככל שהוא מתקדם. כמו כן השקיע מרגלית בפורטרה, חברת משחקים אמריקאית, שזכתה לפרסום רב לאחר שפיתחה את משחק ההדמיה למחסומים המשמש את הצבא האמריקאי בעיראק.

"משחקי מחשב הם כיום תעשיית ענק כמו תעשיית הקולנוע. יש לתעשייה זו פוטנציאל רחוק עוד יותר ולא ממומש - משחקים רציניים; להשתמש במנועי הגרפיקה והמסגרת של המשחקים לסימולציות של אירועים אמיתיים החל בעולם העסקים עבור בתעופה וכלה בצבאות. זה תרגול זול בזמן אמת של אירועים, ויש לכך פוטנציאל עסקי גדול", אומר מרגלית.

כפי שניתן היה לראות במהלך השנה שעברה, מספר גופים אזרחיים וצבאיים ברחבי העולם החלו מאמצים קו מחשבה זה של מרגלית; דוגמא אחת היא פרוייקט ה-"Tactical Language" של משרד ההגנה האמריקאי, שנועד לאמן באמצעות משחקי מחשב את חיילי צבא ארה"ב להתמצא מבחינה חברותית ותרבותית בשטחי אויב.

"לצבאות ולכוחות ההצלה יש תקציבים גדולים מאוד להשקיע בתחומים אלה וישראל חייבת להיות במרכז העשייה שלהם", סיכם מרגלית.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by