ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
נאפסטר שמאפסטר, הקופה רושמת 

נאפסטר שמאפסטר, הקופה רושמת

 
 
אריק בלרט, סלון.קום

האם נאפסטר פוגעת במכירות התקליטים? לא, מורים המספרים. העסקים נראים טוב, למרות שהבאקסטריט בויז הולכים להפסיד בסיבוב הנוכחי בקרב נגד אן-סינק. אריק בלרט, סלון.קום, סוקר את העונה הלוהטת של שוק המוסיקה האמריקאי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
וד``ש לחבריקו שון פאנינג. לימפ ביזקיט נותנים בראש לתעשיית התקליטים (צילומים: רויטרס)
 וד``ש לחבריקו שון פאנינג. לימפ ביזקיט נותנים בראש לתעשיית התקליטים (צילומים: רויטרס)   
בהלת הקניות בחנויות התקליטים לקראת החגים (בארה"ב) כבר החלה - והשנה יותר מאי פעם, אנשי התעשיה בוחנים בקפידה את מספרי המכירות כאילו היו קלפי טארוט, בשאיפה להבחין בשביב אינפורמציה שיכול לעזור להם לחזות את העתיד. האם נאפסטר סוף סוף מערערת את המכירות? או יותר חשוב, האם הבקסטריט בויז יתפסו את מקומם הצודק בראש רשימת להקות הבנים בעולם?

החדשות הרעות עבור חברות התקליטים הן, כי הן טעו לחשוב שבינתיים אמור היה בית המשפט הפדרלי להתערב ולסגור את נאפסטר, ולהסיר את האיום על מכירות הדיסקים של חג המולד, אחת ולתמיד. החדשות הטובות הן, שאפילו הקמצן שבקונים, סביר להניח, לא יצרוב שירים להחלפה על דיסק, ויעניק אותו במתנה למישהו.

במלים אחרות, קונים עדיין צריכים לשים את ידם על דיסקים ארוזים היטב, בדרך הישנה והמוכרת, כך שאין ספק שחנויות התקליטים יוצפו במבקרים בשבועות הקרובים ולאף אחד לא יחסר כסף כדי לקשט את עץ חג המולד. "להורדה דיגיטלית תהיה פחות השפעה במשך החודשים נובמבר ודצמבר", מעיר ג`ו פאגאנו, סמנכ"ל רשת הענק האמריקנית Best Buy, המוכרת מוסיקה וסרטים.

בכל מקרה, נכון להיום, בינתיים הכל בסדר. בסוף אוקטובר יצא האלבום החדש של להקת הרוק/ראפ לימפ ביזקיט, בשם "Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water". אם תקליט מוצלח במיוחד מוכר כחצי מיליון עותקים בשבוע הראשון ליציאתו, לימפ ביזקיט מכרו 1.05 מיליון עותקים תוך שבעה ימים - סך המכירות הכי גבוה אי פעם של אלבום רוק בשבוע אחד.
 
ריסקו את חנויות התקליטים. אן-סינק מקפצים מאושר
 ריסקו את חנויות התקליטים. אן-סינק מקפצים מאושר   
שבועיים לאחר מכן, בליל כל הקדושים, השתחררו אלבומים חדשים של Jay-Z (558 אלף עותקים), Outkast (525 אלף עותקים) ויו2- (427 אלף עותקים). "זה היה יום המכירות הגדול ביותר שלנו השנה," מדווח קארל סינגמאסטר, הבעלים של רשת חנויות התקליטים Manifest בצפון ודרום קרוליינה. זמר הראנ`בי אר.קלי, הימם את התעשייה במכירת 543 אלף דיסקים בשבוע שבא אחר כך- ללא ספק, פריצת האלבום הטובה ביותר בקריירה שלו. בסוף השבוע של ה-12 בנובמבר, קפצו מכירות האלבומים בתשעה אחוזים בהשוואה לאותו שבוע בשנה שעברה. בסך הכל, מכירות האלבומים עלו השנה ב-6.4 אחוז בהשוואה לשנה שעברה.

אמנם אלבומו של ריקי מארטין צנח שבוע אחרי שחרורו (ובקושי הגיע לחצי מהמכירות של אלבום הבכורה שלו) , אבל לעומת זאת, אפשר בהחלט להתרשם מהופעת אלבום הקאמבק של זמרת הנשמה שאדיי, (370 אלף עותקים נמכרו), או מאוסף הלהיטים הגדולים של הביטלס , "1" שמכיל 27 מהשירים המובחרים של ארבעת המופלאים. האוסף הוא שובר קופות מרשים מאוד, ומכר 595 אלף עותקים כבר בשבוע הראשון ליציאתו לשוק. מעבר לכך, בניגוד לשאר השמות המפוצצים, שרמת המכירות שלהם יורדת בשבוע השני והשלישי, אפשר לצפות לכך שהאלבום של הביטלס ימשיך למכור ביציבות באותו קצב חזק גם בחודש הבא.

