ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הבא שאומר שתוכן לא הולך - מקבל מכות 

הבא שאומר שתוכן לא הולך - מקבל מכות

 
 

תוכן לא מוכר ברשת, בטח סיפרו לכם. לא מוכר? אולי לא למשתמשים, אבל תשננו את מילת הבאזזז החדשה: סינדיקציה. חברות תוכן שהפסיקו לנסות לפנות רק לגולשים אלא למכור תכנים שלהם לאתרים אחרים, הן הדבר הלוהט באינטרנט. ואל תשכחו איפה שמעתם את זה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
פסאודו.קום ז``ל. העסק נראה באמת מדכדך למדי אם מסתכלים עליו מהפריזמה הפיננסית הצרה
 פסאודו.קום ז``ל. העסק נראה באמת מדכדך למדי אם מסתכלים עליו מהפריזמה הפיננסית הצרה    
ושוב מתנגן לו זמר נושן: תוכן לא מוכר באינטרנט. בחודש האחרון התרסקו עוד שני אתרי בידור חלוציים שניסו להפריח את השממה; פסאודו.קום הניו-יורקי קרס כשלמשקיעים נמאס לבזבז עליו כסף. סקאוור.קום התמוטט בגלל תוכנת ה"אקסצ`יינג`" שהפיץ, שאיפשרה נאפסטריזציה של סרטים ברשת, והובילה לתביעת ענק מצד תעשיית הקולנוע ולשיתוק פיננסי מוחלט של החברה. זה המקום להזיל דמעה.

אז תוכן לא מוכר באינטרנט. שמעתי שגם קרח לא מוכר כל כך טוב בקרב האסקימואים. למה שמישהו ירצה להוציא מכיסו כסף על משהו שהוא יכול להשיג לגמרי בחינם? ואכן, אתרי חדשות ההיי-טק מלאים בדיווחים על אתרי תוכן מובילים שמפטרים עובדים (אפילו שוקווייב.קום המעולה ברשימה), על כשלונות הסטארט-אפים של המדיה הוותיקה (ב- NBCi פיטרו השבוע את המנכ"ל), ועל צניחות חופשיות בנאסד"ק של כל מי שקשור בעקיפין לתחום.

העסק נראה באמת מדכדך למדי אם מסתכלים עליו מהפריזמה הפיננסית הצרה הזאת. דיכדוך אנחנו לא אוהבים, כאן במהפכה, ולכן נסתכל עליו מפריזמה שונה לחלוטין. כי נכון שהגולשים התרגלו לקבל הכל בחינם, אבל זה לא אומר שאין גורמים אחרים שאפשר לחלץ מהם כמה לירות. מילת באזזז חדשה נולדה במזל טוב ושורפת את הרשת בשניות אלה ממש: סינדיקציה. כולם לחזור אחרי: סינ-די-קציה.
 
חלוצי החלל. השוס הגדול של סטודיו נקסט, ונוסטלגיה משובחת לילדי הסבנטיז
 חלוצי החלל. השוס הגדול של סטודיו נקסט, ונוסטלגיה משובחת לילדי הסבנטיז   
הרעיון הוא רעיון ישן, עוד מהימים הפרה-היסטוריים של העיתונות המודפסת, ובבסיסו עומד עקרון חביב: עיתונים גדולים מוכרים סיפורים לעיתונים אחרים, שחסרים את המשאבים כדי להפיק את הסיפור בעצמם. אותו פרינציפ מתפשט עכשיו באינטרנט. המגזין האליטיסטי "סלון.קום" דיווח החודש שיותר מעשרה אחוזים מהכנסותיו מגיעות ממכירת כתבות לפורטלים ברשת (וביניהם גם לנענע, שמפרסם ממש במגזין שאתם קוראים עכשיו שתי כתבות מתורגמות מסלון כל שבוע). זה לא מגיע למיליונים, אבל זה כסף. מתוכן. באינטרנט.

