ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בלון הניסוי של הניו-יורק טיימס  
 
 
רויטרס

עיתון הניו-יורק טיימס הודיע כי הוא שוקל לסגור את אתר הרשת החינמי שלו למנויים בלבד – תחילתה של מגמה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברת הניו-יורק טיימס שוקלת לגבות דמי מנוי לגרסה המקוונת של עיתון הדגל של החברה, אשר נכון לעכשיו זמין לכל בחינם, אולם אין לה כוונות מיידיות לעשות כן, כך מסרה החברה ביום שישי האחרון.

אחד מהמתחרים העיקריים של העיתון, עיתון ה"וול-סטריט ג'ורנל" של חברת Dow Jones & Co., גובה דמי מנוי עבור הגרסה המקוונת שלו. דוברת מטעם הניו-יורק טיימס מסרה כי החברה עורכת בדיקה האם עליה לשנות את המדיניות העסקית של הגרסה המקוונת של העיתון אולם כי שום שינוי אינו צפוי להתרחש בקרוב.

"אנו שוקלים מחדש את האתר כדי לראות האם קיימים אזורים שבהם עלינו לשנות את המודל העסקי הקיים", מסרה הדוברת, קאטרין מאטיס, והוסיפה: "זה לא דבר חדש. דנו בזה מזה זמן מה".

לפי הכתבה המרכזית שתופיע בעותק הבא של המגזין BusinessWeek, אשר עוסקת חברת הניו-יורק טיימס, קיים ויכוח פנימי סוער בהנהלת החברה לגבי האם הגרסה המקוונת של העיתון, שבמהלך חודש נובמבר זכה ל-18.5 מיליון מבקרים ייחודיים (unique visitors), צריך לאמץ מודל של דמי מנוי.

ארתור זולצברג ג'וניור, המו"ל של הניו-יורק טיימס צוטט בכתבה כמי שאומר: "זה הולך ונעשה עניין הדן בך שאנו מרגילים דור שלם של קוראים לקבל תוכן איכותי בחינם. זה מטריד למדי".

המהדורה המקוונת של העיתון זמינה בחינם למשתמשים רשומים, למרות שחלק מהתכנים, כגון כתבות ארכיון, זמינות אך ורק למשתמשים משלמים.

אתרי תוכן בתשלום יכולים לסייע למו"לים ליצור מקור רווח חדש, אולם מהדורות מקוונות חינמיות יכולות להוות אבן מושכת למפרסמים כיוון שהן מושכות אליהן הרבה יותר קוראים.

יועץ תעשיית העיתונות ג'ון מורטון, העומד בראש Morton Research Inc., אמר כי לדעתו עיתונים רבים רוצים לגמול את הקוראים מהתוכן המקוון החינמי ולהסב את האתרים שלהם לפרסומים למשלמים בלבד.

גרסאות חינמיות של עיתונים ברשת "מאבדות במהירות מחינן", אמר מורטון. "אני חושב שבעתיד נראה עיתונים המוכרים מנויים אלקטרוניים או מנויי פרינט, או שילוב של שניהם, כמו מה שהוול סטריט ג'ורנל עושה בצורה מאוד מוצלחת".

ל"וול סטריט ג'ורנל", נכון לרבעון השלישי של 2004, ישנם כ-701,000 מנויים המשלמים על מהדורת האונליין שלו. מנויי האונליין משלמים $79 לשנה, או $39 אם יש להם גם מנוי לגרסה המודפסת של העיתון.

בהצהרה שמסר גורדון קרוביץ', נשיא ההוצאה האלקטרונית של חברת Dow Jones, הוא אמר כי החברה שלו תשמח מאוד אם הניו-יורק טיימס יתחיל לגבות דמי מנוי לאתר העיתון.

"אנחנו אף פעם לא הנו מדוע מו"ל יגבה עבור החדשות שלו במדיום אחד, כגון הפרינט, ואז ייתן את אותו המידע בחינם במדיום אחר, כגון הרשת", אמר קרוביץ'.

מאטיס אמרה כי כאשר הושקה לראשונה הגרסה המקוונת של הניו-יורק טיימס באמצע שנות התשעים, החברה התנסתה בגביית דמי מנוי מקוראים מחוץ לארה"ב. לדבריה תוכנית הזו הושמטה בשנת 1998 לטובת אתר חינמי לכל המשתמשים הרשומים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by