ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
האמריקנים: אל תראו לנו תמונות זוועה באינטרנט 
 
 בסופרנוס היו עושים את זה יותר אסטטי   
 
מערכת חיים ברשת

סקר חדש (!) שנערך בארה"ב מגלה שגם אם האמריקנים מכורים על סרטי מלחמה ואלימות, עדיין הם לא מוכנים לראות באינטרנט את מעללי החיילים שלהם בעירק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המלחמה בעירק, שכידוע אינה תמיד דבר יפה, והבמאי שלה לא כל כך מוכשר כמו טרנטינו המסוגל לעשות יצירת מופת אומנותית מאלימות, הפיקה לאחרונה מספר חזיונות שלא נעמו לעין הרגישה של הגולשים האמריקאים. צילומי התעללות החיילים האמריקאים בשבויים העירקים וצילומי עריפת ראשו של השבוי האמריקאי ניקולס ברג היו מהבולטים שבהם.

סקר שנערך בידי Pew Internet and American Life Project בקרב מדגם מייצג בקרב משתמשי האינטרנט האמריקאים, מגלה כי מרביתם לא מרוצים מפרסומן של תמונות זוועה של מלחמה בכלל והמלחמה בעירק בפרט באתרי אינטרנט המיינסטרימים, כך מדווח אתר ה-CNN.

הנתונים בסקר מראים כי 49% מהנשאלים מתנגדים לפרסומן של תמונות כאלו, 40% בעד פרסומן ו-4% מתנים את פרסומן של התמונות בנסיבות. שאר הנשאלים לא היו מוכנים לענות.
 
 
עוד הנתונים מראים כי 24% מהגולשים האמריקאים צפו לאחרונה בתמונות מלחמה כאלו ברשת, מתוכם כ-28%, כלומר 8 מליון אנשים, חיפשו אותן באופן ייזום. שליש מהנשאלים שדיווחו כי צפו בתמונות האלו, טוענים כי הם התחרטו על כך מאוחר יותר.

פילוח של הנתונים מראה כי רפובליקנים, נשים ומבוגרים נוטים להתנגד לפרסומן של התמונות, ואילו דמוקרטים, גברים וצעירים נוטנים להיות בעד פרסומן.

במרבית האתרים המיינסטרימים, חלקים גדולים מהתמונות צונזרו, ולפעמים גם צורפו להן אזהרות מוקדמות לגבי אופיין הקשה. לעומת זאת באתרים פחות מיינסטרימים, כדוגמת אתרים כנגד המלחמה או אתרים התומכים בארגוני הטרור, אפשר למצוא צילומי סטילס, ואף צילומי ווידאו למכביר.
 
פרופסור סרי סריניווסן, מומחה למדיה מקוונת מאוניברסיטת קולומביה, טוען שהאמריקנים לא תמיד מוכנים למה שמצפה להם ברגע שהם עומדים לצפות בתמונות זוועה, גם כאשר חלק מהלינקים מכילים אזהרות מוקדמות אודות אופיין הקשה של התמונות.

"אנחנו פועלים באינטרנט בהתאם לחוויות מוקדמות שלנו שהיו עם מדיה אחרת", מסביר פרופסור סריניווסן. "כשאומרים למרבית האנשים שהם עומדים לצפות בייצוגים גרפים של אלימות, הם מדמיינים לעצמם סרט אקשן או פרק מהסופרנוס. אבל חוויות כאלו לא מכינות אותם לתמונות אמיתיות שהם עלולים להתקל בהן באינטרנט".

לי רייני, מנהלו של הסקר, טוען שאומנם מרבית האמריקנים מאמצים בתיאוריה את העיקרון שכמה שיותר מידע שהם יקבלו כך יותר טוב, אבל ברגע שהם נתקלים בפועל במימושו של עקרון זה, הם אינם מרוצים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by