ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המהפכה: העתיד הוא סרט מצוייר 

המהפכה: העתיד הוא סרט מצוייר

 
 

כסף מתוכן? באינטרנט? זה אפשרי, זה מתחיל לקרות, וזה בא מכיוון שנראה לכאורה מוזר: אנימציית פלאש. הדור החדש של אנימטורי הרשת פולש לטלוויזיה ולקולנוע, משנה את תעשיית הבידור, ובאותה נשימה הופך את האינטרנט למקום הרבה יותר כיפי

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הקלישאה מתה. התוכן חי

סטארשיפ רגיולרז. נמכרה לטלוויזיה במיליונים
 סטארשיפ רגיולרז. נמכרה לטלוויזיה במיליונים   
"תוכן מקורי", כך מזמרים במקהלה מחצית מהאנליסטים, הדוט-קומיסטים והסטארט-אפיסטים בעולם, "לא מוכר ברשת" (החצי השני עושה איתם קאנון ומפזם בעליצות: "חוץ מפורנו ומהוול סטריט ג`ורנל"). בעקבות כשלון אחד צפוי מראש, הפכה הקלישאה המעיקה הזאת למנטרה המקושקשת המובילה של הקלקלה החדשה. אף אחד לא עצר שניה לחשוב שאולי פשוט לא הציעו אותו במקומות הנכונים ולא לאנשים הנכונים.

המוני המדשדשים באינטרנט התבאסו מכך קשות; אותו "תוכן מקורי", אם מישהו צריך תזכורת, הוא הסיבה העיקרית לכך שהם בכלל טורחים להפעיל את המודם. החדשות הטובות הן שכל זה הולך להשתנות מהר מאוד. בפלאש אחד, אפשר לומר. והנה הגאונים שעשו את זה לפני כולם.

איט`ס שואו טיים!

במבט ראשון וגם שני, "אייס בוקס" הוא עוד אתר מתוך רבים המרעיפים על מבקריהם סרטוני אנימציה מופרעים ומופרכים בתמורה לכתובת האי-מייל שלהם. ההבדל הוא שכאן לא בונים על המשתמש בבית שיביא את הג`ובות וגם לא על מפרסמים. הקומבינה היא לנצל את המהירות של הפקת סרטון אנימציית-פלאש ואת העלות הנמוכה שלו כדי לייצר שרשרת פיילוטים זריזה, ולמכור אותם לטלוויזיה.

מה שנשמע תחילה כרעיון מפגר מאוד, מתגלה מקץ שלושה חודשים כהברקה מהפכנית: "סטארשיפ רגיולרז", סדרת פלאש שהגה וביים רוב לה-זבניק (ממקימי האתר, לשעבר מפיק ב"סימפסונס"), נמכרה תמורת כמה מיליונים לערוץ הכבלים האמריקני שואו-טיים, שיפיק לה גם ורסיה חיה עם שחקנים בשר ודם ואפקטים למכביר. אם היה פעם מחסום וירטואלי שהפריד בין הרשת לעולם, הופה, הוא נפרץ. האינטרנט גולש החוצה.
 

ופתאום כולם מתעוררים

סופר הירו רום מייט. הדיל הבא?
 סופר הירו רום מייט. הדיל הבא?   
שיהיה ברור: לא מדובר כאן בעניין רנדומלי. ב"אייס בוקס" עלו על משהו. כ-30 מהמפיקים והכותבים הטובים בטלוויזיה (ורק לצרכי אוריינטציה: בטופ של הרשימה ממוקם לארי דייויד של "סיינפלד") כבר חתומים באתר ועובדים במרץ, ועושה רושם שדיל נוסף הוא רק עניין של זמן. תבדקו את "סופר-הירו רום-מייט", המגולל את עלילותיו של צעיר החולק את דירתו עם גיבור-על חרמן, ותגידו אם אני טועה או מה.

בכל מקרה, הטרנד בעיצומו: לפני כחצי שנה החתימו ב"שוקווייב" את טים ברטון ודיוויד לינץ` המעולים, למען יביאו הגנבות פלאש משלהם, והבכורה של הסדרות המסקרנות האלה נדחית בגלל מגעים חשאיים על מכירתן לתאגיד בידור ענק. גם פורטל המדיה המעפאן למדי של "האחים וורנר" נזכר פתאום לעשות עם עצמו משהו ושלף מהבוידעם את צ`אק ג`ונס, האנימטור הדגול של הלוני-טונז. ג`ונס הקשיש ייעצב דמות מצויירת חדשה בסדרה, שתשוחרר תחילה אל האינטרנט בלבד. כדי לבדוק את המים, כן? איך לא חשבו על זה קודם.
 

