ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המהפכה: המימד המיותר 

המהפכה: המימד המיותר

 
 

והפעם במהפכה: המפלצת הדו ראשית של AOL טיים-וורנר חוטפת בראש (אבל תסמכו עליה שהיא תתאושש), בונו דופק הקופה, AOL שוב מתפדחת, וטכנולוגיות התלת-מימד שוב מנג'סות. ובמועדון הסרט: יואן מקגרגור מככב גם באינטרנט

 
 
 
 
 
 
 
 
 

סטאלין, באגס באני, אותו דבר

סטיב קייס (AOL) וג`רלד לוין (טיים וורנר). הסיוט עוד לא נגמר (רויטרס)
 סטיב קייס (AOL) וג`רלד לוין (טיים וורנר). הסיוט עוד לא נגמר (רויטרס)   
מה שנחמד במהפכות זה שאתה אף פעם לא יודע איך הם ייגמרו. אתה יכול להחריב את הסדר הישן עם כל הכוונות הטובות שבעולם, ובמקום האוטופיה שחשבת עליה להיתקע עם השפם של סטאלין. או במקרה של האינטרנט, עם השפם של באגס באני.

ביומיים האחרונים שטפו את הרשת דיווחים על פסילה מסתמנת של המיזוג בין האחים וורנר ל-AOL באיחוד האירופי ובארה"ב, ומספיק להסתכל על רשימת הנכסים המבהילה של הסיגרים מהוליווד או על פרצופו דורש הכאפה של סטיב קייס, כדי להבין למה אפשר לנשום קצת לרווחה. המפלצת הדו-ראשית מהגיהנום קיבלה בראש כבר בשלב העוברי. מצד שני, מי שחושב שזה מה שיעצור אותה לא ראה מספיק סרטי אימה בחיים שלו: כבר בשבוע הבא יפצח הקרטל המסתמן במסע שיכנוע מאסיבי בבריסל ובוושינגטון, כדי לשכנע, להתרפס ולשנות את ההחלטה המתגבשת. הסיוט הזה עוד לא נגמר.
 

מוכרים בלבד

בונו וידידה קרובה. ככה עושים כסף מהאינטרנט? לא ממש (רויטרס)
 בונו וידידה קרובה. ככה עושים כסף מהאינטרנט? לא ממש (רויטרס)   
עוד קצת חדשות טובות: ב"וויירד" בישרו השבוע בהתרגשות על צ`ק בן 80 דולר שעשה את דרכו ממשרדי הסטארט-אפ "פייר טיונז" אל ביתו של בונו מיו-2. ג`קפוט. עכשיו הוא יוכל לגמור את החודש ולהשקיע כמה לירות באתר החדש שלו. הרעיון הוא שמעריצים המורידים שירים "לא חוקיים" מנאפסטר ואחיותיה אך סובלים מנקיפות מצפון (כשישה אנשים בערך), יוכלו לפצות את אליליהם ישירות ולעקוף את חברות התקליטים המרושעות. הנה, נמצא הפתרון המהפכני לפיראטיות. או שלא.

הרעיון של "פייר טיונז" מגוחך, כמו שכל ניסיון לעשות כסף מממוזיקה ברשת כרגע חייב להיות. אתרים כמו אי-מיוזיק או מיוזיק-מייקר, שמבקשים לשכנע אנשים להיפרד מכספם עבור מוזיקה "חוקית", הודיעו ברבעון האחרון על הפסדים של מיליוני דולרים.

יוזמות מגלומניות כמו "וואן ביג סי.די" (שרכשה בשבוע שעבר מה-RIAA הנורא זכויות שידור של 15 אלף דיסקים) נראות יותר טוב רק על הנייר שהמשקיעים מסתכלים עליו. צריך הרבה יותר מזה כדי לשכנע אנשים מחדש שמוזיקה היא משהו שמשלמים עליו, כשכולם יודעים שהיא לא.
 

יש עם מי לדבר

נחזור לרגע, ברשותכם, לאמריקה און ליין. סליחה, אבל פשוט קטעים איתם, וזה כל הזמן נהיה יותר מצחיק. גנוטלה חיה ובועטת ומשתפרת מיום ליום, ה"איימסטר" החתרנית שהופכת את המסנג`ר של AOL לנאפסטר דה-לוקס הגיעה למיליון משתמשים בתוך חודש, ועכשיו מצטרף לחגיגה גם קווין פוקס, שמכה במסנג`ר הפופולרי עם חתיכת קוד בת 34 שנה.

