ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תמיד לבדוק את ה"חיוב הנוסף" 

תמיד לבדוק את ה"חיוב הנוסף"

 
 
אורן הוברמן

אינטרנט זהב חייבה לקוחה לאורך שנתיים על שירות שכלל לא ביקשה, מה עושים כשהמחשב החדש עושה צרות והספאם של נטוויז'ן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אז מה אם לא ביקשנו?
 אז מה אם לא ביקשנו?   
שרה מראשל"צ מנויה מזה כשנתיים וחצי אצל ספקית האינטרנט "אינטרנט זהב". היא אינה גולשת הרבה, ולכן ביקשה בזמנו להצטרף למסלול מיוחד לפיו היא משלמת תשלום חודשי נמוך יחסית, שגובהו ביחס ישיר לכמות הימים בהם גלשה ברשת. אם לא התחברה כל החודש – לא שילמה דבר.

לפני כמספר חודשים התקלקל המחשב שלה, שלא זכה לשימוש רב בכל מקרה, ושרה חדלה מלהתחבר לאינטרנט. למרות זאת, באורח פלא, המשיכו חיובי הגלישה להגיע.

התקשרה שרה לשירות הלקוחות של אינטרנט זהב, שם הוסבר לה כי היא משלמת "20 ₪ בחודש ללא מע"מ עבור הניוזלטר של אינטרנט זהב – עדכנט". "אבל לא נרשמתי אליו מעולם, אין לי אפילו אימייל!", הסבירה שרה. תשובת הנציגה הייתה "הסכמת לקבל חודש חינם, ומשם התחלנו לחייב אותך". לאחר ששרה הבהירה לנציגה מה היא חושבת על החיוב הנ"ל, וכך גם לגבי "עדכנט" לו הייתה מנוייה בעל כורחה, הסכימה הנציגה להחזיר לה את כספה על שלושת החודשים האחרונים עליהם שילמה. "וכמה זמן הייתי רשומה לזה בכלל?", שאלה שרה. "שנתיים וחצי" הייתה תשובת הנציגה. שרה ההמומה פנתה אלינו.

מדוברות "אינטרנט זהב" הוסבר לנו כי "כבר דיברו עם הגברת בעניין, והובטח לה שהסיפור ייבדק בדרגים גבוהים. על אף זאת, היא בכל זאת מיהרה לפנות אליכם, ולכן לא הספקנו להעביר לה את תשובתנו לגבי החזרת כספה".

ומה הוחלט שם בדרגים הגבוהים?
"מתוך כוונה שתהיה שביעות רצון ולא יהיו משקעים יוחזרו לה על פי משורת הדין כל החיובים שנגבו".

ואיך קורה שלקוחה לא מודעת לכך שהיא רשומה לניוזלטר בתשלום?
"נשלח הסכם הצטרפות לכל שירות כזה שהנרשם חותם על כל תנאיו ומודע להם, זה בטח לא נעשה בכפייה או ברמייה. במשך שנתיים היא לא ערערה על זה ולא פנתה אלינו, ובכל זאת, הלכנו עם הלקוחה".

הלקוח מהסיפור הזה, גולשים יקרים, הוא לבדוק –עכשיו- את החשבון החודשי שלכם אצל ספקית האינטרנט. האם אתם רשומים לניוזלטר שאתם לא קוראים? כמה אתם משלמים עליו? האם יש חבילות משתלמות יותר? שימו עין, זה יכול לקרות גם לכם.
 

רולטת כביש, גרסאת ה-PC

זה לא כל כך נעים לראות מחשב כבוי. אילוסטרציה
 זה לא כל כך נעים לראות מחשב כבוי. אילוסטרציה   
רועי מת"א "זכה" לאחד הסיוטים הגדולים ביותר של כל רוכש מחשב חדש. כמו רובינו, הוא עשה סקרי שוק, בדק באינטרנט, השווה מחירים, שאל חברים וביקש המלצות. בסופו של דבר, הוא שלף את כרטיס האשראי וקנה לו מחשב שולחני חדש מחברת פנדה מחשבים. חכו, עוד שנייה מתחיל הסיוט.

המחשב הגיע, נוצץ מהקופסא וללא מערכת הפעלה (כפי שביקש רועי). את מערכת ההפעלה ושאר התוכנות התקין בעצמו, והחל להשתמש בו. "פתאום, בלי שום הודעה מוקדמת המחשב כבה", הוא מספר, "חשבתי שאולי מדובר בקצר חד-פעמי, אבל התופעה חזרה על עצמה הרבה מאוד ובזמנים אקראיים. זה היה כמו רולטת כביש, אתה עובד ועובד ומחזיק אצבעות שלא יכבה לך פתאום המחשב והכל ילך קאפוט".

אחרי כחודשיים של עבודה מסויטת עם המחשב הנכבה, החליט רועי כי הגיעו מים עד נפש. הלך ולקח את המחשב לבדיקה במעבדות חברת "פנדה". בחברה, מתאר רועי, נבדק המחשב, נטען כי מדובר בבעיית תוכנה ו"הומלץ לי לפרמט את המחשב". רועי בלע את הצפרדע ופירמט.