זה בדיוק מה שעומד מאחורי סטארט-אפ חדיש ומשוייף העונה לשם "סטודיו נקסט". יש להם סדרות, סרטים, אנימציה, מוזיקה, חדשות וספורט, ובמקום לבזבז זמן וכסף על משיכת גולשים לאתר, הם מרכזים את המאמצים בניסיון למכור את אוקיינוס התוכן שלהם לאתרים אחרים. ויש להם הרבה בונבונים וירטואלים להציע, כשמעליהם דובדבן שמן בדמות סדרת הקאלט הסבנטיזית "חלוצי החלל" (מי ששרד בזמנו את שידורי הילדים והנוער של ערוץ 1 בטח זוכר).
 
משחק בסינדיקציה באיי-סינדיקייט. רק תבחרו את התוכן, ויש לכם אתר עשיר משלכם
 משחק בסינדיקציה באיי-סינדיקייט. רק תבחרו את התוכן, ויש לכם אתר עשיר משלכם   
כל כך פשוט וגאוני. כל כך איך-לא-חשבו-על-זה-קודם. רק שכן חשבו. תסתכלו על האתר הזה. לא נראה משהו, נכון? אז זהו, שאל תסתכלו בקנקן וכל זה. "איי-סינדיקייט", מרכז בחובו תוכן מכל רחבי הרשת ומפיץ אותו בסינדיקציה לכל בעל אתר החפץ לצ`פר את גולשיו. כמעט אלף אתרים מובילים בתחומם מציעים את התכנים שלהם דרך "אי-סינדיקייט", מעידכוני מזג אוויר שוטפים, דרך שיעורי גולף בוידיאו-סטרימינג ועד קליפים שטניים של רוק גותי.

אפילו אתרים כמו "ביטמ`ג`יק" ו"אטום פילמס", הקצפת של האינטרנט, כלולים באורגיית הסינדיקציה המטורפת הזאת. כל מה שצריך לעשות זה לבדוק את הסחורה (בחינם, כן?), לשים בסל והופ, יש לכם אתר מעניין ועתיר תכני מדיה עשירים. העובדה היא שעל כל אתר עם תוכן מולטימדיה שנסגר, נפתח לפחות אחד חדש. זה מה שהגולשים רוצים, ותמיד יבוא מישהו שחושב שהוא יודע איך לתת להם את זה ולעשות כמה ג`ובות במקביל.
 
 
 
ו"איי-סינדיקייט" כבר מזמן לא לבד. כמו כל רעיון סטארט-אפיסטי מוצלח, גם ההברקה הזאת שוכפלה במהירות. "סקרימינג מדיה" היא כרגע המתחרה הגדולה שלהם, ששמה דגש חזק ומאסיבי על סינדיקציה של אתרי תוכן טקסטואלים מובילים כמו "מיסטר שואוביז", "רולינגסטון" ובריטניקה.קום; ב"אפיסנטריק.קום", לעומת זאת, מציעים לכם גם סינדיקציה של אפליקציות ושרותי אי-קומרס בסגנון עדות ה-B2B. וגם יצרנית אנימציות הפלאש המצטיינת "מונדו" הפסיקה זה מכבר לקדם את אתר הבית שלה ומתמקדת במכירת התוצרת הקומית המשובחת שלה לפורטלים גדולים. וזוהי רק ההתחלה-לה-לה. הבא שאומר שתוכן לא מוכר ברשת מקבל כאפה. ראו הוזהרתם.
 
 
קוראים רבים שואלים אותי בשביל מה הפינה הזאת טובה בדיוק. שאלה טובה. הרי מודם ישראלי ממוצע לא מסוגל להתמודד אפילו עם קטע וידיאו קצרצר בלי לחרחר, וזה שאני יושב על מודם כבלים אמסטרדמי לא אומר שחייבים להוציא לכולם את העיניים. אבל ככה זה. אני מניאק. מה תעשו? סרטים, זה מה שתעשו.
 
במקום להתייבש בהמתנה לקליפ של חמש דקות שיואיל בטובו להתנגן על הפלייר שלכם, כוונו עכברים ל"אודקאסט.קום" המופלא והאינטראקטיבי: תוך שימוש אינטנסיבי בפלאש הוא מציע לגולשיו כלים ליצור קליפים וסרטונים בעצמם ולשדר אותם דרך האתר לעולם המשתומם. קדימה, לעבודה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by