ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בסרט הזה כבר היינו 

בסרט הזה כבר היינו

 
 
אודליה ברקין

הטריילרים (קדימונים) לסרטים, הולכים ומתארכים משנה לשנה, ומציפים את בתי הקולנוע והאינטרנט. רובם מציגים בליל של סצינות, שורות מחץ וסלפסטיק, וספרים את כל סיפור העלילה. מאחורי כל טריילר כזה עומד הרצון העז של המפיצים למכור את הסרט, לרוב על חשבון הסבלנות של הצופים. וכרגיל, יש מי שמאשים את הרשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הפרומו ל`דינוזאור`. הכי ארוך שיש
 הפרומו ל`דינוזאור`. הכי ארוך שיש   
הסיפור כבר מוכר וידוע: ביד אחד חובקים פופקורן, ביד השנייה משקה קל, קר ויקר, האורות באולם כבים, ואז - מתחילים ה"בקרובים". נו, מתי כבר יתחיל הסרט? כולם מציצים בשעונם בחוסר סבלנות. אבל אלוהי המפיצים לא מרחם על הצופים והם נידונים לסבול עוד דקות ארוכות של טריילרים, קדימונים לסרטים שעתידים לבוא, מי יודע מתי.

מצד שני, אתם גם בטח מכירים את הסצינה הבאה: אתם יושבים משועממים במשרד. קיבלתם באי-מייל לינק לפרומו מגניב של סרט חדש ולוהט. אתם פותחים את הלינק, הולכים להכין קפה, רק רבע מהטריילר ירד, ואתם מתאפקים ומתאפקים עד שבסוף אתם מחליטים לצפות. התוצאה: פריים קטן, תמונה מטושטשת, ופרומו שבעיקר עושה חשק לקבל עוד מייל עם משימה מנהלית משעממת מהבוס המשעמם שלכם.

מדובר במגיפה, והיא רק הולכת ומחמירה. הטריילרים הופכים לארוכים יותר ויותר מצד אחד, ולמשעממים יותר ויותר מצד שניה. אורכו של טריילר ממוצע, הוא בין 60 ל-150 שניות (עם חריגות קלות, הטריילר של "דינוזאור" מבית דיסני ארוך יותר). בקולנוע בדרך כלל מקרינים ארבעה-חמישה מהם ברצף במקרה הטוב, אבל קצת קשה להבדיל, כי כולם נראים פחות או יותר אותו דבר.

ז`אנר מוביל אחד הוא הטריילרים שמשתמשים בעריכה תזזיתית סטייל אמ.טי.וי שנועדה לטשטש את העובדה שהעלילה של הסרט הנידון היא לא בדיוק קזבלנקה. מהטריילר לסרט "הבריחה מאלקטרז" למשל, אי אפשר להבין את העלילה.


 
`אמא חורגת`. חשבת שבאת לקומדיה נעימה וקיבלת דרמה סוחטת דמעות
 `אמא חורגת`. חשבת שבאת לקומדיה נעימה וקיבלת דרמה סוחטת דמעות   
הנורא ביותר הוא שרוב הטריילרים מספרים לקול אפקטים ומחולות, בצרוף קריינות רדיופונית במבטא אמריקאי מעצבן, את כל עלילת הסרט. למשל הקדימון ל``שנחאי נון``, הסרט החדש של ג`קי צ`אן או זה של "החתונה של החבר שלי", קומדיה רומנטית בכיכובה של ג`וליה רוברטס. התעשייה לא מתנצלת. אלה שכותבים מפיקים ומסריטים את הטריילרים לא עושים את זה בשביל האומנות אלא בשביל למכור כרטיסים. בסופו של דבר הטריילר, הוא שמעלה את הסרט למודעות הקהל. וזה לא שהקהל לא יבוא לראות אותו הסרט בגלל שה"בקרוב" היה גרוע. ההוכחה לכך הוא הטריילר של משימה בלתי אפשרית 2, שהסגיר את השורה הכי טובה בסרט.

העבודה על טריילר ממוצע נמשכת בין חצי שנה לשנה ומתחילה לפעמים עוד לפני העבודה על הסרט עצמו. בטריילר של "נשק קטלני ארבע" שהוכן בשבוע הראשון של הצילומים, הקומיקאי כריס רוק מופיע כשוטר. בסרט עצמו שונתה דמותו לבלש.

חלק מהטריילרים מטעים את הקהל בכוונה על מנת למכור יותר כרטיסים. כך למשל דרמת הדמעות בכיכובן של סוזן סרנדון וג`וליה רוברטס, "אמא חורגת", הוצגה בטריילר כקומדיה ביתית חמודה. הצופים מאוד התבעסו כשהם באו לקולנוע ונאלצו להתמודד עם מחלות סופניות, נטישה ומשולש אהבה טעון. גם "לגעת במוות" סרטו המדכא של סקורסזה שעוסק בנהג אמבולנס שהולך ומאבד את שפיות דעתו נוכח הניכור והאלימות של חיי העיר, הוצג בטריילרים כקומדיה שחורה וצינית. כל הדוגמאות הללו רק חוזרות ומחזקות את הדעה שאסור להאמין למה שמספרים לכם.

