ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
Devil May Cry 3 
 
 
אילן גלר, גיימר

משחק האקשן המצוין עתיד לחזור בקרוב בגדול לקונסולת ה'פלייסטיישן 2'. אילן גלר מספר על תחילת דרכו של דנטה השד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
זו הייתה ההרפתקה הגדולה הראשונה של הפלייסטיישן 2, המשחק שנתן את יריית הפתיחה לדור הקונסולות החדש. לפני Devil May Cry, לא חשבנו שמשחק פעולה יכול להיות כל כך טוב. אחריו, זה כבר נעשה מובן מאליו. כל כך הרבה משחקים אחרים הגיעו אלינו מאז, כולם, ברמה זו או אחרת, חיקוי של אותו פרץ גאונות מקורי. כמה מהם הצליחו, רובם נכשלו כישלון חרוץ.

למרבה ההפתעה, אחד הכישלונות אשר הגדולים יותר הוא דווקא זה של משחק ההמשך ל-Devil May Cry עצמו, כותר מאכזב שלא הצליח לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של קודמו.

רגע לפני שדור הקונסולות הנוכחי חולף ועימו כל שריד לתהילה שהייתה פעם נחלתו של 'דנטה', הגיבור האפל של Devil May Cry, מנסים אנשי חברת 'קאפקום' להחזיר עטרה ליושנה. Devil May Cry 3, ההולך ומתקרב אלינו בצעדי ענק, מבטיח להיות משחק ההמשך שקודמו לא הצליח להיות. גדול יותר, מהיר יותר, מתוחכם יותר, עמוק יותר, והרבה-הרבה יותר רעשני ומפוצץ, Devil May Cry 3 הוא משחק הפעולה הגדול הבא, אולי האחרון, שתראו בפלייסטיישן 2 שלכם. הצ'אנס האחרון בהחלט של חברת 'קאפקום', לפני שיתקעו שוב בסדרת Resident Evil האין סופית...
 

דנטה השד – ההתחלה

 
Devil may Cry 3, למרות שמו, דווקא ממוקם עלילתית לפני המשחק הראשון בסדרה, ומהווה מעין הקדמה לדמותו של דנטה - לפני שהפך זה לחוקר מקרי המוזרויות המפורסם ביותר בעיר. מתברר שגם בצעירותו היה הבחור חנטריש לא קטן, וכבר הספיק להסתבך עם עולם השדים והרוחות. מילא שדנטה הוא שד רב עוצמה ובנו של אחד מהלוחמים הגדולים בהיסטוריה, אבל את הגישה המתנשאת שלו הרשעים פשוט לא מצליחים לסבול...

פרט לכל האל-מתים שהחליטו להסתובב להם ברחובות הערים, דנטה הצליח להסתכסך גם עם אחיו התאום, ורג'יל, אשר ככל הנראה לא הלך בדרך אביו ובחר בצד האפל של הכוח. לתמונה מצטרפת גם בחורה, 'ליידי' שמה, ציידת שדים שרוצה פשוט להרוג את כולם, ולא ממש משנה לה באיזה צד השד נלחם. אני כבר יכול לראות איך היא ודנטה מתנשקים בסוף.

אנשי חברת 'קאפקום' מבטיחים עלילה מתוחמת ועמוקה יותר ממשחקי הסדרה הקודמים, אבל גם אם נצא מנקודת הנחה שאין טעם לחכות להפתעות גדולות (ולא, העלילה של DMC הראשון בהחלט –לא- נחשבת למתוחכמת), בטח לא נשים לב לזה בכלל בתוך כל ים האקשן.
 

יותר אקשן, יותר אישי

 
Devil May Cry 3 חוזר היישר לטירוף חסר המעצורים של המשחק המקורי, עם סצנות פעולה מדהימות, מהירות ומאתגרות, כפי שלא ראינו כבר זמן רב בז'אנר. למי שאף פעם לא שיחק באף אחד ממשחקי DMC, קצת קשה להסביר את האווירה המדהימה הזו, שתופסת ומסרבת לעזוב משך דקות ארוכות המוקדשות לכל יריב. צפו בקטע הוידאו הלקוח מן המשחק ב'גיימר 2', ותבינו מייד על מה אני מדבר.

החידוש העיקרי בקרבות ביחס למשחקים הקודמים בסדרת Devil May Cry הוא מערכת התאמה אישית, אשר צוות הפיתוח של 'קאפקום' אוהב לקרוא לה 'My Dante' ('דנטה שלי'). זו מאפשרת לכם להתאים את אופי המשחק במיוחד עבורכם, על ידי בחירת מצב לחימה ייחודי בתחילת כל שלב. ארבעה מצבי לחימה כאלו כבר נחשפו בהזדמנויות שונות על ידי צוות הפיתוח.
 
