ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
לכל שיר יש מספר 
 
 
טלי לכיש

במחשב נישא על חוף באוסטרליה, או ברדיו מיקרונזיה. בכל מקום בו ישמיעו מוזיקה ישראלית, אקו"ם תדע על כך, ותגבה תמלוגים כמובן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אקו"ם חתמה על הסכם עם CISAC - הקונפדרציה העולמית של האגודות לניהול זכויות יוצרים, להנפקת קוד בינלאומי לזיהוי יצירות מוסיקליות.

על פי השיטה החדשה - International Standard Musical Work Code-ISWC, נקבע מספר קוד אחיד לכל יצירה בעולם. עם השמעת היצירה כל המשתמשים יידעו בדיוק באיזו יצירה מדובר, ובכל המדינות ידברו בשפה אחת משותפת.

כיום כבר קיימות מיליוני יצירות בעולם שקיבלו את קוד הזיהוי. עד כה, כ-30 מדינות כבר חתמו על ההסכם והחלו לבצע את הפרוייקט, כאשר ישראל תצטרף בעוד מספר חודשים. מטבע הדברים, אקו"ם תהיה אחראית על קטלוג היצירה המקומית.
 
החזון שעומד מאחורי מהלך זה הוא כי בעתיד כל המשתמשים במוסיקה (פורטלי אינטרנט, תחנות רדיו וטלוויזיה, חברות תקליטים ועוד) ישתמשו בקוד זיהוי זהה כמו הגופים האחרים וכך ניתן יהיה לזהות מיידית כל יצירה, מייד עם שידורה או הקלטתה. "מדובר באלמנט מאד פשוט, אבל חזק עבור מי שנזקק לו. המספר הזה נותן עוצמה של דיוק, איכות ושפה אחידה בכל העולם", אמר האחראי על תחום ה-IT באקו"ם, רמי מדמון.

מנכ"ל אקו"ם - יוריק בן דוד, הוסיף כי להחלטה על ההצטרפות להסכם וקביעת קוד זיהוי יתרונות רבים ומשמעותיים עבור חברי אקו"ם: "כך יתאפשר בעתיד זיהוי מדויק ב- 100% של היצירה בכל מקום בו היא מושמעת בעולם, כולל ממקומות נידחים ביותר, וניתן יהיה לדרוש עבורה תמלוגים."

עם זאת, קוד הזיהוי נוגע פחות למשתמש הביתי ויותר לעולם העסקי. "קוד הזיהוי יהפוך את החיים לקלים יותר עבורנו", ציין מדמון. "כעת יהיה בידינו כלי שיאפר לעקוב בצורה מדוייקת יותר אחרי שימוש ביצירות מצד גופים עסקיים".
 
האם בהמרה מפורמט CDA (הפורמט של שיר המוטבע על גבי תקליטור "רגיל") לפורמט MP3, תג הזיהוי לא ייעלם?
"תג הזיהוי לא קשור לפורמט. להפך, כעת כל יהיה יותר קל לעקוב אחר השמעת יצירות בפורמט דיגיטלי, מכיוון שתג הזיהוי יהווה חלק מן המידע שמוטבע ביצירה. קחי לדוגמא את פורמט MPEG-4, שמאפשר "להלביש" מידע נוסף על היצירה כחלק ממנה, הכולל בין השאר פרטים בנושאי זכויות יוצרים. מי שמעוניין לקרוא אותו, יכול לעשות כן.

למעשה, ישנו פורמט חדש בשם MPEG-21, שהוא הכיוון אליו תעשיית הבידור מתכנסת בימים אלו. מדובר במעין "פורמט על" דיגיטלי, שאמור לייצג כל יצירה בעולם, ללא תלות בפורמט הספציפי שלה. כך, יהיה קל יותר לעקוב אחר קבצים דיגיטליים באשר הם. בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים כיום, כמות ההשמעות היא ללא גבול. לכן זה הופך להיות קריטי הרבה יותר עבורנו לזהות מה מושמע, איפה ומתי."
 
 
בעתיד, תורחב שיטת הקידוד מעבר ליצירות בודדות, ותונהג גם על אלבומים וסרטים. "בימים אלו ממש ישנן קבוצות ברחבי העולם שעובדות על ביצוע קטלוג זה במקביל", סיפר מדמון. "היעד הסופי היא שכל יישות שמחזיקה בתוכה תוכן מוזיקלי, תקבל את קוד הזיהוי של CISAC".

אקו"ם החלה בימים אלה בבניית מאגר היצירות המקודדות. היישום המלא יחל בעוד מספר חודשים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by