ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מי רוצה להיות שמן? 

מי רוצה להיות שמן?

 
 
רייצ`ל סילברמן, סלום

קחו שני אנשים, תסגרו אותם בדירה במשך חודש ותאביסו אותם בפיצות ואוכל משמין אחר, במטרה לגרום להם להשמין ב-14 קילו (יש גם פרס כספי, כמובן). אל תשכחו לתעד את הכל באתר מפורט, וקיבלתם את "פרויקט השומן", אחד מלהיטי הרשת הגדולים של התקופה האחרונה. רייצ'ל סילברמן, סלום.קום

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אריק וניקול, המתחרים המאושרים
 אריק וניקול, המתחרים המאושרים   
מדי פעם ישנו אירוע - הבחירות לנשיאות, סידרת הגמר בליגת הבייסבול - שגורם לי להרגיש חלק מקהילה גדולה יותר. עכשיו אתם יכולים להוסיף אירוע נוסף לרשימה - פרויקט השומן.

חלק מאיתנו מאמינים שזה מגוחך שבזמן שיש לנו כל כך מעט זמן פנוי להקדיש לקריאת רומנים, הליכה לקונצרטים או למידת שפות זרות, רבים מאתנו יודעים כמה זמן לוקח לשרוף מנת המבורגר על ההליכון. אחרי שנים של ספירת קלוריות, אימונים כפייתיים והשוואת דמותנו לדימויים שאנו רואים בתקשורת, רובנו צברנו ידע כמעט אנציקלופדי על דיאטות ואימוני כושר גופני. והנה, סופסוף, נמצאה הזדמנות הפלא לשני מתחרים ליישם את כל המומחיות הזו על מטרה הפוכה: השמנה.

TheSpark.com/science/fat/ target="NanaArticleNewWin">פרויקט השומן, שאורגן על ידי האתר TheSpark.com, הציב בפניהם את האתגר להוסיף 14 קילו למשקלם, תוך 30 יום, עבור פרס של 3000 דולר. מבקרי האתר יכלו לקרוא בזמן אמת נתונים על התקדמות הפרויקט, להתייחס לטבלאות הוספת משקל "מדעיות", להתרשם מצילומים שוטפים של המתחרים ולשוחח בפורום התוסס של האתר.

הרעיון נהגה על ידי העורך המדעי של TheSpark, כריסטיאן ראדר (שמחקריו הקודמים כוללים את TheSpark.com/health/stinkyfeet target="NanaArticleNewWin">פרויקט הרגליים המסריחות). המטמורפוזה המקוונת של פרויקט השומן משכה יותר ממיליון גולשים לאתר בזמן ההרצה בת החודש של הפרויקט.
 
אריק לפני  (מימין) ואחרי. `האכילה היתה באמת מעוררת פלצות`
 אריק לפני (מימין) ואחרי. `האכילה היתה באמת מעוררת פלצות`   
ודאי תהיתם מי הסכים להעמיד את עצמו תחת אור הזרקורים המשונה הזה? לא מעט אנשים, מסתבר. לא פחות מ300- איש, חציים גברים וחציים נשים, נרתמו לעשות את מה שכל האנשים שנמצאים בדיאטה (או רוב האנשים) נאבקים להימנע ממנו. על פי ראדר, בערך שליש מהפונים היו נערים בגובה 1.85 מ` ששוקלים בקושי 60 ק"ג - מכונות אכילה טעונות הורמונים שמצפות להתנפח. הצוות של TheSpark אמר להם תודה, אבל לא תודה. גם גברים הסובלים מעודף משקל נדחו אף הם על בסיס הטענה שיהיה קשה לעקוב אחרי ההתקדמות שלהם.

אחרי תהליך סינון מוקפד, האתר בחר בניקול ואריק.

היא- בחורה יפה בת 20 מאלבמה. ניקול, שנתקלה בקשיים במימון לימודיה, החליטה שזה או הנאצ`וס או כלום. מעבר לכך, היא הייתה סקרנית ללמוד איך ההשמנה תשפיע על חיי החברה שלה.

הוא - בחור חמד מסינסנאטי שנשר מלימודי קולנוע ומועסק בימים אלה כאיש ביטחון, אוכל כדי לזכות בפרס הכספי ולקנות טבעת יהלום לאהובתו. לאריק היה את יתרון הניסיון (פעם הוא זכה בתחרות אכילת פאי) ונטייה תורשתית לסיבולת גבוהה - דודו מתהדר בשיא גינס עולמי במשחק ה-Uno הארוך ביותר.

ביום שבת ה-30 בספטמבר, הגיעו ניקול ואריק לבוסטון בטיסה, והובלו אל הדירה שסיפק להם האתר. על פי הנחייתו של כריסטיאן, שניהם צמו במשך כמה ימים לפני האירוע, כך שהם הגיעו רעבים.

