ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הקיץ מחייב: תזונה להורדה במשקל 

הקיץ מחייב: תזונה להורדה במשקל

 
 
עופר רום

כללי תזונה נכונה המסייעים להורדה במשקל, מהדרך שבה אוכלים ועד מה שמכניסים לפה. מאת המומחה לרפואה סינית של Mystic-age - עופר רום

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הנחיות כלליות

דגים וירקות בריאים יותר, כרגיל
 דגים וירקות בריאים יותר, כרגיל   
התזונה חייבת להיות מאוזנת ומזינה על מנת שתהיו מסוגלים להתמיד בה לאורך תקופה ארוכה.
הכלל הראשון הוא לאכול שלוש ארוחות ביום, כאשר לפחות ארוחה אחת חמה וכל יום מנה חלבונית.
לאכול מעט- לא לדחוס את הקיבה- להתמלא רק עד ה 2/3 של קיבולת הקיבה.

לאכול ארוחות פשוטות עם מעט מרכיבים בכל ארוחה.
לא חייבים לגמור מהצלחת- מותר ועדיף לזרוק את השאריות לפח.

לאכול בשלווה ובשקט- לא מול הטלביזיה או תוך כדי סידורים אחרים.

לאכול בבוקר ארוחה משביעה ובערב ארוחה קלה. (בבוקר האוכל פחות משמין מאשר בערב).

לא לאכול מאוחר בלילה - לסיים ארוחת ערב בין- 17:00-19:00 .

ללעוס באופן יסודי- כל נגיסה כ 20-30 לעיסות.
לשתות הרבה מים לפני הארוחה ולא במהלכה.

יש להרבות בירקות - בכל צורות הבישול, וכן ירקות טריים.

לאכול רק מזון מלא טבעי ולא מעובד.

להקפיד על פעילות גופנית יומית- הליכה נמרצת הנמשכת למעלה מ 40 דקות ביום.

הנחיות אלה נועדו להבטיח שמנגנוני ויסות התאבון והמשקל בגופכם יהינו מהתנאים הטובים ביותר , יחזרו לתפקוד אופטימלי , ויאפשרו לכם להיפטר מהרעלים , הפסולת והשומנים שהצטברו בגופכם במשך השנים.

ליווי התהליך בטיפולי דיקור (אקופונקטורה) יתרמו לכם בכמה מישורים:

עוזר להשקיט את הרעב ואת התשוקה למתוק. מחזק את הפעילות המטבולית של הגוף ואת תהליכי הניקוי. מרגיע לחצים שמפריעים בתפקוד הפיזי והנפשי.
 

הנחיות מפורטות יותר

 
יש להרבות בירקות - סלטים טריים, ירק מבושל, פשטידות , מרקים מוקפצים , מאודים , אפויים.
הירקות עשירים בסיבים שסופחים פסולת מהמעיים, מעודדים יציאות וגורמים לתחושת שובע.

הירקות עשירים בויטמינים ומינרלים המנקים ומחזקים את הגוף.
יש לאכול את הירקות עם קליפתם , ולבשל מעט על מנת לשמור על חיוניות הירק.

ירקות מועדפים: גזר, סלרי , קולרבי, צנונית, צנון, לפת, בצל, קרישה, בצל ירוק, חסה, שום, כרוב, ברוקולי, אספרגוס, סלק, פטרוזיליה, כוסברה, דלעת, תפוחי אדמה, נבטים מכל הסוגים- אלפלפה ומש.

דגנים-עשירים מאוד בסיבים ,בויטמינים ומינרלים.
לחם מלא - עתיר סיבים. שיבולת שועל- בדייסה או בחטיפים. שיפון-לחם או קרקרים, אורז בושמתי מלא. תירס, דוכן , קוסקוס מלא, קינואה{דגן עתיר חלבונים ומינרלים}.

חלבונים- עוף , הודו ,עדיף חלקים עליונים כיוון שהם יותר רזים , דגים , אחת לשבוע מנת בשר בקר. מומלץ לבשל במים או לצלות על פלטה . אפשר לאכול חלבון מהצומח כגון: סויה ומוצריה - טופו, מעדני סויה , חלב סויה, פולי סויה. מש ,עדשים, אזוקי סוגי שעועית, פול, חומוס {מי שאין לא בעיית עיכול קטניות}.
 

להמעיט בפירות בגלל ריכוז הסוכרים


פירות- להמעיט בגלל ריכוז הסוכרים הגבוה. להעדיף: תפוח, אגס, לימון, אשכולית, פפאיה, תאנים. להימנע: בננות, אבוקדו, קוקוס, פירות יבשים להימנע מאגוזים, זרעים, גרעינים.
שמנים- להימנע משמנים ומטיגון- כולל מרגרינה. רצוי מעט שמן מאיכות גבוהה: מעט שמן זית, טחינה, חמאת שקדים.

נשנושים- בין הארוחות : פריכיות אורז , ירקות חתוכים - גזר, סלרי, מלפפון, פופקורן , צנימים מלחם מלא. אפשר להמתיק על ידי STEVIA {ממתיק טבעי}.

למלחמה בתשוקה למתוק: גזר טרי- ללעוס היטב, להרבות בשתייה {מים}, כפית פולן דבורים, וטבליות ספירולינה, לאכול משהו חמוץ\חריף\מתובל, ובעיקר להתאפק!

תבלינים- להמעיט במלח- להשתמש במלח ים\ מלח עשבים. להמעיט במזון מטובל מאוד- יוצר גירוי חזק בקיבה. תבלינים טובים: כמון, זנגביל, שומר, מנטה, ציפורן , ריחן , גרגר נחלים, חומץ טבעי .
שתייה: גופנו מכיל כ-שני שליש נוזלים . מחסור בנוזלים משבש את הפעילות הבסיסית ביותר וגורם לעייפות, עצירות, כאבי ראש וכו`. המים מנקים את הגוף ובהליך הניקוי עוזרים להוציא את הפסולת. לכן יש לשתות הרבה נוזלים: כ 15- 10 כוסות ביום. שתייה מומלצת - מים מינרלים, תה סיני ירוק, מיץ נבט שעורה, מיץ גזר ושאר מיצי ירקות מדוללים במים. להימנע לחלוטין ממיצים ממותקים ומאלכוהול. לא לשתות קר מדי. בחורף להרבות במרקים {לא מאבקות}.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by