ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ושלא תשתו לי SMS 
 
 
מערכת חיים ברשת

רופאים סינגפורים מזהירים כי שליחת הודעות SMS מרובות עשויה לגרום לדלקות פרקים ושאר תופעות לא נעימות לאגודלים שלכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
האומה הסינגפורית נחשבת לאחת המשתמשות הנלהבות ביותר ב-SMS אולם השבוע יצאו רופאים סינגפורים בהכרזה כי שליחת הודעות SMS באופן תדיר עלולה לגרום לבעיות רפואיות בלתי נעימות בעליל ואף להביא לנזק בלתי הפיך לאגודלי הידיים. דווח של הסטרייט טיימס.

התופעה הרפואית ממנה מודאגים הרופאים היא פגיעה הנגרמת עקב מאמץ חוזר ונשנה (repetitive strain injuries - RSI). מדובר במצב רפואי המקושר בדרך כלל לאנשים שעוסקים באופן יומיומי בפעולות מקלדת ועכבר, כגון תלמידים ועובדי משרדים.

אולם ככל הנראה מדובר בתופעה שעלולה לפגוע גם בשולחי ה-SMS הנלהבים, כך אמר פרופסור לים בנג האי, מנתח אורתופדי בכיר בבית החולים מאונט אליזבט שבסינגפור. "כל פעם שהאגודל והאצבע המורה נלחצות האחת לשניה, מועבר כוח הגדול פי חמש עד עשר פעמים (מהכוח בין האצבעות) אל המפרק בבסיס האגודל", אמר הפרופסור.
 
 
כאשר אדם שולח SMS, הוא בדרך כלל משתמש באגודל כדי להקליד את ההודעה ותומך תוך כדי כך במכשיר בעזרת האצבע המורה. "עם הזמן זה יכול לגרום לדלקת פרקים או לדלקת בגידים", אמר פרופסור לים.

מאז תחילת השנה טיפל לים בעשרה מקרים של פציינטים שסבלו מ-RSI כתוצאה מסימוס יתר, והוא צופה כי המספר רק יגדל עם הזמן ככל שהתופעה מתפשטת.

גם דוקטור איימריק לים מבית החולים האוניברסיטאי הלאומי מסר כי המחלקה האורטופדית שלו הבחינה בעלייה במספר הפציינטים שסבלו מהתופעה. לדבריו רוב המקרים לא קרו אך ורק בגלל SMS, אולם כי בהחלט מדובר באחד הגורמים שהביאו לפציעה.

בניגוד לעבודה משרדית או משחקי מחשב, אנשים (רובם לפחות) אינם שולחים הודעות SMS במשך עשר שעות ברציפות, כך ש-SMS הוא לאו דווקא הגורם היחיד ל-RSI, אמר ד"ר לים, המתפקד כראש מחלקת ניתוחי הידיים.

איך תזהו אם גם אתם שלחתם SMS אחד יותר מדי? הופעת כאבים חדים בשורש האגודל בהחלט עשויים להוות לכך אינדיקציה.

איך להימנע מפגיעה אפשרית? נסו שלא להאריך בשליחת הודעות. רשמו ושלחו לא יותר משתיים שלוש הודעות ואז נוחו. השתמשו במילון של הטלפון (הפונקציה שמשלימה מילים) ובמילים מקוצרות, כך שתקלידו פחות.

הקלידו בקצב איטי יחסית, כך שהלחיצה על המקשים עצמם תהיה רכה יחסית ותפגע פחות באגודלים. השתמשו בשני האגודלים, על מנת לחלק נכון את המאמץ. בחרו מכשיר שיתאים לכם, שלא יאלץ אתכם למתוח את האצבעות יתר על המידה (גדול מדי) ושלא יהיה צפוף מדי (קטן מדי).

החלק הכי חשוב הוא להיות קשובים למה שהגוף שלכם אומר: אם האצבעות מרגישות עייפות וכואב לשלוח הודעות, זה בהחלט הזמן לנוח. אם הכאב ממשיך להטריד גם אחרי מנוחה, זה הזמן לבקר את האורטופד שלכם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by