ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מי שמעריץ את בריטני שילחץ 5 

מי שמעריץ את בריטני שילחץ 5

 
 

שיטת השיווק הכי יעילה ברשת, וזה לא חדש, היא השיווק הוויראלי. וכצפוי, תעשיית הבידור מתחילה לתפוס על העקרון על זה טרמפ. הרעיון הלוהט החדש: אם החבר'ה במילא אוהבים להפיץ רכילות על בריטני ספירס, למה לא לצ'פר אותם ולהשתמש בהם בתור מכונת יחסי ציבור?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בריטני ספירס. היוזרים רוצים לכלוך, דם ומיצי גוף
 בריטני ספירס. היוזרים רוצים לכלוך, דם ומיצי גוף   
הנה חשיפה: סקר שנערך השבוע באינטרנט קובע ש-85 אחוז מהגולשים ברשת סבורים כי בריטני ספירס לא תזכה בשום תואר בטקס פרסי אם.טי.וי אירופה שיתקיים בקרוב. מדהים, הא? ומה שאפילו יותר מדהים זה שהסקר נערך באתר הרשמי שלה, המקום בו מיליוני הסוגדים לה אמורים להתאסף ולהעריץ את העפר עליו דורכות נעלי הגוצ`י שלה. הנקודה היא שהם לא באים.

בחלקי העולם שעדיין אוף-ליין, יכולה בריטני-מאמי לספק למעריצים מה שמתחשק לה והם עוד יגידו תודה. אבל באינטרנט יש להם אלטרנטיבה, והם מעדיפים אינפורמציה לא רשמית עסיסית ותמונות עירום מזוייפות על המניפסטים המלוקקים והלעוסים לעייפה של האתר הרשמי. את התדמית הממתקית שלה היא יכולה למכור להם באם.טי.וי, אבל כשהם מתניעים את המודם הם רוצים לכלוך, דם ומיצי גוף.

וכאילו לא מספיק צרות, השבוע היא גם הסתבכה בתביעה משפטית. חברת "די.אנ.איי ויז`ואל ביזנס סולושיין", שעמלה וטרחה על עיצוב והקמת בריטניספירס.קום, טוענת שהסטארית מתעלמת מצד משמעותי למדי של העיסקה: התשלום. 60 אלף דולר בבקשה. הגברת הצעירה היא אולי המוצר המוקפד והמחושב ביותר בתולדות הפופ, אבל כשזה מגיע לרשת הכל מתפרק לה כמו צמד שתלי סיליקון זולים במיוחד.

 
דרושים מעריצים של אביהו מדינה. סוכנות M80
 דרושים מעריצים של אביהו מדינה. סוכנות M80   
בדיוק בגלל פלופים מצערים ממין זה הוקמה סוכנות הפירסום M80, הדבר הכי חם כרגע בעולם הפופ המקוון. מה זה חם? תחשבו על הגיהנום (או על תל-אביב, אותו דבר) באמצע אוגוסט. ככה חם. הקונספט מדהים בפשטותו: להעביד מעריצים כמקדמי מכירות און-ליין של הסטארים האהובים עליהם, תמורת צ`ופרים סמליים ותחושת שייכות. גם אתם יכולים.

כל מה שצריך זה לפנות למתאם הפעולות של M80, להגיד לו את מי אתם מעריצים (אביהו מדינה, למשל) והוא כבר ישסה אתכם בצ`אטים ובפורומים הרלבנטים, שם תצטרכו לפתוח בשיחה עם אלמונים מוחלטים ולומר להם משהו בנוסח "שמעת את החדש של אביהו מדינה? גדול מהזמן. חבל על החיים". אם במקרה נתקלתם במישהו שמלכלך על אביהו מדינה, תפקידכם יהיה להוכיח אותו על טעותו המרה ולהחזיר אותו בתשובה. פיס אוף קייק.