אריק שקל 80 קילו, שמתוכם 17 אחוז הם שומן גוף. ניקול שקלה 55 קילו, כשמתוכם רק 9.5 אחוזים הם שומן. השניים החלו להאביס את עצמם בסופגניות שוקולד, ארבע פיצות, אורז מטוגן עם עוף, עוף בשומשום ושמונה אגרולים. אחר כך ניקול ואריק הרוויחו בקלות 2200 קלוריות של מנת Weight Gain Gold. כריסטיאן נזכר: "האכילה היתה באמת מעוררת פלצות".
 
ניקול לפני (משמאל) ואחרי. המשתמשים השאירו עלבונות בפורום
 ניקול לפני (משמאל) ואחרי. המשתמשים השאירו עלבונות בפורום   
כמעט באופן מיידי, ההתעוררו הפורומים של האתר לחיים. קוראים יעצו למתחרים מה לאכול ומתי. הם העסיקו את עצמם בדיונים ידעניים ונמרצים על יתרונה של זלילת בשר אדום. בירה, שימורי בשר, חמאת בוטנים, חטיפים, בייגלים וגבינה היו בין ההמלצות הרווחות. אבוקדו נותר שנוי במחלוקת.

בכל יום, ניקול ואריק העבירו את הזמן בחילופי דברים על גבי הפורומים באתר (אריק אמר לי שהוא עדיין שומר על קשר עם כמה מתומכיו הנאמנים). כמה מעריצים שאלו אם הם יכולים לשלוח אוכל לניקול ואריק, בתגובה כריסטיאן סיפק כתובת לתרומות. משלוח של גלידה וקצפת לא איחר להגיע.

עם זאת, לתהילה המקוונת יש גם צד פחות נעים. שני המתחרים קיבלו בדואר האלקטרוני כמות לא מבוטלת של מסרים עוינים ("עוגות" בפי המקצוענים), שכוונו בעיקר לניקול. חלק מהגולשים טענו לתחושת גועל מההשמנה של ניקול: "בוא נודה בעובדות. ניקול נראית מספיק רע עכשיו, היא צריכה להפסיק", כתב לה מישהו. אולם רוב המסרים שנשלחו היו דומים יותר לקשקוש העילג של המתבגר הבא: "תתקשרו למוקד חירום - ניקול זקוקה להשתלת חזה דחופה".

אף אחד לא הופתע באופן מיוחד. לפי כריסטיאן, שהזהיר את אריק וניקול והכין אותם לתשומת לב לא ידידותית, האינטרנט מלא בסוטים שהם "שטופי זימה ונבזיים - ובאופן כללי מאוד לא קוליים".

בכל אופן, אחרי ההשתתפות בפרויקט הזה, אריק משוכנע שאנשים, באופן כללי, מקבלים בשוויון נפש יותר גדול תוספת של משקל אצל גברים מאשר אצל נשים: "הייתי יכול להוסיף עוד 50 קילו למשקל ואף אחד לא היה שם לב, כי אני גבר".
 
 
ביום האחרון של פרויקט השומן, ניקול ואריק נשקלו. אריק, שהשתמש באסטרטגיית החירום להוספת משקל - מלח וליטרים של מים - השיג את המטרה שלו, ןהגיע למשקל של95 קילו. אסטרטגיות דומות של הרגע האחרון לא ממש עזרו לניקול, שסיימה את ההילולה בת החודש שלה כשחסרים לה בקושי שני קילוגרמים למשקל היעד שלה, 69 קילו. אבל השופטים ריחמו עליה, ונתנו לה את כסף הזכייה בכל מקרה, כך ששני המתחרים חזרו לביתם שמחים וטובי לב, בטוחים בכך שהם, אהם אהם, התפתחו מאוד הודות לחוויה הזו.

ניקול אומרת כי "הדבר האחרון שאני מתכוונת לעשות הוא דיאטה. אני בספק גדול אם אשתוקק למזונות משמינים בעתיד הקרוב. אני פשוט אוכל בריא יותר ואעשה קצת כושר. זה הכל".

נכון לשבעה בנובמבר, אריק כבר ירד למשקל הנורמלי שלו, 80 קילו. הוא מתכננן לחזור לגור בדייטון, אוהיו, ולהקים חברת הפקות קטנה שתפיץ סרטים באינטרנט. כריסטיאן ימשיך, מעת לעת,לעדכן אותנו במעשיהם של ניקול ואריק ובמה שהם אוכלים.

אם תשאלו את כריסטיאן ראדר מה הסיפור של פרויקט השומן, הוא יגיד לכם שזו "הרפתקה בפיזיולוגיה אישית". קשה להתווכח עם זה. אבל ההצלחה של הפרויקט נשענת במידה רבה על החתרנות הגאונית שלו: הוא עושה צחוק מהמאמצים שלנו להוריד במשקל, דרך ניסיון רציני להוסיף במשקל. ומזכיר לנו שבזמן שרובנו מבזבזים יותר מדי זמן בניסיונות להיראות כמו הדמויות שמופיעות על אריזות מוצרי המזון שלנו, הממשות הגסה של גופינו מוכיחה, באופן בלתי נמנע, שהיא הרבה יותר משעשעת.


תרגום: הילה בקמן
הכתבה פורסמה במקור במגזין סלון.קום
זכויות התרגום העברי שמורות לנטוויז`ן

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by