ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הפנטזיה של ג. יפית 
 
 
מערכת חיים ברשת

רק אחד מכל שישה גולשים במנועי החיפוש בארה"ב יודע לזהות את ההבדל בין תוצאת חיפוש אמיתית לבין פרסומת בתשלום

 
 
 
 
 
 
 
 
 
רק אחד מכל שישה אנשים המשתמש במנוע חיפוש אינטרנטי יודע להבחין בהבדלים שבין תוצאת חיפוש בלתי מוטה לבין פרסומת בתשלום, כך על פי ממצאיו של סקר חדש שפרסם פרוייקט Pew הבודק את היבטי האינטרנט ואורח החיים האמריקאי.

סוכנות AP מדווחת כי פרוייקט Pew פרסם אתמול (ראשון) כי רוב הבוגרים הגולשים ברשת האינטרנט בארה"ב הם לרוב מאוד נאיביים בכל מה שנוגע לדרך עבודתו של מנוע החיפוש. מנועי החיפוש העיקריים מחזירים כולם תמהיל של תוצאות חיפוש המבוססות על הרלוונטיות שלהן לגבי ערכי החיפוש, וקישורי חסות, שבעלי האתרים שילמו עבורם כדי לקבל חשיפה מוגברת.

שלושת מנועי החיפוש הגדולים (גוגל, יאהו ו-MSN) משלבים את קישורי החסות הללו בצורה בולטת למדי בדף. אולם מסתבר כי רק 38 אחוזים מהגולשים ידעו להבחין בהבדל, ומתוכם פחות מחצי (47 אחוזים) אמרו כי הם תמיד יכולים להבחין אילו לינקים הם מודעות בתשלום. מה שאומר שבסופו של דבר רק 18 אחוזים מכלל הגולשים יודעים איזו היא תוצאת חיפוש מקורית ואיזו היא למעשה פרסומת.

דבורה פאלווז, חוקרת בכירה ב-Pew ומחברת הדו"ח מסרה כי הממצאים היו מפתיעים למדי לנוכח העובדה שאותם האנשים בדיוק בהחלט יודעים את ההבדל בין תוכניות טלוויזיה לבין פרסומות-תוכן (infomercials).

"האינטרנט עדיין בחיתוליו", אמרה פאלווז. "אנשים עדיין כל כך מרוצים מעצם העובדה שהם יכולים להגיע לאינטרנט, לחפש משהו ולקבל מייד תשובה עד שהם לא מאפשרים לראדארים שלהם להבחין בצורה מדוקדקת במה שמתרחש שם ברקע".

לדבריה התוצאות משקפות את האמון העיוור שנותנים מחפשי המידע ברשת ולאו דווקא "איזושהי פעולה זדונית מצידם של מנועי החיפוש".

הסקר עצמו נערך בין ה-14 במאי וה-17 ביוני 2004 והשתתפו בו 2,200 בוגרים, ביניהם 1,399 שהעידו על עצמם כגולשי אינטרנט. לתוצאות הסקר יש מרווח טעייה של שלושה אחוזים לחיוב או לשלילה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by