ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כל ילד מנכ"ל 

כל ילד מנכ"ל

 
 
אורי ברייטמן

ילדי האינטרנט רוצים חלק במהפכה, וממש לא בא להם לחכות עד שהם יהיו גדולים. וכאן בדיוק נכנס לתמונה אלבום.נט, פורטל נוער שמנוהל, מתוחזק ונערך כולו (בהתנדבות) על ידי בני נוער בגילאים 12-18 מכל הארץ. "אנחנו יודעים מה שהגולשים רוצים - כי הם החברים שלנו", הם מסבירים את הפילוסופיה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דרור גולדין. אחד מהמנהלים הצעירים (צילום: מערכת נענע)
 דרור גולדין. אחד מהמנהלים הצעירים (צילום: מערכת נענע)   
דרור גולדין, בן 12 מרמת השרון, ראה באנר פרסומי לאתר נוער חדש. הוא הקליק עליו, ומצא עבודה. אמנם הוא לא מקבל משכורת, וקשה לו להגיע לישיבה השבועית בתל-אביב, אבל בסך הכל הוא מלא מוטיבציה חיובית.

"עד עכשיו קיבלו רעיון שלי להוסיף כפתורים של אחורה וקדימה בדפים באתר, וזאת רק ההתחלה" מבטיח גולדין, מנהל פורום מחשבים במעריב לילדים, "עדיין לא ברור לי מה תהיה העבודה שלי באתר".

גולדין הוא חבר הנהלה. ילד בן 12 עם ידע בסיסי בתכנות שמחזיק מכשיר מירס אישי, פלאפון וחשבון אימייל פעיל. "אני ארצה משכורת באיזשהו שלב. קשה לכסות את העלויות של הנסיעה לתל-אביב".

נשמע כמו דוגמה קלאסית לחזון האם היהודיה? ובכן, מדובר בחזון של אלבום.נט, פורטל-נוער חדש שעלה לרשת לא מזמן, ואף הושק בטקס חגיגי בתחילת השבוע.
 
צוות האתר בתמונה קבוצתית (צילום: מערכת נענע)
 צוות האתר בתמונה קבוצתית (צילום: מערכת נענע)   
למעשה, יש לנו כאן עסק עם 24 מנהלים, מיבנה ועד קרית מוצקין, כולם הרבה לפי צבא וכולם עובדים ומשקיעים ממיטב מרצם - ללא תמורה. מה כן יוצא להם מזה? מתנות מזדמנות (תיקים, מכשירי מירס ועוד הפתעות), תחושה של חשיבות (כולם עורכים, כולם משפיעים, כולם מעורבים בניהול השוטף של האתר) ותקווה להשתלבות בחזון האינטרנט העולמי. מזכיר קצת את העולם האמיתי, לא?

זאת טעות להתייחס אלינו כאל חברת אינטרנט," מסביר גיל פורת, מנהל אלבום.נט, איש באמצע חייו ואב גאה לעמית, שגויסה אף היא לעבודה, "אנחנו מועדון שבחר לתקשר דרך האינטרנט, כמו תנועת נוער. אנחנו רוצים ליצור כאן קהילה שתהיה ועד העובדים של הנוער בישראל - צרכנים מודעים ומעורבים".
 
כך נראה אתר אלבום.נט
 כך נראה אתר אלבום.נט   
באירוע ההשקה שהתקיים השבוע בכפר המכביה בר"ג הכריז יו"ר ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, זבולון אורלב שהוא מוצא את מטרות האתר ראויות וחינוכיות לנוער הישראלי. לא בטוח עד כמה אורלב גלש באתר, כי בכל זאת, אם התכנים שם מיועדים באמת לנוער, יש גבול למידת החינוכיות שיכולה להיות להם.

לא בטוח, למשל, שמר אורלב נכנס לקטגורית המין בבדיחות המופיעות באתר, שאחת מהן מסתיימת בציטוט הבא: "ואז דני הוסיף: גמד, אבל גמד עם כזה זין...".

גם תכנים אחרים שאינם בדיוק שיא הפוליטיקלי קורקט לא חסרים: "מה משותף לערס ולחצ`קון? מפוצצים אחד, באים עוד עשרה". אבל היי, הנוער כנראה חושב שזה מה שטוב לו, וצריך לזכור שבאינטרנט, חלק גדול משם המשחק הוא רייטינג.

אלבום.נט הוא אתר צעיר מאוד. מנהל הפיתוח, חנן מויסייב, הוא רק בן 22 ונחשב `זקן`. את חלק מהקוד לאתר כתב נער בן 16 בכוחות עצמו. הגיל של צוות המנהלים הצעירים לא עולה על שמונה-עשרה.

הם אמורים להיפגש פעם בשבוע או שבועיים, אבל רוב הזמן הם `זאבים בודדים` שיוצרים קשר באמצעות טלפון, אימייל ותוכנות כמו .ICQ רובם נפגשו לראשונה באירוע ההשקה, שדמה מאוד ליום הורים או למסיבת סיום בחטיבת ביניים.
 
 
גיל פורת ובתו עמית, חברת הנהלה בפני עצמה (צילום: מערכת נענע)
 גיל פורת ובתו עמית, חברת הנהלה בפני עצמה (צילום: מערכת נענע)   
המטרה של מנהלי האתר: צבירת 50 אלף משתמשים רשומים במועדון האתר עד אמצע שנת הלימודים. כרגע, הם מספרים, נרשמו 000,10 חברים באמצעות מידע שעבר מפה לאוזן, הרבה בזכות צוות העובדים הצעיר, שהלך ועשה עבודת יחסי ציבור עצמאית.

"מסתבר שהנוער בגילאים 12-18 מוזנח לגמרי על ידי היזמים", מספר מויסייב, מנהל הפיתוח הצעיר. "עד גיל 14 יש אתרים כמו בונו ולופ - ומשם זה רק הפורטלים הגדולים. זאת אוכלוסייה שלא מתייחסים אליה".

"רק הנוער מבין מה זה נוער. אנחנו לא מבינים כלום, ולא מתיימרים להבין", מפתיע המנכ"ל פורת בכנותו. "אני התחברתי רק לפני חצי שנה לאינטרנט. אני בכלל רואה חשבון, איש השומר הצעיר לשעבר, קיבוצניק חסיד תנועות נוער. בגלל זה מי שקובע את התכנים זה לא אני, זה הילדים".
 
כדי לוודא שההרפתקה עם הילדים לא תסתיים כמו קייטנה בחופש הגדול, רתם פורת גופים כמו מירס, חברת התיקים מודן, בנק דיסקונט, ראש אחד, באג מוליטסיסטם ונטקס, למטרות פרסום ושיתוף פעולה עתידי. הדיבורים על תנועת נוער יפים מאוד, אבל צריך לכרות ברית עם הקונצרנים כדי לשלם את החשבון במכולת, שלא לדבר על אחסון שרתים.

בינתיים בנו הצעירים בין השאר את דף הבית של עדי שרון, תוכנת טריוויה בשם `אלבומיליונר`, פינה לבעלי חיים, פורומים, בדיחות והרבה (יותר מדי, למען האמת) קישורים לאתרים מוצלחים אחרים. ניכר שהעסק רק בתחילת דרכו, אבל אופטימיות לא חסרה לצוות המתאסף במשרד בתל-אביב: "אנחנו מגובשים, אנחנו יודעים מה שהגולשים רוצים כי הם החברים שלנו".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by