ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
רואים לך את התוכן 

רואים לך את התוכן

 
 
ג`ון גירלנד, סלון.קו

VoyeurWeb.com הוא הרבה יותר מאתר פורנו מצליח. האתר, שמנוהל בידי איגור ("הוא הגבר!"), יזם קיקיוני וצבעוני, מפרסם תמונות ששלחו משתמשיו בהן הם עסוקים בפעילות מינית נמרצת, ומייצג תפיסה מנצחת לגבי תוכן באינטרנט: תן למשתמשים לעשות את העבודה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
האתר עולה על גדותיו מרוב תמונות, הפורומים גועשים וחדר הצ`ט שוקק חיים מסביב לשעון
 האתר עולה על גדותיו מרוב תמונות, הפורומים גועשים וחדר הצ`ט שוקק חיים מסביב לשעון   
מחפשים תמונות של אמהות, רואי חשבון וסטודנטים עירומים? נסו את אתר Voyeurweb, "אתר תמונות החובבנים הפופולרי ביותר על פני כדור הארץ" . האתר הוא יעד חביב על אנשים שהקיק שלהם נע סביב פרסום פומבי תמונות עירום מלאות של עצמם, או תמונות שלהם עוסקים בפעילות מינית מפורשת. ולא חסרים כאלה. האתר עולה על גדותיו מרוב תמונות, הפורומים גועשים וחדר הצ`ט שוקק חיים מסביב לשעון. משתתפת בת חמישים ומשהו שקוראת לעצמה Jewlez מתייחסת לאתר בחיבה כאל "מועדון ארוחת הבוקר הקטן שלנו".

האתר, שנחנך לפני ארבע שנים הוא פרי רעיונו של איגור שומאכר בן ה-42 , יזם שטוען להחזקת ארבע אזרחויות שונות, אחת מהן אמריקאית ואחת נוספת גרמנית.(הוא לא מוכן לחשוף את השתיים האחרות, "למקרה שאצטרך לברוח לאן שהוא"), וכן כי הוא מנהל שיווק בכיר לשעבר באחת מחברות החומרה הגדולות בעולם (שוב, הוא לא מוכן למסור את שמה). איגור עזב את משרתו אחרי ארגון מחדש אחד יותר מדי, ולקח פסק זמן שאיפשר לו לבדוק תחומי עניין אחרים. הוא גלש ברשת והזדעזע מהדרך שבה ברוב האתרים הטיפול בתוכן היה כמו "כביש חד- צדדי". "למה אתם משתמשים ברשת?", הוא היה מתלהם. "למה שלא פשוט תזינו אותי ישירות דרך סי.די רום וזהו?". משוכנע שתוכן אמור להיות חוויה אינטראקטיבית, הוא החליט לבקש מ"אזרחי אינטרנט עזרה בבניית אתר עם התמונות שלהם".

כיום, האתר של איגור מושך אליו בערך מיליון מבקרים ביום. אנשים שולחים לאתר בערך 200 תמונות ביום. שני צוותים המונים שמונה אנשים כל אחד, עובדים 18 שעות ביום, סוקרים ומעבדים את התמונות. המשתתפים מספקים "סיפור" של התמונות שלהם וחמישה עורכים מספקים את ה"פרשנות" שלהם. התמונות נעות בין תצוגת תנוחות מוזרות להגשה אומנותית, והתוכן מאורגן בקטגוריות כגון תמונות מציצנות, תמונות אישיות ועירום בציבור. שומקר טוען שהחברה פועלת במאזן חיובי. רוב ההכנסה מגיעה מ400- אלף המנויים שמשלמים 20 דולר לשנה, שמזכים אותם בגישה ל-RedClouds, החלק של התמונות היותר בוטות. בגין טבעו המסוכן של העסק, אומר שומאקר, החברה פועלת מתוך חמישה משרדים שונים הפזורים בארה"ב ואירופה.
 
כמו בחזיתות רבות אחרות ברשת, האתרים למבוגרים מובילים את הדרך
 כמו בחזיתות רבות אחרות ברשת, האתרים למבוגרים מובילים את הדרך   

בשלב זה אתם בטח חושבים, "אחרי הכל, האם אנחנו לא מדברים כאן על עוד אתר פורנו?". אבל Voyeurweb הוא יותר מאשר עוד מרכז פורנו מסחרי. זוהי הצגה משכנעת של אחד מהדברים שהאתר עושה הכי טוב - הוא מספק פורום שבו המשתמשים הם גם היוצרים. האתר מראה את שניתן להשיג בשילוב בגין קו עריכה חזק עם פורמט פופולארי להשתתפות ותרומה של משתמשים, ויחס של כבוד לקהילה.

