ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הדוברמן – הופך שולחנות בשבילכם 
 
 
אורן הוברמן

נוקיה לא עושה הנחות לחירשים, לקוח אורנג' שקיבל חשבון עצום על לא עוול בכפו והספאם המכוער של פל-גל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מתוך באנר של אורנג'
 מתוך באנר של אורנג'   
אמיר הוא חירש מלידה, מה שלא מונע ממנו להשתמש במכשיר סלולרי. "לפני כשלוש שנים קניתי מכשיר נייד מסוג נוקיה 9100, שידוע גם כפלאפקס", הוא מספר לנו. "המכשיר הזה מאפשר לי, כחירש, להיות זמין גם כשאני לא בבית מכיוון שאפשר לשלוח ולקבל באמצעותו גם פקסים וגם הודעות SMS בעברית".

את המכשיר רכש אמיר לפני כשלוש שנים בחברת אורנג'. עם תום שנת האחריות הראשונה עשה עליו ביטוח בחברת יורוקם, נציגת נוקיה בישראל. "הכל היה טוב ויפה", הוא ממשיך, "עד שהמכשיר התקלקל. באותה תקופה, יורוקום החליטה לסגור את מרכזי השירות והתיקונים שלה, שהיו ממש לא רחוק מביתי, ולעביר את הטיפול לסניף אחד בלבד שנמצא בתל-אביב".

"פניתי לאורנג', שם נמסר לי שהם לא מטפלים במכשיר שלי ולא מתקנים אותו. אחרי שהעבירו אותי סדרת טרטורים הפנו אותי בסופו של דבר ליורוקום. גם שם, אחרי לא מעט טלפונים, אמרו לי לנסוע לסניף שלהם שבצומת וולקן-חיפה והבטיחו ששם יתקנו לי את המכשיר. כשהגעתי למקום, הופתעתי לגלות שהמקום סגור ונמצא בתהליכי פירוק. בסוף הצלחתי לאתר את המקום, וכשחשבתי שכבר נפתרו הבעיות שלי, הסתבר שזה משרד קטן של סוכני מכירות והם לא יכולים לתקן לי את המכשיר שלי"

"בסופו של דבר, לאחר שעתיים של צעקות, הואילו ביורוקום לקחת את המכשיר לתיקון במעבדה בתל-אביב (לא לפני שביקשו שאסע בעצמי למעבדה בת"א), להביא לי מכשיר זמני ולהחזיר לי את המכשיר שלי בתוך כ-5 ימים. גם מהמכשיר הזמני שקיבלתי לא שבעתי נחת – הוא היה נטול עברית ולא אפשר לי לשלוח הודעות בעברית. בקיצור – לא שימושי".

הדובדבן של הקצפת, כצפוי, הגיע בסוף. "אחרי שהם בדקו את המכשיר במשך שבוע, הודיעו לי ביורוקום שאי אפשר לתקן את המכשיר בגלל בעיה עם העברית, והחזירו לי אותו כפי שהוא, לא משנה שאני משלם ביטוח יקר עליו מדי חודש".

פנינו לדובר יורוקום שנתן לנו את התגובה הבאה:
"...יורוקום ניסתה לעזור ללקוח, וגם לאחר בדיקת מעבדה נמצא כי התקלה קשורה לתוכנת העברית שהותקנה ע"י הלקוח באופן פרטי, ולפיכך אין ביכולתה של החברה לתקן את התקלה. במהלך תקופת בדיקת המכשיר ניתן ללקוח לפנים משורת הדין מכשיר חלופי, אך לצערנו כתוצאה מאי הבנה ניתן ללקוח מכשיר שאינו תואם את צרכיו. יורוקום מבינה את הבעיה הייחודית ולכן תעשה ככל יכולתה כדי לסייע ללקוח בפתרון הבעיה".

בשיחה נוספת עם הדוברת הובטח לנו כי החברה תעשה כל מה שניתן בכדי לפתור לאמיר את הבעיה ובזמן הקצר האפשרי. אנחנו, כמו תמיד, נמשיך לעקוב.
 