זמן קצר לאחר שחזר לעבוד עם המחשב – הבעיה חזרה. "לקחתי שוב את המחשב לפנדה, והשארתי אותו לבדיקה יסודית. הפעם הוא היה אצלם במשך 3 שבועות" הוא מעיד, "בסופו של דבר, הם מצאו שוב שאין בעיית חומרה ושמדובר ככל הנראה בבעיית תוכנה. לקחתי את המחשב, והבעיה המשיכה בשלה. בשלב הזה נואשתי. עכשיו המחשב יושב כאבן שאין לה הופכין בבית, ואי אפשר להשתמש בו".

פנינו לאורלי משירות הלקוחות של חברת פנדה.

אני מבין שרועי קנה את המעצור לדלת הכי יקר בשוק.
"הלקוח קנה מחשב, אבל לא קנה איתו מערכת הפעלה חוקית. הוא קיבל את המחשב ובחר להתקין בעצמו מערכת הפעלה, שלא ברור אם היא חוקית או תקינה. בכל מקרה, כשפנה אלינו, הרצנו בדיקות לאורך זמן, בודדנו כל חלק והרצנו אותם בתוכנות מאמץ והוא נמצא תקין לגמרי. הזמנו אותו לראות את המחשב שהיה מופעל המון שעות וללא שום כיבוי פתאומי או בעיה אחרת. הסברנו לו שהמחשב עצמו בסדר גמור, ואם יש כבר בעיה אז מדובר בבעיית תוכנה. יכול להיות, כמובן, שגם העכבר או המסך שלו מקצר – אבל לגבי זה אנחנו לא יכולים לעשות כלום."

מה עושים מפה?
"אמרנו לו ואנחנו חוזרים על זה שוב – אנחנו נשלח אליו שליח הביתה שיקח את המחשב לבדיקה אצל מעבדה חיצונית שהוא יבחר. אם היא תתן חוות דעת שחלק כלשהו במחשב לא תקין, אנחנו מבטיחים להחליף אותו באופן מיידי לדגם משודרג ובנוסף לתת לו 500 ₪ זיכוי לקנייה בחנות. אם המחשב נטול כל דופי, הוא ישלם את עלות המעבדה בלבד".

רועי, הכדור חוזר אלייך. אנחנו נמשיך לעקוב.
 

הדוברמן Vs הספאם העברי

 
ראשית, הרשו לנו לפרגן לפרוייקט המיוחד של Ynet "מטפלים בזבל". ראוי, עשוי היטב ונקווה שייסיע למלחמה בנגע המציק הזה.

ולעניינו השבוע. הפעם הספאמרית היא חברת נטוויז'ן (ראה גילוי נאות) שדאגה ליידע מאות אלפי גולשים ברשת בשירות חדש שלה: שיחות בינלאומיות. הדוברמן קיבל השבוע לא פחות מעשרה אימיילים נזעמים על אותו ספאם, שנשלח, כך מסתבר, גם ללקוחות שאינם מנויי החברה וגם לכאלו ש"מעולם לא הזינו את המייל שלהם בהקשר לשירותיה".

בנוסף, אין באותו המייל גם שום אפשרות "להסיר" עצמך מרשימות התפוצה של החברה, מה שהופך את הפרסום המאוד מרגיז הזה לספאם במובן הגרוע ביותר של המילה.

פנינו לדוברת החברה, שהעבירה לנו את התגובה המנותקת-קמעא-מהמציאות הבאה.

"נטוויז'ן מוציאה מיילים רק בנושאים הקשורים ישירות לליבת העסקים שלה, ללקוחותיה בלבד, וש לזכור כי לקוחותיה כוללים כמה מאות אלפים המחולקים למגזר הפרטי, העסקי, נטאקשן ונענע. מטרת המייל שהוצע היא לאפיין ולשפר את שירותינו ללקוחות. נטוויז'ן היא מחזיקת הדגל במלחמת הספאם. היא נלחמת בספאמרים באופן שוטף לרווחת הלקוחות, הן ע"י חסימת ספאמרים המשתמשים בשרתי החברה והן ע"י הוצאת מוצרים לחסימת ספאם". עוד ביקשו להוסיף כי המייל הפרסומי הנידון נשלח אך ורק ללקוחות נטוויז'ן, נענע ונטאקשן.

שאלנו עוד מספר שאלות כמו כמו מדוע חברה המספקת שירות אנטי-ספאם שולחת דואר זבל ומה ההבדל בין ההודעה הזבלית של נטוויז'ן לאלה שבהן היא נלחמת, אולם לצערנו פשוט לא זכינו למענה – וחבל.
 
 
 
דפקו אתכם? תנו לנו להפוך שולחנות!
דוא"ל: doberman_report@nana.co.il (נא לצרף שם ומספר טלפון).
פקס: 03-6878006 (לידי "דוברמן").
תא קולי: 054-6833603 (בעלות שיחה סלולרית).
הכתובת הישירה של הדוברמן: Doberman.nana10.co.il

גילוי נאות: דוברמן מתפרסם בפורטל נענע הנמצא בבעלות חברת נטוויז'ן. עם זאת, הוא נטול פניות לחלוטין.

למקרה הצורך: [נשרף לכם המחשב? כך תפוצו בידי חברת החשמל] [כל מה שרציתם לדעת על אתר "פרסי"] [המדריך המהיר לתביעות קטנות] [איך תדאגו שכל קנייה תגיע בדיוק בזמן] [כל הסודות: איך לנצח את המכירות הפומביות] [מדריך: איך תקנו מכשיר סלולרי בחצי מחיר]
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by