ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המהפכה: חייכו, אכלתם אותה 

המהפכה: חייכו, אכלתם אותה

 
 

אחד אחד נכנסים ענקי הבידור לאינטרנט, ואחד אחד הם נופלים על הפנים כי הם לא מבינים מה עושים כאן. בשורת הבידור ברשת לא תגיע משפילברג ואם.טי.וי, אלא מיוצרים ואתרים קטנים, יעילים וחכמים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הפופ אוכל את עצמו

שפילברג. זה שהוא גאון קולנועי לא אומר שהוא יודע לעשות אינטרנט (רויטרס)
 שפילברג. זה שהוא גאון קולנועי לא אומר שהוא יודע לעשות אינטרנט (רויטרס)   
בצער רב וביגון קודר דווח השבוע בהרחבה ברשת על פטירתו של האתר "פופ.קום" עוד ברחם אימו, הלא היא סטיבן שפילברג. על תקן האב המדוכדך מיהר להתייצב הבמאי והמפיק רון הווארד, ולטעון באוזני כל מי שהיה מוכן להקשיב ש"האקלים הכלכלי השתנה". קהילת האנליסטים פצחה במקהלת "אמרנו לכם" וקברה שוב את התוכן ברשת.

אם שפילברג והווארד כשלו במשימה, צמד גאוני מדיה עתירי ממון שכמותם, סימן שהעניין אבוד. נו. היגיון מעוות שכזה לא ראינו מאז הקמפיין האחרון של "הרשות למלחמה בסמים"; הרי מספיק להעיף מבט באתרים של "דרימוורקס" השפילברגית ו"אימג`ן פיקצ`רז" ההאוורדית כדי להבין שהם אולי יודעים לעשות סרטים, אבל אין להם שמץ מושג ירקרק בכל הנוגע לאינטרנט. וזה כל הסיפור.
 

די מסובך, האינטרנט הזה

רון האוורד (מימין) בימים יפים יותר. פאדיחה מושלמת
 רון האוורד (מימין) בימים יפים יותר. פאדיחה מושלמת   
כמעט חצי שנה גררו ב"פופ.קום" את כל הרשת באף. הציפיה היתה עצומה: אתרי מדיה עשירה עם סרטים קצרים, אנימציה, משחקים ומוזיקה כבר ראינו, אבל לא אחד שבא היישר מהקישקעס של הוליווד. הנחת היסוד היתה שהחבר`ה הטובים מבברלי-הילס יכולים לעשות את זה יותר טוב.

הם החתימו את סטיב מרטין, את אדי מרפי ואת כל מה שזז על שתי רגליים וקישקשו למכביר על המדיה של המאה ה-21 והנפקות בבורסה. ורק אז הם הבינו שזה די מסובך, האינטרנט הזה, עם כל הטכנולוגיות המצחיקות והעובדות למחצה שלו; צריך לדעת HTML ועוד כל מיני דברים שלא לימדו באקדמיה לקולנוע; לאורך כל התקופה, הקפידו גירסאות הבטה שלהם לקרוס בהתמדה. בתמרון של הרגע האחרון הם עוד ניסו למכור את "פופ.קום" לאתר הסרטים הקצרים המצטיין "איי-פילם", כדי להימנע מגניזתו עוד בטרם עלה לרשת. לא הלך. פאדיחה מושלמת.
 

בדרך למטה. ואף למטה מכך

אם.טי.וי.איי. בשורת התוכן הבידורי באינטרנט לא תגיע מתאגידי האינפו-טיינמנט
 אם.טי.וי.איי. בשורת התוכן הבידורי באינטרנט לא תגיע מתאגידי האינפו-טיינמנט    
אנחנו חיים, אם לא שמתם לב, בעולם שבו הסגידה העיוורת לכסף היא צורה חדשה של פונדמנטליזם דתי. זה מגעיל, זה מדכא, זה מה יש. וזאת גם הסיבה שעושה נעים בכל הגוף לראות את הקונגלומרטים הגדולים מתרסקים לכל עבר במרחבי הווב האינסופיים. דוגמאות? למה לא: ויאקום אכלו אותה חזק עם MTVi, ניסיון עילג להקים פורטל שישווק את הסחורה של וי.אייץ` 1 ואם.טי.וי, הג`מעה מאן.בי.סי הסתבכה קשות עם iNBC ופיטרה 170 עובדים לפני כשבועיים, וכנופיית דיסני מפרפרת עם עשרות אתרי תוכן ופורטל מזעזע שלא מגיע לשומקום (חוץ מלאזורים תת-קרקעיים של הנאסד"ק).

