ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
חטף אדמת 
 
 התקופה האדומה של אתר ICE   
 
טלי לכיש

אתר אייס מציג היום רף חדש בכל הקשור לפרסום פולשני. מדובר אולי ברווח קל לאתר, אך את התשלום האמיתי נשלם כולנו. טלי לכיש

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אתמול שינה את פניו אתר ice; הרקע הלבן הבתולי שהפך לסימן ההיכר של אתר חדשות התקשורת והברנז'ה - נעלם, ואת מקומו תפס אדום בוהק ומנקר עיניים. עיצובו החדש של העמוד נראה כה זועק וקלוקל, עד שבתחילה לא היה ברור אם מדובר בבאג שהביא להשתלטות בטעות של באנר על העמוד הראשי, או שמא מדובר בבחירה מכוונת ותמוהה של פרנסי האתר.

בדיעבד התברר כי האפשרות האחרונה היא הנכונה מבין השתיים. אכן, למרות שזה אולי נראה כך, זו אינה טעות. מדובר בפרסומת לתחנת הרדיו 99esc (בחסות המותג הסלולרי אסקייפ), שהכתימה את כל האתר באדום והפכה את התוכן בעמוד הראשי, על הלוגו והכותרות, לכמעט בלתי קריאים. ראוי לציין, שההשתלטות היא על העמוד הראשי בלבד ולא על הדפים הפנימיים, וזמן הקמפיין קצוב ל-24 שעות שלאחריהם יוסר מהאתר. "אנחנו מכרנו, והם קנו", הסביר בכיר באתר.
 

אבל מה בדיוק מכרו שם ב-ice?

בואו לא ניתמם ונודה בעובדות. אתרי תוכן מסחריים צריכים לכלכל עצמם באופן כלשהו, וכידוע, מרבית הכנסותיהם מגיעות מפרסומות. כך, במהלך השנים נחתם מן הסכם שבשתיקה בין הגולשים ובין אותם אתרים. אנחנו נסבול את הבאנרים, אפילו שהם זזים, קופצים, מעכבים את עליית האתר (דהמרקר וגלובס) מציפים אותו (אורנג'), מאטים את המחשב (הפרסומת הארורה עם רועי לוי, אלוהים זוכר למה) ומשחקים לנו עם איקס הסגירה. נחרוק שיניים ונספוג. כל עוד הן לא הורגות לחלוטין את התוכן אנחנו מוכנים להתקפל. אנחנו עדיין נתעב אותן, אבל ננשוך את השפתיים ונמשיך הלאה.

האדום המזעזע שהופיע אתמול בבת אחת משום מקום, והשתלט באופן טוטאלי ומרושל על העמוד הראשי של ice - שבר את הגבולות המוכרים. אמנם היו אמיצים מבינינו שהחליטו להקריב את עיניהם על מזבח המשימה העיתונאית בניסיון לקרוא את הכותרות, אך גם הם נואשו אחרי דקה של נסיונות כושלים לדלות את הכתוב מתוך הביצה האדומה שטבעו בה המילים. ללא ספק מדובר בנזק מיידי לאתר; מהי כמות הגולשים שעשו כמונו והחליטו לוותר זמנית על הקריאה באתר, ניתן רק לשער.

אבל לא אייס הוא העניין. למעשה, אתמול בפעם הראשונה בתולדות האינטרנט הישראלי, הפך עמוד ראשי של אתר חדשות (חדשות מדיה, אבל עדיין חדשות) לבאנר ענק של ממש, לא פחות. והוא עשה זאת בעוד הוא צובע את הרקע של הכותרות, הטקסט והלוגו באדום בוהק, הופך את הקריאה לבלתי אפשרית ובעצם אומר: "היום קנו אותנו, אין מה לקרוא. תבואו מחר".

אין להקל ראש בכך - בהחלט מדובר בקפיצת מדרגה נוספת ביחסים שבין תוכן ופרסום ברשת הישראלית, צעד נוסף בדרך לפתיחת הרגליים המקוונת של אתרי התוכן הישראלים. אתר שמוכן להחביא את תכניו בתוך פרסומת, כפי שנעשה אתמול ב-ice, יוצר סימביוזה בלתי נסבלת בין תוכן עיתונאי לתוכן מסחרי באופן שמטשטש את כל הגבולות.

והגרוע מכל - הוא יוצר סטנדרטים חדשים בשוק הפרסום ברשת, והפעם, אולי הגולשים כבר לא יסכימו לספוג. ובצדק.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by