ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
גרסה חדשה ל-ICQ 
 
 רשת חברתית ויזואלית (מתוך אתר ICQ)   
 
טלי לכיש

היום הושקה הגרסה בעברית של ICQ 4; בין החידושים: אפשרות להוספת מאפיינים על-פי טעם אישי, ורשת חברתית בילט-אין

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לאור מספרן ההולך וגדל של תוכנות המסרים המידיות המצויות בשוק, החליטו במטה החברה לרענן את תוכנת המסרים המיידים הותיקה בשוק. לאחר שהושקה בארה"ב, ברזיל, גרמניה והונג קונג, היום תושק בישראל ICQ 4 בעברית. הגרסה החדשה של תוכנת המסרים המיידים כוללת תוספות וחידושים סביב שלושה מוקדים עיקריים: טכנולוגי, קהילתי ופרסומי.
 

ICQ Xtraz

 
החידוש הטכנולוגי מתבטא בפיצ'ר בשם ICQ Xtraz: פלטפורמה חדשה וייחודית להוספה קלה של תכונות להתאמה אישית לכל משתמש. מאפיינים חדשים נוספים כוללים תקשורת וידאו ו-SMS משופרות, משחקים ליחידים ולזוגות, דמויות מונפשות ("שדוני ICQ" ), גלויות אלקטרוניות, צ'אט מחודש, ממשק ל-ICQ Universe (יפורט בהמשך), ועוד.

הצגת ה-Xtraz מאפשרת לא רק לשותפים העסקיים של ICQ, אלא אף למשתמשים עצמם להוסיף תכונות ומאפיינים חדשים לתוכנה, באמצעות טכנולוגיותHTML ו-Flash. כך נוצרת למעשה פלטפורמה פתוחה וייחודית בתחום המסרים המידיים, היוצרת סינרגיה בין השותפים העסקיים ובין המשתמשים עצמם.

מצד המשתמש, הוספת תכונות לשימוש יומיומי לא מצריכה הורדה מחדש של כל התוכנה בכל פעם (להבדיל מבתוכנות מסרים מידיים אחרות). ומנגד, משתמש מסוים לדוגמא, יכול להוסיף פיצ'ר ליצירת כרטיסי ברכה, ולהעלות אותו לרווחת שאר המשתמשים החפצים בו.

"ICQ היא אמצעי תקשורת אישי וחיוני, ועם הוספת ה-Xtraz, ICQ הופכת להיות גם פלטפורמה לבידור ולחדשנות, היכולה בקלות להתאים עצמה לצרכים המשתנים של קהילת המשתמשים הפעילה" אמר מנכ"ל ICQ - אורי גילים.
 

ICQ Universe

גם בגרסה החדשה, שמה ICQ דגש על שירותי הקהילה ועל מנוע חיפוש האנשים, והוסיפה פיצ'ר ליצירת אלבום חברתי אישי ויזואלי באמצעות ICQ Universe - הרשת החברתית של ICQ, עליה דיווחנו כאן לראשונה. ICQ Universe עלתה לאוויר הרשת כחודשיים לפני שחרור ICQ 4, ושולבה בה עם יציאתה. כך, אם תבחרו להתחבר למישהו ב-Universe, תוכלו לתקשר איתו באמצעות התוכנה.

כל משתמש יוכל לבחור האם ברצונו לחשוף חלק או את כל רשימת החברים שלו בכרטיס הפרטים האישיים שלו, וכך להוות חוליה באותה שכבה שיוצרת את הקשרים ברשת החברתית. "מציאת חברים מאותה שכונה ועיר, וקשירת קשרים חדשים לפי מקום מגורים, גיל או תחום עניין היו מאז ומתמיד חלק מרכזי מהפעילות ב-ICQ. החיבור לרשת העולמית, מאפשר קשרים והכרויות גם מחוץ לסביבה המקומית." אומר סמנכ"ל המוצר בחברה - דני בן-שטרית. "בכל גרסה, אנחנו נותנים יותר דרכים לתקשורת בין אנשי הקהילה, כמו ווידאו צ'אט בגרסה זו, ומשפרים את הכלים הקיימים, כמו צ'אטים רבי משתמשים, SMS, ועוד."

ב-ICQ מתגאים במאות ואלפי סיפורי פגישות והכרויות בעזרת התוכנה כפי שמספרים חברי הקהילה. באלבום החתונות של ICQ מתנוססות תמונותיהם של מעל 650 זוגות שנפגשו, דרך חיפושי האנשים והצ'אטים בתוכנה.

אבל לא רק סיפורי הכרויות: "אנחנו מקבלים מכתבים ממשתמשים שנסעו לטיולים ובמקום לפתוח ספר על יעד הנסיעה שלהם, פשוט מצאו משתמשי ICQ מקומיים בעלי פרופיל דומה לקבלת מידע יותר אותנטי." אומרת מנהלת השיווק בחברה - יעל גבעון. "קהילת המוזיקה הולידה מפגשים של מוזיקאים והזמנת הופעות של DJs ממדינות שונות, שנמצאו בחיפוש פשוט לפי תחומי עניין. הרבה פעמים נוח יותר לחפש מידע, עזרה או אפילו הצעות עבודה מאנשים אמיתיים שנמצאים במרחק הודעה מכל משתמש, מאשר במנועי חיפוש. תמיד נוח יותר לדבר עם בן אדם חי מאשר לקרוא עמודים של מידע ".
 
 

קהל יעד מפולח עבור מפרסמים

ICQ היא תוכנת המסרים המיידית היחידה שבה הפרסומות נכנסות לתוך הדיאלוג, לטוב ולרע. על פי נתוני החברה, ב-ICQ משתמשים יותר מ-650,000 צעירים בגילאי 13-25, המהווים פלח קהל מאד מאופיין עבור המפרסמים. עם הוספת ICQ Universe, שיחות בין משתמשים יווצרו על בסיס של תכונות ומאפיינים מובחנים וספציפיים, מה שייצור תת-פילוח מדויק אף יותר של קהל המשתמשים.

כעת נפתחות בפני שותפיה של ICQ אפשרויות נרחבות לחשיפת סרטוני וידאו, פלאש ודומיהם על גבי נכסי המדיה הייחודית – פרסום על גבי רשימת החברים האישית של המשתמש, חשיפה אופטימלית על גבי חלון ההודעה האישית, מיקום מותגי השותפים כחלק מסרגל הכלים האישי של כל משתמש וכמובן , שירותי הקהילה והבידור שבאתר האינטרנט.
 

אז למי דואגים שם יותר, ב-ICQ?

כל הפיצ'רים החדשים נשמעים אמנם מאד נחמדים ומעשירים את חווית המשתמש, אבל למעשה ריבוי התוספות גורעות מההנאה שבעבר היתה ייחודה של התוכנה - פשטות ויציבות. כיום, לפחות בגרסתה האנגלית, היא מעט מסורבלת ונוטה להיתקע, מה שסביר שיקרה גם בגרסה העברית של התוכנה. מה שבטוח הוא שיש בוודאות מגזר אחד שיוצא רק מורווח מכל העניין, והוא המפרסמים כמובן; עבורם, הפילוח שמספקת הגרסה החדשה מהווה עליית מדרגה ביכולת הפרסונליזציה של קהל היעד ו"תפירת הפרסומות לפי מידה".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by