זה שקוף כקריסטל: בשורת התוכן הבידורי באינטרנט לא תגיע מתאגידי האינפו-טיינמנט השולטים בעולם האוף-ליין, ולא משנה כמה השמות שלהם גדולים. ברגע שמחברים אותם למודם, הם פשוט לא יודעים מה לעשות עם עצמם. ככה שיש להם הרבה זמן פנוי ללקק למחוקק.
 
 

אגב, ספוטניק זה לא משהו שמתרסק?

ספוטניק 7. דיל מטורף על סרטוני מנגה
 ספוטניק 7. דיל מטורף על סרטוני מנגה   
מהפכות מתחילות בקטן. כשכריס בלקוול הקים את "איילנד רקורדס" לפני כארבעים שנה, היא היתה חברה פיצפונת שהתמקדה בז`אנר אלמוני בשם רגאיי. אחרי שהוא גילה את בוב מארלי ויו-2 (תבדקו את האתר החדש שלהם) היא הפכה לדג שמנמן למדי וקרטלי המוזיקה בלעו אותה בביס. בלקוול התפטר זה מכבר, ירד לאנדרגראונד והשיק השנה את אתר הבידור המדהים למחצה "ספוטניק 7", שכולל וידיאו-קליפים, סרטים קצרים ושאר הג`אנק הצפוי.

אלה ההברקות שמפתיעות: שיתוף פעולה עם נאפסטר מחד (לדחיפת מוזיקאים החתומים בלייבל של "ספוטניק 7"), ומאידך דיל בלעדי מטורף לשידורי ריל-מדיה של עשרות סרטוני אנימציה מבית היוצר של חברת מאנגה היפנית. בגלל זה מציפים אלפי סטודנטים אמריקאים מחוצ`קנים עם חיבור 1T את האתר ברגעים אלה, והופכים את הגלישה בו לבלתי אפשרית עבור תושבי פרברי הרשת. אז אולי גם "ספוטניק" לא יעשה כסף מתוכן בידורי בסופו של דבר. אבל הוא יעשה כיף וזה מה שחשוב. לפחות לנו.
 

ולמרות הכל: מונדו 2000

ת`אגז און פילם. גם חוליגנים, גם מצויירים, ובכל זאת מקבלים כרטיסים חינם
 ת`אגז און פילם. גם חוליגנים, גם מצויירים, ובכל זאת מקבלים כרטיסים חינם   
והנה עוד חברה מזערית, חכמה וחתרנית, שהשמנים עם הסיגרים יכולים ללמוד ממנה איך עושים את זה ברשת. "מונדו מדיה" החלה את דרכה כאולפן קטן להפקת סרטוני אנימציית-פלאש, והאתר שלה, עד לפני כחצי שנה, התמקד בניסיון לייצר תחנת שידור סביב סדרות משעשעות תוצרת בית. בסוויץ` של 180 מעלות, הם חדלו מהאקספרימנט המטופש הזה ובהחלטה מחוכמת ביותר כיוונו את כל המאמצים לסינדיקציה והפצה של הסדרות המובילות שלהם לאתרים אחרים.

"ת`אגז און פילם", הלהיט הגדול שלהם בו שני חוליגנים עם מבטא קוקני מבקרים סרטי קולנוע חדשים, נמכר כבר ליותר מ-15 אתרים ועכשיו גם לבי.בי.סי, שתשדר אותו בערוץ האמריקאי הדנדש שלה. גם סדרות אחרות שלהם עושות את אותה דרך בבטחה, ומוכיחות שרק הקטנים והמוכשרים ישרדו (ויהפכו לגדולים ומשעממים). בקרטלי הבידור יכולים לצרוח עד מחר. זה עוד עניין בסיסי שהם לא מבינים: באינטרנט אף אחד לא יכול לשמוע אותך צורח.
 
סודהפופ. מג`עג`ע את לינץ`
 סודהפופ. מג`עג`ע את לינץ`   
הדבר הכי טוב שקרה לאינטרנט, מבחינת הפס-הרחב, הוא אלפי הסרטים הקצרים שמציפים עכשיו את הרשת מכל פינות העולם. אם נוברים בערימה, אפשר למצוא פה ושם פנינים בגודל אשכי-פיל, כמו "סודהפופ" של איוון מאת`ר, מחווה פארודית מבהיקה לסצינה הפותחת את "קטיפה כחולה" של דיוויד לינץ` .
 
לצפייה אידיאלית, תנו לקוויק-טיים לטעון את הסרט במלואו. זה ייקח שתיים שלוש דקות אבל זה שווה את ההמתנה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by