הווארד סטרינגר, יושב ראש סוני באמריקה , המשיל בעבר תוכן לריבת תות. "ככל שפורשים אותו יותר, הוא נהיה דק יותר." כשהדרישה לתוכן עולה על היכולת היצרנית של מפיקים וכותבים מקצועיים - ולפי סטרינגר זה אכן מה שקרה בעידן האינטרנט - האיכות פונה דרומה. תבחנו את אתרי הבידור המקוונים, המופקים באופן המקצועי ביותר, ויומחש בפניכם הרעיון שהריבה במקרה טוב, אינה אחידה. בניית קהילה סביב אתרים ממין זה - אלמנט מהותי ליכולת קיום כלכלית עתידית - משולה לניסיון לגדל ורדים בסיביר.

אבל כמה אתרי אינטרנט קוראים תגר על כללי המשחק ומכניסים מקור חדש ונטול גבולות של תוכן חופשי: משתמשי רשת רגילים, כמוני וכמוך. תקרא לזה "תוכן מחולל צרכנית", "תוכן מופק צרכנית", או פשוט "תוכן אינטראקטיבי" - הגישה מציעה יותר מאשר פתרון ל"בעיית התוכן". תוכן שמתחולל על ידי משתמשים ומונחה על ידי קו עריכתי ברור, יכול להיות שיטה טובה לבניית קהילות חזקות עבור אנשי שיווק נמרצים. וכמו בחזיתות רבות אחרות ברשת, האתרים למבוגרים מובילים את הדרך.
 
מה שמבדיל בין מאמצים חובבניים אלה  לאתרים כמו Voyeurweb, הוא `חוק המספרים הגדולים`
 מה שמבדיל בין מאמצים חובבניים אלה לאתרים כמו Voyeurweb, הוא `חוק המספרים הגדולים`   
האישיות של המייסד החריג וחסר המנוחה, היא שמבחינה בין האתר שלו לרבים מאלפי האתרים למבוגרים המאוסים האחרים. איגור אוהב לכנות שדיים בהם funbagos ואת התנוחה הנשית מכניסת האורחים בשם WFI (Waiting For Igor ( . מלבד פחד מתחתוני כותנה לבנים, איגור הוא גם פרשן משתפך ותומך לכל התמונות באתר, ומקפיד להגיב באתרו לתמונות שפרסמו המשתמשים. "איגור הוא הגבר!", מעיר/ה המשתמש/ת @I@n על גבי הפורום המרכזי באתר, "למה לי למסור את הצילומים שלי לאתר חקייני ולהפסיד את ההזדמנות שאיגור יפרשן אותם?"

מסירת תמונות לאתר כמו זה של איגור - או לכל אתר אחר- דורשת מעט אומץ. (אולי בעצם הרבה אומץ). יתכן שאנשים מוכנים יותר להיחשף במידה שהם חשים שבצד המקבל עומד אדם חביב. @I@n מוסיפה: "בכמה אתרים ביקרתם, ולא ידעתם מיהו הוובמאסטר?"

הרעיון של תוכן שמתחולל על ידי המשתמשים אינו חדש. הרשת המוקדמת נבנתה בעיקר על ידי המשתמשים בצורה של אתרים חובבנים. מה שמבדיל בין מאמצים חובבניים אלה לאתרים כמו Voyeurweb, הוא "חוק המספרים הגדולים".

ביקור אקראי באתר חובבני , בנושא כלשהו, יגלה רמת תוכן בינונית במקרה הטוב. גם אם ביליתם את כל יומכם בדגימת אתרים דומים - והסיכוי מגוחך - סביר להניח שקיבלתם תוכן מקומץ עשרות אנשים לכל היותר.
 