פרייז'ר כעכברוש ניסויים

אנדרקאבר בראד`ר. נמכר לאולפני יוניברסל
 אנדרקאבר בראד`ר. נמכר לאולפני יוניברסל   
עברו שבועות ספורים מהרגע בו האנשים הטובים מ"אייס בוקס" הראו לכולם את הדרך, ואתרים אחרים הבינו מיד שאם אפשר למכור קונספטים בפלאש לטלוויזיה, אין סיבה שלא למכור אותם גם לקולנוע; קומדיית הפלאש המצויירת "אנדרקאבר בראד`ר" נולדה באתר חביב ואלמוני למדי בשם "אורבן אנטרטיינמנט" ונמכרה לפני שבועיים ליוניברסל. לא בטוח אם הם יהפכו אותו לסרט מצוייר באורך מלא או ינסו להאניש אותו.

מה שכן בטוח זה שהם לא יהיו הראשונים: "לי`ל פימפ", סדרת פלאש פסיכוטית העוקבת אחר פעוט בן 8 שחלומו הגדול הוא להיות סרסור, נקנתה על ידי חברת סרטים ממזרית בשם "רבולושיין" (כל קשר למדור מקרי בהחלט) מהאתר המצטיין "מדיה טריפ" ותהפוך לסרט-פלאש-באורך-מלא, ראשון מסוגו.

הכסף מהעיסקה הושקע בקלסי גריימר (האימבציל מ"פרייז`ר"), שבטייפ-קאסטינג קלאסי יתרום את קולו ל"גארי העכברוש", סדרת פלאש ובמרכזה עו"ד נאלח שמתעורר יום אחד ומגלה שהפך, גיחי-גיחי-קפקא, לעכברוש בגודל מטר ושמונים. בפאראמונט מיהרו לשלוף פנקס צ`קים בטרם הוקרן אפילו פרק אחד שלה. האינטרנט הופך למעבדת הניסויים הרווחית של תעשיית הבידור.
 
 

עולם חדש מופלאש

לי`ל פימפ. יהפוך לסרט פלאש באורך מלא
 לי`ל פימפ. יהפוך לסרט פלאש באורך מלא   
פלאש זה קצת כמו וזלין: יש אנשים שחוטפים בחילה רק מלחשוב עליו, אבל בסופו של דבר כולם ישתמשו בו. השבוע שיגרה מאקרומדיה לרשת את "פלאש 5", הגירסה האחרונה של התוכנה, עם אפשרויות לשלב בה את שפת האקס.אמ.אל המתקדמת ואת תוכנת ה"ג`נרייטור" המרתקת (שעוד שנים יעברו בטרם יפענחו בוני אתרים את האפשרויות הגלומות בה). באותה נשימה, היא הכריזה על רכישת טכנולוגיית תלת-מימד מתקדמת שפותחה במעבדות אינטל, לצורך שילובה בפלאש ושוק-וייב. לא נכנס לצדדים הטכניים, זה משעמם, אבל בגדול זה אומר שהפלאשיזציה של האינטרנט היא עובדה מוגמרת.

אפשר להצביע על אלפי אתרים שמשתמשים בתוכנה באופן מגונה ואידיוטי ביותר (הנה אחד), אבל האספקט המהפכני שלה טמון בהיותה כלי קריאטיבי מדהים שאומץ כבר בידי עשרות אלפי אמנים וגרפיקאים, שמוציאים את השליטה באמצעי הייצור של הקומדיה המצויירת מידי תאגידי הבידור, מפתחים סטייל גרפי שכובש את היקום ומשנים את פני המדיה (וזה חייב להיות טוב. תסתכלו איך היא נראית).
 
הסופרנוס נגד נאפסטר. צנזורה, עלק
 הסופרנוס נגד נאפסטר. צנזורה, עלק   
באו החליפות עם הסיגרים מהאחים וורנר, תפסו את בוב ססקה, וביקשו מערוף: סדרת סרטוני דאחקות נאפסטריים שיוקרנו בכינוס פנימי של החברה. התוצאה היתה "הסופראנוס נגד נאפסטר", בה יוצאים המאפיונרים לחסל את התוכנה הזדונית בשליחות הוורנרים. הכל היה טוב, עד שססקה פירסם את פרקי הסדרה הראשונים באתר שלו. האחים וורנר איימו בתביעה וטענו שלא הרשו לו להשתמש בסרטון.
 
 
ססקה הגיב ואמר שלא רק שהרשו לו, גם שילמו לו פחות בגלל הרשות הזאת. ועדיין, "הסופראנוס נגד נאפסטר" נעלם מהאתר מאימת הקרטל. אבל באינטרנט דבר אינו הולך לאיבוד: הנה הפרקים האבודים, ועוד חמישה פרקים שצצו משומקום במפתיע. אנרכיה.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by