פותחים את האינטרנט בחו"ל? אולי כדאי לחשוב פעמיים

מתוך באנר של אורנג'
 מתוך באנר של אורנג'   
אייל מגבעתיים, לקוח של חברת אורנג', מגדיר את עצמו כמי "שמשתמש באינטרנט הסלולרי לעיתים קרובות". לפיכך, נמצא אייל במבצע מיוחד בחברה על פיו הוא משלם סכום נמוך יחסית (פחות מעשרה שקלים בחודש) ויכול לגלוש חופשי, ללא עלות פר-דקה, באינטרנט הסלולרי המהיר (GPRS).

לפני כחצי שנה טס אייל לארה"ב לתקופה של מספר חודשים. כשירד מהמטוס, גילה אייל כי הוא אינו מסוגל לגלוש ברשת באמצעות הסלולרי שלו, אפשרות שחסרה לו במיוחד. "קיוויתי להתעדכן במה שקורה בישראל באמצעות המכשיר, ומאוד התעצבנתי שהמכשיר לא אפשר לי לגלוש שם, על אף שאני משלם סכום חודשי קבוע". התקשר אייל לאורנג' וביקש לברר מדוע הוא אינו מסוגל לגלוש. התומך הטכני איתו דיבר אייל הסביר לי כי "יש צורך לפתוח את ה-GPRS בחו"ל בכדי לגלוש שם בחופשיות", אייל אישר.

לפני כשבועיים קיבל אייל את החשבון החודשי שלו מזמן השימוש בחו"ל. הסכום: 6,000 ₪, על אף שכמעט ולא דיבר במכשיר. הסבר נציג שירות הלקוחות של החברה: "היית עם GPRS פתוח במשך כל השהות בחו"ל, ועל זה אתה משלם". כל ההסברים על כך שלא נאמרו לו הדברים לא עזרו במאום.

פנינו לדוברת אורנג', שהעבירה לנו את התשובה הבאה:
"פנייתו של מר אייל נבדקה וטופלה באופן מקיף על ידי מנהל אגף שירותים מתקדמים.
בכל פניותיו של הלקוח, הנוגעות לשימוש בשירותי orange בינ"ל, טרם הנסיעה ובמהלכה, קיבל הלקוח מענה מלא לשאלותיו.

בדומה לעלויות השימוש במגוון שירותי הרשת הבינלאומיים, הנקבעים בהתאם לדרישת המפעילים הבינלאומיים המקומיים, החיוב עבור שירותי קול ו- data בחו"ל, נקבע על פי תעריף זמן השימוש.

יחד עם זאת, עם פנייתו של אייל לחברתנו, הוחלט במקרה זה להציע הטבה יוצאת דופן, זאת על מנת להקל עליו את התשלום עבור השימוש בשירות בעת השהות בחו"ל."

עוד לא ברור בכמה יופחת הסכום. מה שכן – כדאי ללמוד את הלקח: בדקו היטב עם החברה הסלולרית שלכם לפני שאתם טסים לחו"ל על עלויות השיחות וה-DATA. אחרת, לכו תדעו מאיפה יצוץ מאוחר יותר חשבון מנופח במיוחד.
 

הדוברמן Vs הספאם העברי

 
השבוע בפינת הספאמר המכוער תוכלו למצוא את חברת פל-גל תעשיות בע"מ שמנסה למכור לכם את הסורגים שלהם באמצעות ספאם. מיותר לציין: לא נרשמנו, קיבלנו מספר פעמים בכל זאת, והזכות היחידה העומדת להם היא אפשרות הסרה מהרשימה.

התקשרו אליהם - 1700-5050-04, בקשו את המנכ"ל (או השאירו לו הודעה) וספרו לו מה אתם חושבים על שיטת השיווק המוצלחת שלו.
 
 
דפקו אתכם? תנו לנו להפוך שולחנות!
דוא"ל: doberman_report@nana.co.il (נא לצרף שם ומספר טלפון).
פקס: 03-6878006 (לידי "דוברמן").
תא קולי: 054-6833603 (בעלות שיחה סלולרית).
הכתובת הישירה של הדוברמן: Doberman.nana10.co.il

גילוי נאות: דוברמן מתפרסם בפורטל נענע הנמצא בבעלות חברת נטוויז'ן. עם זאת, הוא נטול פניות לחלוטין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by