 
מכל הפסולת והשאריות שניזון מהם האתר, אבני חן חייבות לצוץ ולהתגלות
 מכל הפסולת והשאריות שניזון מהם האתר, אבני חן חייבות לצוץ ולהתגלות   

מצד שני, אתרים שתוכנם מתחולל על ידי משתמשיהם, צוברים תוכן של אלפי אנשים. מכל הפסולת והשאריות שניזון מהם האתר, אבני חן חייבות לצוץ ולהתגלות. במקרה של Voyeurweb, כמה מהתמונות המופיעות בו, הם אמנות ארוטית, כמו כל אלה שניתן למצוא ברשת. משתתף אחד אומר כי "אנחנו משתתפים כיון שאנו אוהבים צילום ואנו מאוד גאים בתצלומים שלנו אנחנו עובדים קשה כדי להגיע לתוצאות טובות והאתר הוא מקום נהדר לחלוק אותם בו".

מפעילי Voyeurweb עמלו כדי לעודד עלייה ברמת איכות התמונות, על ידי יישום של מערכת דירוג על ידי גולשים, ועל ידי הענקת 200 דולר לזוכה במקום הראשון בכל חודש. "שיעורי הצילום של איגור" מציעים הצעות בוטות לשיפור הטכניקה הבסיסית.("פוקוס, פוקוס, פוקוס"), העמדה מול מצלמה ("האם מעט הוא יותר?") ותוכן ("תמונות יכולות לספר סיפור"). עדיין, קשה לומר אם שיעורי הצילום של איגור תרמו ליכולת של מישהו לצלם את אישתו פרושת האיברים באופן יותר מספק מבחינה אסתטית.

משיכה מסיבית של משתתפים יכולה להניב תוצאות מפתיעות. "התחלתי תחרות מיוחדת שהייתה קרויה ` מגולחת לפני המצלמה`. יותר מ2000- נשים איבדו את שיער הערווה שלהן במשך התחרות הזו", נזכר איגוד. "זה היה מפחיד בהרבה משציפיתי".

ולא משנה אם רמת או איכות היצירתיות של המשתתפים אינה שווה. טיעון חזק נוסף לשימוש בתוכן שנוצר על ידי משתמשים הוא שתוכן כזה מנביט קהילות. שיתוף בתוכן - אפילו תמונות של אנשים עירומים - משמש כאמתלה לאנשים בעלי נפשות דומות להתאסף יחדיו ולהתערב בחברה. "אנחנו מקבלים תמונות משוב, ובקשות לתמונות חדשות", ממחישה הגולשת ניקי. אינטראקציות מנווטות בסופו של דבר אל נושאים אחרים, אפילו נושאים כמו הבחירות המתקרבות. "המקום הזה הוא כמו משפחה גדולה" כותב משתתף אחר.
 
תוכן שנוצר על ידי משתמשיו הוא לא רק חלק אינטגרלי מהיסטוריה של האינטרנט, הוא גם תזוזה ששואבת את כוחה מהאי שביעות הרווחת מהאופן שבו תוכן מוגש לנו בחבילה על ידי תעשיית הבידור. "ישנה תגובת נגד חזקה בקרב הצרכנים לגבי האופן החלקלק והיחצני שבו התוכן מכוון לקהל", אומר נשיא חברת Packet Video Network, רוב טרק, שעבד בכל מדיום תקשורתי אפשרי, והתראיין למגזין סלון בדצמבר שעבר. טרק מאמין שתוכן המתחולל על ידי משתמשיו יהפוך לנושא מדובר בקרב חברות תקשורת שונות. אנשים ישקיעו פחות זמן ברכישת מוצרים שייוצרו באופן מקצועי, "כיון שהם עסוקים ביצירת והחלפת תוכן משלהם".

פריצת הדרך בגישת התוכן הנוצר על ידי המשתמשים כנראה תחול לא בתעשיית הבידור, אלא גם בחדשות. נאמר על ידי יותר מיודע דבר אחד, שבתוכניות של חדשות, בהן אזרחים רגילים מספקים להם את הסיפורים, התמונות וצילומי הווידאו, טמון פוטנציאל כלכלי גדול. טרק צופה את היום בו טלפונים סלולרים יוכלו לשמש גם כמצלמות וידאו ולכל אדם יכול להיות "מלקט חדשות אלקטרוניות." הוא אומר ש"אירועים כמו המקרה של רודני קינג יהיו בכל מקום, עיני העולם יהיו בכל מקום, כל הזמן".

עדיין לא ברור אם זה דבר טוב או לא. דומה שאין ספק שבעידן האינטרנט, המשתמש - לא התוכן - הוא המלך.


תרגום: הילה בקמן
כל הזכויות לכתבה שמורות למגזין סלון.קום
זכויות התרגום העברי שמורות לנטוויז`ן
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by