ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
חנויות המוזיקה המקוונות יורות לעצמן ברגל 
 
 
מערכת חיים ברשת

מחקר חדש מזהיר כי שימוש בפורמט מוזיקה המגביל את השימוש בו למוצרי החברה ואתר מסורבל לניווט ירחיקו את הקונים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
למרות ששירותים להורדת מוזיקה בתשלום הופכים ליותר ויותר פופולריים, הם מסתכנים בהרחקת לקוחות קיימים וחדשים בגלל הטלת מגבלות שונות וממשקים לא ידידותיים. כך עולה ממחקר שנערך בחודשים אוקטובר עד דצמבר 2004 על ידי חברת Shelley Taylor & Associates.

החברה ערכה בדיקה של 15 חנויות מוזיקה מקוונות, ביניהן iTunes, Napster, MusicMatch, Sony Connect ו-Real Network Music Store. עוד נכללו במחקר שבעה נגני מוזיקה, עשר תחנות רדיו מקוונות ושישה אתרי שיתוף קבצים.

ה-Register מדווח כי למרות שתעשיית המוזיקה המקוונת נמצאת בתחילת דרכה, ממליצים החוקרים כי החברות ימהרו לשנות את הטקטיקה שלהן ולא יעסקו בשיעבוד הלקוחות.

מחברת המחקר, שלי טיילור, מציינת כי השימוש בפורמט מוזיקה קנייני של החנויות, חובת השימוש בנגן מוזיקה מסוים וממשקי משתמש מסורבלים רק גורמים לתסכול אצל הגולשים. "ההתלהבות הראשונית חולפת והם מבינים כי הם נפלו בפח – מוטלות עליהם מגבלות רבות וזאת בניגוד למה שהחברות השונות מפרסמות". "עדיף ששירותי המוזיקה יתמקדו ביצירה ואספקת אפשרויות ותוכן נוסף אשר יאפשרו למשתמשים ליהנות מהמוזיקה, ואז הם ישווקו את עצמם" היא מוסיפה.

השירות של סוני זכה לביקורת בגנות השימוש בפורמט קנייני בעל תכנון כושל שמיועד לשימוש רק בנגני החברה. ב-Yahoo ו-MSN חייבו את הקונים לפתוח משום מה תיבת דואר אצל כל אחת מהן. השירות שאולי נחשב הכי פופולרי, iTunes, לא זכה בתואר הנכסף של הטוב מכולם, אשר ניתן לחנות צרפתית בשם Fnac. שם זכו הגולשים לממשק מאוד נוח לשימוש, קבלת הנחות ברכישת מספר רב של שירים ואפשרות להוריד קבצי וידאו ואף לרכוש כרטיסים להופעות.

באפל הסתפקו במקום זאת בתואר נגן המוזיקה העשיר והגמיש ביותר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by