ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המהפכה: האח הגדול מאוד 

המהפכה: האח הגדול מאוד

 
 

אם לא יהיו הפתעות, המיזוג הצפוי של AOL וטיים וורנר ייצא אל הפועל בקרוב. וזה רע, אפילו לכם. למה? כי המפלצת שייצור האיחוד הזה פשוט תהיה הכוח הדומיננטי ביותר במדיה העולמית. הם יאחזו בתשתית, באמצעים ובתוכן שהשילוב ביניהן עשוי להיות רווחי ביותר - וקטלני למתחרים ולצרכנים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סטיב קייס (AOL) וג`ראלד לוין (טיים וורנר).  ההכלאה לא תביא ישועה פיננסית (רויטרס)
 סטיב קייס (AOL) וג`ראלד לוין (טיים וורנר). ההכלאה לא תביא ישועה פיננסית (רויטרס)   
רגעים קטנטנים, זערוריים ומיקרוסקופיים של חסד, זה כל מה שנשאר לנו, שוחרי השלום והצדק בעולם. וכשכבר מגיע רגע כזה, במקום לצאת לרחובות ולפצוח במחול הורה סוער, אנחנו תוהים מאיפה תבוא הרעה הבאה. ורק דבר אחד בטוח: היא תבוא. הנה, רק בשבוע שעבר דווח על ביטול המיזוג בין האחים וורנר לענקית המוזיקה EMI, כתוצאה מהתנגדות האיחוד האירופי. שמח? אז זהו, שלא. כי היום נחטוף בפרצוף את השטרונגול כולו.

ביטול המיזוג המוזיקלי סלל את הדרך לאישור המיזוג המשמעותי יותר, זה שבין טיים-וורנר ו-AOL, זה שממנו תבקע אימפריה מבהילה במימדיה, חמושה בפוטנציאל מונופוליסטי נרחב. אלא אם יקרה משהו באמת מפתיע, יאשר היום האיחוד האירופי את הזיווג הלא קדוש הזה, וקיימת סבירות גבוהה שנפתח עידן חדש ואפל בתולדות הרשת והמדיה. אבל חכו, יש צד שני.

תאגיד טיים-וורנר אמנם ענק, אבל מפסיד כסף בענקיות לא פחותה. AOL גם היא מפלצתית בגודלה (כ-40 אחוז מחיבורי האינטרנט בארה"ב) ומתנהלת ביעילות של ממותה תלת-ראשית נטולת רגליים. כמעט כל הפרשנים הכלכליים מסכימים שההכלאה המוטאציונית ביניהם לא צפויה להביא ישועה פיננסית, ובטח שלא תאפשר להם "להשתלט על האינטרנט". אפילו אתר נורמלי הם בקושי מצליחים להרים.

 
מדונה. תקנו את התקליט שלה בוורנר, תיכנסו לאתר שלה דרך AOL ותשמעו על זה בסי.אן.אן
 מדונה. תקנו את התקליט שלה בוורנר, תיכנסו לאתר שלה דרך AOL ותשמעו על זה בסי.אן.אן   
אבל אלה הפרשנים. הם טובים בלהסביר מה היה. אל תבלבלו אותם עם מה יהיה. כי האמת היא שתאגיד AOL-טיים-וורנר יהפוך מהשניה הראשונה שלו, דה פקטו, לכוח הדומיננטי ביותר במדיה העולמית. הם יאחזו בתשתית, באמצעים ובתוכן שהשילוב ביניהן עשוי להיות רווחי ביותר. גם אם "הם-במילא-לא-יודעים-מה-הם-עושים", התוכנית העסקית של המיזוג מושתת על הרעיון שזה לא ממש משנה, כי הם יהיו היחידים שיעשו את זה.

היה נחמד לראות השבוע בסי.אן.אן (טיים-וורנר), בין כל הבלאגן, ש"מיוזיק" של מדונה (טיים-וורנר) הוא הדיסק הנמכר ביותר בארה"ב או בעולם (או שזה אותו דבר?), על סרט חדש של סילבסטר סטאלון (טיים-וורנר) ודקות ספורות אחרי זה דיווח חגיגי על המיזוג הצפוי בין טיים-וורנר (טיים-וורנר) ו-AOL (טיים-וורנר) ממש אידיליה. ערוץ המשפחה.

והרי ידיעה שלא תשודר בסי.אן.אן: התאגיד (תנחשו לבד איזה) יוציא לקראת סוף השנה סרטי די.וי.די מזן חדש, שיוכלו לזהות מכשירי די.וי.די העוקפים את שיטת הקידוד האיזורית המעצבנת ולחסום את הצפייה בסרט דרכם. כמובן שכל האקר חובב יוכל לעקוף את זה בחמש דקות, אבל המשתמש הממוצע יסבול קשות, והחגיגה על גבו כבר בעיצומה.
 
התאגידים (בלי שמות) יקבעו מה הוא יראה, מתי, איך וכמה זה יעלה לו. החזון התאגידי, ולא רק זה של טיים-וורנר (אופס) הוא להעביר בסופו של דבר את נרקומן הבידור למודל של "תשלום תמורת שימוש": אתם תקנו סרט בכסף מלא, ובכל זאת תצטרכו לשלם משהו בכל פעם שתרצו לצפות בו. זה לא רחוק. זה כבר כאן.

רק תציצו ב"וושינגטון פוסט". השבוע, כך דווח שם, הודיעו הוורנרים לספקי אינטרנט בטקסס החפצים להתיישב על רשת הכבלים שלה, שידרשו בתמורה 75 אחוזים מההכנסות ממנוייהם, 25 אחוזים מההכנסות מפרסומות ושימו לב, גבירותי, זכות צנזורה על תוכן וכפייה על המנויים להתחבר לרשת הכבלים הטלוויזיונית של "טיים-וורנר", עוד 10 דולר בחודש, כסף קטן. ממש כמו בסיוטים של פואד.

ג`ורג` אורוול טעה. זה לא אח גדול, זה כמה אחים לפחות. והוא לא רואה כלום, רק מכריח את כולם להסתכל עליו. ויש לו את כל הטיים שבעולם. התאגיד הגרידי מכחיש נמרצות, כמובן, בטענה שהסיפור טופטף והוקרץ ל"פוסט" על ידי מתנגדי המיזוג. זאת אופציה הגיונית. איכשהו, מוזר, לא חסרים כאלה.
 
 
 
והפעם, הפתעה! לא סרט, אלא סדרה שלמה. ועוד של מי? של טיים-וורנר, כמובן. התאגיד הנורא, אם מישהו עוד זוכר בכלל, דווקא עושה סרטים מצויירים די מגניבים, שהם הסיבה היחידה לא להחרים אותו לאלתר.
 
"גוטהאם גירלז" היא סדרת אנימציית פלאש משובבת, בלעדית לאתר הבית הנורא של האחים וורנר, המגוללת את קורות יריבותיו הסקסיות של באטמן (אשת החתול... גררררר...). אולי שבכל זאת ניתן להם לנהל את העולם?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by