ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המהפכה: הורסי המסיבות חוזרים 

המהפכה: הורסי המסיבות חוזרים

 
 

זוכרים את התאחדות תעשיית התקליטים, ה-RIAA? כן, אלה שתבעו את נאפסטר. ובכן, עכשיו הם ורוצים להיות אחראים על גביית תמלוגים מתחנות רדיו באינטרנט. מה זה אומר? שחברות התקליטים ולא האמנים יראו את רוב הכסף הזה, ושהמצב בו כל ילד יכול לפתוח תחנת רדיו יסתיים. בקיצור, האנשים הרעים שוב מנסים להרוס לכולם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הילארי רוזן. הביצ`ית שמנהלת את הקרב
 הילארי רוזן. הביצ`ית שמנהלת את הקרב   
לפעמים זה נראה כאילו אי אפשר לעצור את הבאד-גאייז. נגיד, החיזבאללה. סליחה, התכוונתי לומר, ה-RIAA. נו, אתם יודעים, התאחדות חברות התקליטים האמריקאית, הגוף המייצג את האינטרסים של חמשת החברות המרכיבות את קרטל המוזיקה הבינלאומי, ושודד את כולנו בשמן. האנשים שרוצים לסגור את נאפסטר, MP3.com, MP3board.com, ואם אפשר, גם את כל האינטרנט המעצבן הזה. ולמה נזכרנו בהם פתאום? טוב ששאלתם.

באין התפתחוית במשפט נאפסטר, התפנה ה-RIAA לרקוח השבוע מזימה חדשה. עכשיו הם רוצים להיות אחראים על איסוף וחלוקת כספי התמלוגים משירים המשודרים באלפי תחנות הרדיו הפזורות ברשת. מה ששערורייתי זה שה-RIAA לא אחראי על גביית התמלוגים מהרדיו בגירסתו האוף-ליינית. שם יש גופים אחרים, שדואגים שהכסף יגיע ממש ליוצרים, ולא רק לחברות בהן הם חתומים.

 
תחנות רדיו און-ליין כמו "און דה איי", שחתמו הסכמי תמלוגים כאלה עם ה-RIAA עוד בטרם ההפלצה הנוכחית, שילמו את תחתוניהם. הילארי רוזן, הביצ`ית שמנהלת את ההצגה הזאת, מתראיינת לאחרונה בכל פינה ומסבירה שאין ל-RIAA שום דבר נגד טכנולוגיות האודיו המתפתחות באינטרנט, רק נגד חברות כמו נאפסטר, שמנסות לעשות ביזנס סביב המוזיקה שלהם. המתקפה על הווב-רדיו חושפת את הצביעות מאחורי הטענה הזאת.
 
איי-נויז. הסיוט הבא של תעשיית התקליטים? לא נכחיש זאת
 איי-נויז. הסיוט הבא של תעשיית התקליטים? לא נכחיש זאת   
המהפכה הגדולה של הרדיו באינטרנט, היא הקלות המהממת בה כל אחד יכול להקים תחנה משל עצמו ולשדר לעולם. המוני אנשים עושים את זה, שלא למטרות רווח. זה מבטיח שבאינטרנט תמיד תמצאו תחנה עם מוזיקה שעושה לכם נעים. אם ה-RIAA יצליח בתוכנית שלו, הרדיו יהפוך מחדש לעניין לעשירים בלבד, וחברות התקליטים יקבעו מה תשמעו גם און-ליין.

המקרה הזה מוכיח גם כמה שונים האינטרסים של קרטל ה-RIAA מהאינטרסים של אמניו. חברות התקליטים פשוט רוצות לשלוט על עוגת התמלוגים, כדי לעשות עוד כסף על גב האמנים שלהן. מי שלא הפנים את זה, צריך להסתכל בטבלה שבתחתית המאמר של סטיב אלביני, המפיק המוזיקלי של נירוונה האגדית. המספרים מדברים בעד עצמם. עבור מרבית המוזיקאים, חוזה עם אחת מחמש החברות הגדולות הוא סוג של חבל תלייה כלכלי ואמנותי.

את התחנות החותמות איתו הסכמים מחייב ה-RIAA לא לחשוף לציבור את הסכומים שהן משלמות, כדי שיוכל לקרוע כל אחת בנפרד. אלה טקטיקות מאפיונריות של קרטל שתפקידו להגיע למקסימום רווח על חשבון הצרכנים שלו. 85 אחוז מהמוזיקה היוצאת כיום לציבור שייכת לחמשת חברות התקליטים שה-RIAA מייצג, כך שחרם צרכנים זה הדבר האחרון שירשים אותם. זה לא כאילו יש לכם ברירה או משהו.

 
 
 
הקרבות המשפטיים שחזיתם בהם עד כה היו רק ההתחלה. הסוף כבר ברור: הם יתבעו גם אנשים ששורקים ברחוב על הפרת זכויות יוצרים. המטרה פשוטה: להוציא מכם כמה שיותר כסף על המוזיקה שאתם שומעים ומשמיעים. כל העניין עם מוזיקה דיגיטלית קצת דופק להם את המודל של לגנוב מאנשים 20 דולר על דיסק, אז צריך לחפש מטרות שוד חדשות.

תעשיית הוובקאסטינג הרדיופונית המסחרית, שבדיוק מתחילה לעשות כסף מפרסומות, נראית אולי כמו מטרה נוחה, אבל לא ברור איך יתמודדו עם ב-RIAA עם הידיעה על צאתה לאוויר הרשת של "איי-נויז", תוכנת P2P חדשה, שלא מאפשרת הורדה של קבצים מוזיקליים אלא שידור שלהם בסטרימינג ממחשב למחשב. אני יכול רק לנחש שיהיו מעורבים בזה עורכי דין.
 
 
הנה בונבוניירה. וכמו בונבוניירות, צריך לשמור אותה בארון ולהעביר לדורות הבאים. "קוואנטום פרוג`קט" הוא סרט שעשה היסטוריה: הראשון שהופק במיוחד להורדה דרך האינטרנט. מככבים בו סטיבן דורף הזיפני, פיי מאסטרסון הענוגה וג`ון קליז המשובח, יש אפקטים מגניבים ועריכה וידיאו-קליפית, אבל יצא סרט מחורבש ומבולבל למדי.
 
ונורא מכל: הוא גם עולה כמה גרושים לצפייה בהשכרה חד-פעמית (וסכום שערורייתי של כמעט 20 דולר לרכישה וצפיה בלתי מוגבלת). בכל זאת, שווה לבזבז כסף וזמן על הורדת הוורסיה החד פעמית. יהיה מה לספר לנכדים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by