ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
עזבו גלגל"צ. הלהיטים הגדולים נולדים בפיפ"א  
 
 FIFA Soccer 2005 - מכונת להיטים (תמונה: אתר EA)   
 
מערכת חיים ברשת

חברות המשחקים משכנעות את חברות המוזיקה שאם הן רוצות להשיג לעצמן להיט עצבני, הדרך היא לשלב את השיר במשחק ווידאו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מסר חשוב הועבר השבוע לתעשיית המוזיקה - אם אתם רוצים להפוך שיר ללהיט, אל תתאמצו להחדיר אותו לרשימת ההשמעה ברדיו וגם לא לתוכניות ב-MTV. המסלול הישיר ליצירת להיטים הוא דווקא דרך משחקי הווידאו, כך מדווחת סוכנות הידיעות AFP.

דברים אלו נאמרו על ידי נציגי חברות המשחקים המובילות בכנס השנתי של תעשיית המוזיקה MIDEM 2005 שנערך בימים אלו בקאן, צרפת.

"היום, ילדים מאזינים למוזיקה דרך משחקי ווידאו הרבה יותר מאשר דרך הטלוויזיה", אמר גורו הגיימרים סטיב שנור, מחברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם Electronic Arts .
 
עד כה, משחקי ווידאו נתפסו כתחום שולי. אולם, כמה מספרים שהוצגו בכנס לא יכולים להשאיר את פטרוני המוזיקה אדישים. על פי מחקר חדש, יותר מ-40% מהגיימרים קנו דיסק כלשהו של מוזיקאי אשר התארח במשחק ווידאו. 40% הכירו להקה חדשה בזכות משחק ו-27% הלכו וממש קנו את הדיסק שלה.

"זה מגניב וקול אם תשלבו את המוזיקה שלכם במשחק ווידאו" אומר דיוויד גלאס, מלייבל המוזיקה Artemis. הוא ציין כי משחקים מציעים "חשיפה מדהימה לאומן, היות ומאזינים להם פעם אחר פעם אחר פעם".

שילוב מוזיקה במשחקים יכולה להקפיץ את מעמדן של להקות אפילו למעמד של סלבריטאים. דוגמה אחת כזו היא להקת Green Day, עם השיר American Idiot אשר הופיע במשחק Madden NFL 2005. השיר זכה להצלחה עצומה והגיע למצעד הלהיטים עוד לפני שבכלל הוא יצא על דיסק, רק בזכות קולם של הגיימרים הצעירים.
 
תחום פסקולי המשחקים השתנה רבות מאז ימי הצפצופים והביפים של הפאקמן. היום, הפסקולים מגוונים ומורכבים מסוגים רבים של מוזיקה כמו היפ הופ, רוק, טכנו ואלקטרוניקה.

לרוב יוצרים אותה אומנים בלתי מוכרים, שאחר כך גם מקבלים נתח קטן מאד מהרווחים, בעוד הכסף הגדול נמצא בידי המשווקים. יוצא דופן הוא פיטר גבריאל אשר כתב את המוזיקה למשחק Myst 4. גם הדלתות אישרו לאחרונה לצרף את המוזיקה שלהם למשחק האחרון בסדרת המשחקים המצליחה Tony Hawk.

חלק מהמשחקים מגיעים עם דיסק נפרד המכיל רק את הפסקול. "זה טוב לצרכנים, טוב ללהקות ומגדיל את המכירות", אמר טים ריילי מחברת המשחקים Activision. אולם, עדיין, תופעה זו לא נפוצה. "אפילו אם המשחק הוא רב מכר", אומר דידיאר לורד מחברת Ubisoft, "זה לא אומר בהכרח שגם המוזיקה תימכר באותה מידה".

אולם, גם כך וגם כך, המוזיקה הפכה לאחד מהמפתחות העיקריים להצלחתו של משחק. "בחירת המוזיקה היא קריטית" הוסיף לורד, "מכיוון שהיא משפיעה על הרגשות של הקהל" .
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by