ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
טוב שם טוב, אבל טוב יותר לתבוע את גוגל 
 
 
מערכת חיים ברשת

בית משפט בארה"ב אישר לחברת ביטוח לתבוע את גוגל על כך שמכרה את שמה למטרות לינקים ממומנים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שופט פדרלי במדינת ורג'ניה בארה"ב אישר לחברת הביטוח GEICO לתבוע את מנוע החיפוש Google ומנוע נוסף, Overture, על כך שהשתיים הפרו את זכויות השימוש בשמה המסחרי על ידי כך שאפשרו לחברות אחרות לרכוש אותו על מנת להציג פרסומות, כך מדווח אתר Cnet.
 
 
אחד ממקורות הרווח העיקריים של מנועי החיפוש כיום הוא הצגת פרסומות בהתאם למילות החיפוש שמקיש הגולש, דבר המעלה, לכאורה, את הסיכוי שהפרסומות שהוא רואה אכן רלוונטיות עבורו והוא ילחץ עליהן.

חברת הביטוח טוענת כי בעצם השימוש בשמה על מנת להציג פרסומות של חברות אחרות יש בכדי להפר את זכויותיה, והדבר עלול להטעות את הצרכנים ולהחליש את שמה בשוק.

גוגל, מצידה, טענה כי המנגנון המקשר בין מילת החיפוש והקישורים הממומנים, לבין הפרסומות המוצגות בפועל, הינו נסתר מעיני הגולש וכי הצגת הפרסומות נעשית בצורה שאינה גורמת לגולש לחשוב כי מנוע החיפוש הוא המקור למוצרי התובעת, או שהתובעת תומכת במוצרים המופיעים בפרסומות, ועקב כך אין עילה לתביעה.

קבלת האור הירוק להמשך תהליכי התביעה הינו רק שלב נוסף במכלול של סערות משפטיות שמעוררת השיטה של הצגת פרסומות על פי מילות חיפוש.
 
בסוף 2003 ביקשה גוגל מבית המשפט המחוזי בארה"ב לקבוע כי המדיניות שלה למכירת מילות חיפוש עומדת במבחן החוק, זאת בעקבות איום בתביעה דומה. גוגל הסכימה לקבל אחריות חלקית בנושא ולמנוע שימוש של שמות מסחריים של חברות, אבל טענה כי אין היא יכולה להגביל את המכירה של ביטויים הדומים או מזכירים את מוצרי המתחרים של אותה החברה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by