 

מצב קרב לכל שלב

נפרט על מצבי המשחק שראינו עד עתה בפעולה, ושתוכלו לבחור בתחילת השלב: 'Gunslinger' ('אקדוחן'), הוא מצב לחימה המתרכז בנשק חם וירי מטווח רחוק ככל האפשר. 'Swordmaster' ('אומן חרב', אם תרצו), מותאם יותר לקרבות מטווח אפס באמצעות חרבו האימתנית של דנטה. “Trikster” ('הנוכל'), הוא מצב מאוזן יותר אשר מאפשר לדנטה מגוון רחב של תנועות מטורפות כקפיצות מדהימות וריצה על קירות, ו-'Royal Gurad' ('המשמר המלכותי'), מצב הגנתי בו דנטה מרבה להשתמש ביריביו כמגנים חיים (או בעצם, מתים) ולהתחמק מפגיעות כואבות.

בכל אחד מארבעת מצבי המשחק הללו, קצב הקרב ואופיו ישתנה באופן מהותי, ולכל אחד מהם מגוון תנועות הייחודי לו. 3 Devil May Cry שמח להחזיר כמה מהתנועות הידועות והמרשימות יותר של דנטה, כגון המתקפה האווירית שלו, בה הבחור מצליח בדרך כלשהו להאט את נפילתו על ידי ירי בלתי פוסק בזוג אקדחיו. לא בדיוק מסתדר עם חוקי הפיזיקה, אבל אין ספק שזה נראה מגניב... שיפורים מסוימים שהוכנסו לממשק במשחק הקודם בסדרה לא נשכחו לחלוטין, ושחקנים שדילגו על המסע האחרון של דנטה יגלו כעת אפשרות להחליף בין הנשקים בזמן הקרב עצמו, בלחיצת כפתור אחת.
 

יותר יפה, יותר גדול

חידוש נוסף המתוכנן למשחק אך עדיין לא נצפה בפועל הוא אפשרות לעבור לזווית מצלמה מגוף שלישי אמיתי, כלומר, היישר מאחורי כתפו של דנטה, כמו בכל משחק פעולה טיפוסי. עד היום, משחקי Devil May Cry כללו מצלמה סטטית אשר מיקומה נקבע מראש ברחבי השלב מטעמי אווירה 'קולנועית' בלבד, ולעיתים הציקה מאוד כאשר הקרב נגרר לשוליים מבלי שהמצלמה תגיב לכך בזווית אחרת ונוחה יותר.

מובן מאליו שה'שיפוצים' הטכניים הרגילים למשחק המשך תופסים אף הם מקום חשוב בלוח הזמנים. Devil May Cry מתהדר במנוע גראפי חדש המציג זירות גדולות ומפורטות יותר, ואת זאת מדגים השלב הבודד במשחק שנכלל בגרסת ההדגמה היפנית, המתרחש ברחובותיה של עיר נטושה, סצנה הרבה יותר גדולה מזירות המשחק של הסדרה בעבר. פס-הקול המוצלח של המשחק יועבר הפעם באמצעות סראונד אמיתי בדולבי פרו-לוג'יק או 5.1, לבחירתכם.

מערכת הניקוד של DMC, אשר מיהרה לברך אתכם מיידית על כל פגיעה מוצלחת, הופכת ב- Devil May Cry 3 למערכת קומבואים של ממש. ברגע שתצליחו לחבר שתי מכות רצופות, יופיע על המסך מד אשר יתמלא עם כל פגיעה נוספת. בניגוד למשחקי ספורט ה'אקסטרים' הוותרנים יותר, צבירת מקסימום הנקודות במשחק אינה משימה קלה כלל וכלל, שכן מד הקומבואים לא יוסיף להתמלא בקצב אחיד עם כל מכה נוספת, אלא יהפוך מאתגר יותר ככל שתצברו יותר תנועות ברצף, ובשלב מסוים לא יספור יותר תנועות החוזרות על עצמן או מחוברות בקצב איטי מידי.
 

תחילת 2005: שיא הסטייל

כמעט ארבע שנים חלפו מאז צאתו של Devil May Cry לחנויות, ועדיין לא זכינו לראות אף משחק פעולה שמצליח אפילו להתקרב לסטייל השופע ולאווירה המדהימה שלו. חברת 'קאפקום', שעברה במהלך הזמן הזה תקופה חלשה יחסית, מתאוששת כעת עם להיטים כמו 'Viewtiful Joe' העושה בימים אלא ממש את דרכו לפלייסטיישן 2, ו-'Resident Evil 4' המבטיח להעיר את הסדרה הותיקה לחיים מחודשים בגיימקיוב. Devil May Cry 3 נראה כרגע בהחלט בכיוון הנכון, עם חזרה ברורה לסגנון שהפך את המשחק הראשון בסדרה הזו לרגע כה דפיניטיבי בתולדות ז'אנר הפעולה.

Devil May Cry 3 מתוכנן להפצה בתחילת שנת 2005, נכון לעכשיו בגרסת פלייסטיישן 2 בלבד. כישלון נוסף יוביל למעשה לחיסולה של סדרת המשחקים המבטיחה. נקווה שזהו סיכון אותו לא מוכנים אנשי 'קאפקום' לקבל, וכי הפעם המשחק לא יגיע לחנויות רגע לפני שיהיה מוכן באמת, לחולל מהפכה נוספת בז'אנר המתיישן הזה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by