"אליזה" נכתבה ב-1966 על ידי ג`וזף וויזנבאום מאוניברסיטת MIT, והצליחה לשטות בזמנה באנשים רבים ולגרום להם להאמין שהם מדברים עם פסיכולוג. פוקס שיכתב אותה קלות ושיסה אותה בחודש שעבר במשתמשי המסנג`ר הפופולרי תחת השם "איי.או.אל.יזה". הבלבול האניגמטי שמאפיין את ההתכתבות בתוכנות המסרים עזר להסוות את העובדה שמדובר בבוט ממזרי. הדיאלוגים המבדחים שהתפתחו בין התוכנה של פוקס לבין הגולשים הוכיחו שאינטליגנציה מלאכותית זה משהו שלא יזיק לעבוד עליו גם בקרב בני אדם.
 
 

המימד המיותר

דוט קומיקס. עשו את זה קודם
 דוט קומיקס. עשו את זה קודם   
בשבוע שעבר, כמעט כבדרך אגב, דיווחתי כאן על הדיל בין מאקרומדיה ואינטל להחדרת גרפיקה תלת מימדית לרשת. הטכנופילים קראו, ומאז הם מטיחים את ראשם בקיר. עוד מימי הרשת הקדמוניים מבטיחים להם מימד שלישי ומציאות וירטואלית, ומי שזוכר את ה-VRML זצוק"ל יודע מה ההבטחות האלה שוות ושואל את עצמו בשביל מה זה טוב.

בכל מקרה, מאקרומדיה ואינטל לא מחדשות כאן הרבה. "דוט קומיקס" כבר עשו את זה לפניהם. גם ב"בריליאנט דיגיטל" כבר סיימו לפתח טכנולוגית תלת-מימד אינטראקטיבית. בשני המקרים העסק מתבסס על פלאג-אינים מעצבנים בהם צריך המשתמש להצטייד, ובשניהם מנוצל ה-3D כדי להביא לנו דמויות מוכרות ולהשפיל אותן עד עפר. הסדרות האינטראקטיביות הדביליות של "בריליאנט" עושות את זה לסופרמן, לזינה הנסיכה הלוחמת ולאייס ונטורה האימבציל. הסדרות של "דוט קומיקס" מתעללות בקלינטון (המקריא חדשות פופ) ובביל גייטס (על ספת הפסיכיאטר). זה נחמד. זה משעשע. וזה מיותר לחלוטין.
 

פאוור טו דה פיפל

סופרמן על מנוע של קווייק. עדיין בחיתולים
 סופרמן על מנוע של קווייק. עדיין בחיתולים   

בעוד כל העולם ואחותו מנסים להפוך את העולם המרושת לתלת מימדי ואף אחד לא מבין למה, מגיחה מהאנדרגראונד הההמצאה המהפכנית המושלמת: תלת-מימד לכל פועל. בלי כסף. במאמץ מינימליסטי. ללא קישקושי תוכנה מתוחכמים. הילדים שמשחקים "קווייק" און-ליין גדלו קצת, והבינו פתאום שאפשר להשתמש במנוע התלת-מימד המתוחכם של המשחק כדי להפיק סרטי אנימציה בעלות אפסית. חיש קל התפתח מזה ז`אנר מחתרתי שלם הקרוי בניכר "מאשינימה".

הוא עדיין בחיתולים (ולפעמים הם לא לגמרי נקיים), אבל תוצאות מדהימות כבר יש פה ושם והן עולות באיכותן על המאמצים המסחריים להחדיר D3 בידורי לאינטרנט. ככה זה אצלנו במהפכה: כל מה שהם (התאגידים השמנמנים) יכולים לעשות, אנחנו (ההמון האנרכיסטי) נעשה טוב יותר.
 
יואן מקגרגור. רגע לפני שמכר את נשמתו
 יואן מקגרגור. רגע לפני שמכר את נשמתו   
אין כמו סרטים קצרים. עכשיו כשפואד מתחיל לזוז והפס הרחב מתקרב לעברכם באיטיות פחותה מתמיד, אפשר לשלוף מהארכיון סרטון שיבהיר לכם למה. ב"דזרטס" מככב יואן מקגרגור המצטיין, רגע לפני שמכר את נשמתו לצד האפל והפך לאובי וואן.
 
הפנים המוכרות שלו מדביקות את הצופה למסך במשך שתי הדקות הראשונות של הסרט, ומובילות את הצופה באף אל פאנץ`-ליין מסחרר ואורגזמה קולנועית מספקת ביותר. כבר לא עושים סרטים ככה. רגע, בעצם כן.

לתגובות: tenbrink@nana.co.il
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by