המחשבה מאחורי זה היא שההמונים במילא מכלים את זמנם בחיפוש אחר אליליהם ובהפצת רכילות אודותיהם במרחבי הרשת הנצחיים. ניתן לרתום את כל האנרגיות המבוזבזות האלה לפעילות גרילה באינטרנט לטובת הסטארים. מדונה, אמינם, בויזון ואחרים כבר הבינו את הקומבינה ומשתמשים בה במרץ. רשימת הפרוייקטים של M80 אינסופית, וכוללת גם סרטים ("החוש השישי") ואתרים מסחריים (mp3.com).
 
לא תמיד זה עובד. מסע הפרסום הוויראלי של סטינג
 לא תמיד זה עובד. מסע הפרסום הוויראלי של סטינג   
זה השיווק הוויראלי שדיברתי עליו לפני שבועיים. הפירסום הכי טוב באינטרנט הוא מפה לאוזן (או ממקלדת לאי-מייל, ליתר דיוק), כשחבר לא מביא רק חבר, אלא את כל רשימת הדיוור שלו. התלהבות צרכנית היא עניין מדבק, את זה כבר הוכיחו האנשים החכמים מאיי.סי.קיו, הוטמייל ונאפסטר. באיחור, כרגיל, הבינו את זה גם בעולם הבידור. בידיים שלהם, זה יכול להפוך לכוח הרסני באמת.

החיבור בין מוזיקה ובידור לשיווק ויראלי יכול להוביל רק למקום אחד: אל המכנה המשותף הנמוך ביותר. תסתכלו על האתר Pass This On (תעביר הלאה, בשפת הקודש) שצבר בשנה האחרונה כ-10 מיליון משתמשים חדשים, יותר מכל אתר אחר ברשת, לפחות לפני הנתונים המפוקפקים של מדיה מטריקס. הגולשים, כך מסתבר, רוצים לספוג הומור דלוח ואינפנטילי במיוחד, מלווה במוזיקה מעצבנת, ולרוץ לספר לבאדי-ליסט.


 
 
 
לא שזה תמיד עובד. סטינג, סתם דוגמא, נקט בקמפיין ויראלי יוקרתי ונרחב כדי למשוך אנשים לאתר הדנדש שבנו לו בקומפאק. התנועה צמחה בעשרה אחוזים בלבד. אין שיטה. גם היישומים החדישים לשיווק ויראלי ברשת, כמו Gizmoz (חברה של ג`ון סקאלי ויציר מוחו של אייל גבר הישראלי) או Things (עם רשימת לקוחות הכוללת את סוני, יוניברסל ליגת הפוטבול, ה-WWF ודפש מוד), לא מצליחים לסחוף את ההמונים.

רק דבר אחד עובד תמיד: לתת להמונים און-ליין משהו שהם לא יכולים לקבל אוף-ליין. דיוות הראפ מרי ג`יי בלייג` הבינה את זה הרבה לפני כולם וקצת אחרי הבאק סטריט בויז. שניהם הלכו (בנפרד, תרגעו) לסטאן לי, האיש מאחורי "אקס-מן" ו"ספיידרמן", כדי שיהפוך אותם לסופר-גיבורים-קומיקסיים-סקסיים הנלחמים בכוחות הרשע. ככה הם שולטים בתדמיתם. ככה המעריצים רואים אותם בפנטזיות. ומעל הכל: גיבור-על הוא אחלה תחפושת לוירוס. אף אחד לא יחשוד.
 
 
דמיינו לעצמכם שקיאנו ריבס הוא תולעת רימה. נו, לא קשה במיוחד. עכשיו תנסו לתאר איך היה נראה ה"מטריקס" עם תולעת בתפקיד הראשי. הסתבכתם? אין בעיה. "איי-פילם" נחלץ לעזרה ומספק עוד סרטון פארודיה ביזארי על להיט המד"ב דאשתקד.
 
ייחודו בכך שהוא צוחק על סרטי ה"איך-עשו-את" ולא על שובר הקופות עצמו. על הבמאי, אריק גולה, עוד תשמעו. אולי ב"בשידור חוקר: ספיישל פסיכופטים", אבל תשמעו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by