אז לתקופה קצרה הכל בסדר, נכון? נאפסטר, למרות הקריאות, הבכי, הקינה והאבל, עדיין אינה רלוונטית לתמונה הגדולה יותר? ובכן, אולי. מצד שני, בתעשיה חוששים כי אם אנשים מורידים מוסיקה בחינם במשך השנה, הם פשוט יורידו דיסקים מרשימת ה-WishList שלהם - מתנות החג שהם רוצים. אחרים טוענים כי היה זינוק של 10 אחוזים במכירות באביב, שהתרכז בעיקר באלבומי אינסטנט כמו בריטני ספירס אן-סינק ואמינם, אך ירד חזרה בקיץ חלש יחסית. ואי אפשר שלא לחשוב מה היה יכול להיות אילולא הקיץ.

 
הוא הא, מה קרה, באקסטריט אכלו אותה
 הוא הא, מה קרה, באקסטריט אכלו אותה   
אבל רוב מוכרי התקליטים לא מאשימים את נאפסטר - לפחות עוד לא. במקום זאת, הם מאשימים את התעשייה שהם שייכים לה. אז מה קרה? למשל, לוח זמנים נורא של שחרור אלבומי קיץ. "אוגוסט וספטמבר באמת הוציאו את כל האוויר מהגלגלים", אומר ג`ף מייפילד, עורך המצעדים של המגזין בילבורד.

מכיוון שחברות התקליטים מצפות לקטוף את הפירות מקדחת הקניות לקראת החגים הנוצרים בסוף השנה, לא היה עבורן טעם לשחרר אלבונים של כוכבים רציניים במשך הקיץ. באוגוסט אפילו ירדו המכירות לעומת השנה שעברה, אחרי העליה המרשימה של החודשים שקדמו לו.

עצם האטת אמצע השנה, היא עוד סיבה לכך שהילולת הקניות של החג הזה היא כל כך חשובה לתעשיה. וזו הסיבה לכך שהתעשייה כולה מחכה בנשימה עצורה לראות מה יקרה עם שחרור האלבום החדש של הבקסטריט בויז. האלבום האחרון שלהם שיצא לפני כשנה וחצי, המם את מוכרי התקליטים עם מכירות של 1.1 מיליון עותקים בשבוע הראשון, ו-13 מיליון בסך הכל. אבל המחסום שיצטרכו הבחורים לעבור עכשיו הוא 2.4 מיליון. זוהי כמות האלבומים שהצ`ילבות מאן-סינק מכרו מוקדם יותר השנה, כשמחצו את השיא הקודם של המכירות בתקופה של שבוע.

למרות ששתי הלהקות שייכות לאותה חברת תקליטים, אין כמעט ספק שתחרות המכירות בין הבחורים המופלאים היא אכזרית. התחזיות הן שהבקסטריט בויז יפגרו אחרי השיא של אן-סינק בכ-1.7 מיליון עותקים. אאוץ`.
 
 
אבל שוב, אף אחד לא מאשים את שד הנאפסר בדשדוש המשוער של הבאקסטריט בויז. האשמה נעוצה בעיקר בסיבות אובייקטיביות ששיחקו לטובת אן-סינק, כמו עיכוב ביציאת התקליט שגרם לכמות אדירה של הזמנות מראש (ומכירה של מיליון עותקים ביום הראשון), ולהיט עצום שליווה את התקליט. ולא שבאקסטריט בויז לא מחזיקים קלפים חזקים משלהם, כמו מסע פרסום ענק לברגר קינג שקידם אותם מבחינה שיווקית, או חופשת חג ההודיה בארצות-הברית, שהוציאה הרבה ילדים לחנויות התקליטים עם שחרור התקליט.

אבל כמובן שלא הכל סובב סביב ה"בויז" או בני הנוער, ובסך הכל לקראת החגים בארצות-הברית, שוק התקליטים מלא בהיצע, כשהעסקים לא רעים בכלל. בשבוע שעבר יצאו לשוק תקליטים חדשים של וו-טאנג קלאן ושאדיי, ואוספים של ניל יאנג, אלטון ג`ון והביטלס - ועושה רושם שלכולם תהיה פרנסה, למרות שאת כל התקליטים האלה כבר אפשר להוריד עכשיו בנאפסטר.

מה שמוביל לשאלה מסקרנת: עוד 30 שנה, האם חובבי מוסיקה בני 40 ומשהו יצטופפו בתור כדי לקנות את חבילת האוסף של ה- Backstreet Boys, או שהם פשוט יורידו אותו מהרשת?



תרגום: הילה בקמן
הכתבה פורסמה במקור במגזין סלון.קום
זכויות התרגום העברי שמורות לנטוויז`ן
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by