בכירים בתעשייה מתרצים את עובדת היות הטריילרים ארוכים, מפורטים ובלתי נסבלים, בכך שהקהל נעשה צעיר יותר וההיצע רב יותר. צריך להסביר בדיוק על מה הסרט מדבר כדי לעמוד בתחרות הנשקפת לתעשיית הקולנוע מהטלוויזיה והרדיו, אבל בעיקר מהאינטרנט. שוב הרשת אשמה בהכל. אפילו בזה שאנחנו חשופים לטריילרים מזעזעים. אגב, שיווק סרטים באמצעות טריילרים המופצים מחבר לחבר באינטרנט הפך לשיטת קידום מכירות נפוצה, וכיום, רוב הסרטים מציעים טריילרים להורדה באינטרנט הרבה לפני יציאת הסרטים.

אבל למרבה המזל, יש טריילרים משובחים, אפילו שהם נדירים יותר ממשחק טוב של קיאנו ריבס. הטריילר של הסרט החדש של ברוס ויליס, הילד, למשל, לא מראה את כל הסרט, ומשאיר את הצופים עם חשק לעוד. ממש קונספציה מהפכנית.

 
`עקיצה ב-60 שניות. מקורי, חדשני, ומגניב. הסרט, אפעס, קצת פחות
 `עקיצה ב-60 שניות. מקורי, חדשני, ומגניב. הסרט, אפעס, קצת פחות   
הטריילר ל "כופר", עם מל גיבסון, עורר מחלוקת אומנותית קשה. הבמאי רון הווארד יחד עם המפיק בריאן גריזר נלחמו בכל כוחם במפיצים וניסו למנוע מהם להכניס את התפנית המפתיעה בעלילה, במסגרתה מחליט גיבסון להילחם על חיי בנו (וסליחה למי שעדיין לא ראה את הסרט על הספוילר) - תפנית דרמטית שמגיעה בערך שני שליש אחרי תחילת הסרט. הן הבמאי והן המפיק כשלו, התפנית נשארה והסרט גרף מיליונים. כמו שאומר אחד ממנהלי השיווק שהיו אחראים לטריילר ומנכס את הצלחת הסרט לקדימון: "בלי התפנית, מה שתקבל הוא `הבן של מל נחטף, ומל עצוב`. מה שאתה רוצה זה בעצם `הבן של מל נחטף, ומל עצוב וגם מכסח לרעים את הצורה`".


למה האולפנים יוצאים מנקודת הנחה שכולנו בני שש שצריכים שיאכילו אותם את הסיפור עם כפית? למה שהטריילרים לא יהיו בעלי עידון אומנותי כלשהו או חדשנות? רולנד מסה, נשיאה של קבוצת קימרון, שעוסקת בהפקת טריילרים, אומר שהטריילר של הסרט של ניקולס קייג` ואנג`לינה ג`ולי, "עקיצה בשישים שניות", מהווה פורץ דרך.

"הסגנון הקיצוני של הטריילר הפך אותו לחצוף ומקורי", אומר מסה בראיון לאי-אונליין, "השימוש במספרת אישה, שמעולם לא נעשה, היה מצוין. על הטריילר הזה כל התעשייה מדברת". ואכן, חלק גדול מההצלחה הראשונית של הסרט מיוחס לטריילר כי לסרט עצמו אין יותר מדי מה להציע: ניקולס קייג` גונב מכוניות בהבעה מיוסרת ואנג`לינה ג`ולי נראית נהדר כתמיד.
 
 
בהתבסס על ההנחה שהטריילר לסרט בדרך כלל הרבה יותר טוב מהסרט עצמו, קם לפני בקושי שנה, אתר קטן אך גאה בשם טריילרויז`ן. האתר מקבץ ובעיקר מפיק בעצמו, טריילרים לסרטים שמעולם לא נראו וכנראה גם לא יראו. למרות שבסיסו בניו יורק, טריילרויז`ן גדל בינתיים וכעת מכיל טריילרים מכל רחבי אירופה וגם מישראל. כל הטריילרים כוללים קריצות למציאות ופרודיות היסטריות.

אלברט נרנברג, הבמאי/יוצר של האתר ועיתונאי מפורסם בזכות עצמו, שוטח את משנתו: "הטריילרים בהיותם לא ממש סרט וגם לא ממש פרסומת, הם אמצעי תקשורת שכמעט כולם על הכוכב הזה מבינים. הם יכולים לשמש כבידור הם יכולים לגלם בתוכם רעיונות חדשים, לצאת בהצהרות ולהיות חלוצי אומנות חדשה לגמרי. הכל בצורה עניינית ומוקפדת. אנחנו חשים שמתפקידנו להפציץ עם השפה החדשה הזאת בכל מקום".

באתר נוכל לשזוף את עינינו בפרודיה על אמריקן ביוטי בשם אמריקן בוטי, המספרת את סיפורו של לסטר, יאפי משועמם, שהתאהב בישבנה של רואת החשבון שלו. כמו כן נוכל לראות את הטריילר לסרט משימה אפשרית .3 כל הסוכנים שלא מתו במשימה בלתי אפשרית, אבל נשארו פגועים בגוף ומעורערים בנפשם בצרוף עוד כמה סוכנים שלא התקבלו למשימה בלתי אפשרית בשל לוזריותם, מקבלים משימה אפשרית בהחלט. המשימה: לעצור את השתלטותה של תוכנת המוסיקה החופשית גראבסטר, שמשתלטת על כל העולם. מצחיק במיוחד הוא הטריילר ל"סקאם שלוש": מה קורה לאנשים שתאוות הבצע הניעה אותם לעשות יותר מדי סרטי המשך. בתיאבון.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by