ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הדוברמן – פתחתם? שילמתם 

הדוברמן – פתחתם? שילמתם

 
 
אורן הוברמן

הכלב שאף אחד לא ישים בהסגר ממשיך להלחם בבירוקרטיה. והשבוע: על מעטפות קרועות, מוצרים חסרים וממי מאוד לא מומלץ לקנות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
איציק הזמין לפני כארבעה חודשים זוג מצלמות אינטרנט באמצעות הקניון הווירטואלי של וואלה שופס. "כשהזמנתי, ווידאתי שרשום בדף ההזמנה כי הן כוללת מיקרופון מובנה, דבר שעקרוני בשבילי", הסביר לנו. את המצלמות רכש מהספקית התל-אביבית "טרמינל".

"כשהגיעו לבסוף המצלמות", הוא מעיד, "פתחתי את האריזה וגיליתי שבמצלמות אין מיקרופון, בניגוד למה שהובטח במפרט בזמן הקנייה". איציק עשה כמה טלפונים לוואלה שופס ול"טרמינל" וביקש להחזיר את המוצר ולבטל את העסקה כמתחייב בחוק. "אבל בוואלה אמרו לי שאוטוטו זה מסתדר וכבר-כבר הכל נפתר, וככה נגררו להם כמה חודשים ולי יש ביד מוצר ששילמתי עליו אבל אני לא מעוניין בו".

פנינו לחברת "טרמינל", הספקית.
מה הסיפור?
"הלקוח רצה את הדגם הספציפי הזה, והוא קיבל אותו. אם יש משהו שלא היה ברור לו בהסברים או בפירוט על המוצר הוא יכל להתקשר ולברר".

לטובת קוראינו, וסליחה שאנחנו חוזרים על כך פעם בחודש לערך, הנה החוק ששווה לשנן.
אם קניתם מוצר דרך הרשת וגיליתם שהוא פגום או לא זהה למה שהבטיחו לכם, זכותכם להחזיר אותו לחנות בתוך 14 ימים (מיום קבלתו או מיום קבלת מסמך המאשר את הקנייה – לפי המאוחר מבניהם). החברה חייבת להחזיר לכם את הסכום המלא ששילמתם בעבור המוצר, ואסור לה גם לגבות מכם דמי ביטול כשלהם. בעניין זה, יוצאים מן הכלל מוצרים שערכם יאבד עד שהם יוחזרו לחברה (עיתון למשל), מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן, שירותי הארחה ונופש, ומוצרים הניתנים להעתקה, שעתוק או שכפול.

זכותכם לבטל נשמרת גם במקרה שפתחתם את האריזה המקורית של המוצר (או אפילו איבדתם אותה), כשגם כאן, יוצאי הדופן הם דיסקים, ספרים או כל מוצר אחר הניתן להעתקה.

ונחזור לאיציק. יש לו תמונת מסך של העסקה בה מפורט "מיקרופון מובנה".
"אני רשמתי לוואלה שופס שזאת מצלמה כוללת מיקרופון, ולא מיקרופון מובנה. מדובר באי הבנה של וואלה שופס".

בכל מקרה, הוא שילם על מוצר ולא קיבל אותו. מה אנחנו עושים בעניין?
"התקשרתי אליו ואמרתי לו שאני מקבל השבוע דגם עם מצלמה מובנית ואני אשדרג את המצלמה שקיבל ללא תשלום. אתה יכול לראות את זה כסגור".
 

פתחת, בעיה שלך

 
יובל מב"ש קנה לפני כחודשיים כרטיס טלוויזיה חדש מאתר חברת פנדה מחשבים. "כשהגיעה החבילה, שחיכיתי לה לא מעט", הוא מעיד, "פתחתי אותה בהתרגשות ובניתי על כך שמעתה אוכל לצפות במשחקי הכדורגל הקרובים ישירות מהנייד שלי. לצערי, בפנים גיליתי מוצר אחר לגמרי".
במהרה גילה יובל כי הכרטיס שקיבל אינו מתאים למחשב נישא, ובכלל, כי הוא אינו הדגם שרכש.

"התקשרתי לחברה והם הסבירו לי שיש לי 14 יום להחזיר אותו באריזה המקורית", הוא מסביר, "באותו שבוע שלחתי את המוצר בחזרה באריזה המקורית, השלמה, אבל מן הסתם שעטיפת המוצר נקרעה בזמן שפתחתי אותו, הרי אין אפשרות לראות מה המוצר מבלי לפתוח אותו".

כשהתקשר לחברת פנדה, הוסבר לו שם כי משום שקרע את העטיפה המקורית ישנה בעיה בהחזרת המוצר מהיבואן, ולפיכך יוחזר לו כספו, פחות כ-15%. יובל לא אהב את התשובה בכלל, ובצדק.

פנינו לחברת פנדה.
מה יהיה?
"תסלח לי, אבל מדובר בלקוח פשוט נודניק. הוא הזמין מוצר, הוא לא היה מרוצה ממנו, ביקשנו שישלח אותו בחזרה ונחזיר לו את כספו. הלקוח שלח את המוצר בעטיפה קרועה, כאילו השתמשו בו יובלות, ואני לא יכול למכור אותו וזה גם לא פשוט להחזיר את זה ליבואן כשזה נראה ככה".

איך ינחש מהו המוצר מבלי לפתוח את האריזה?
"לקוחות יודעים, שאם מקבלים מוצר חדש צריך לשמור את האריזה למקרה שיצרכו להחזיר".

ומה בכל זאת אפשר לעשות?
"הצענו לו החזר כספי שכל מלא הסכום, פחות 15% שאנחנו לא יכולים להחזיר בגלל היבואן. אם היבואן היה נותן לנו זיכוי מלא, תאמין לי שהיינו שמחים להחזיר לו את כל כספו. מלבד מה שאמרתי, אי אפשר לעשות כלום".

פנדה אמנם איתנים בדעתם, אך תשובתם בהחלט אינה טובה מספיק. פנינו למועצה לצרכנות בכדי לבדוק את "ענייני העטיפות הקרועות" עד תום. המשך הסיפור, בתקווה, במהלך שבוע הבא.
 

נלחמים בספאם

 
תכירו, האתר בתמונה הוא של חברת NetSell שמוכרת מוצרי חשמל באינטרנט. מה מיוחד בהם, אתם שואלים? אה, אתם לא שואלים? מה זה משנה, הם בכל מקרה יענו לכם וישירות למייל.
NetSell מפרסמת את אתר המכירות שלה באמצעות ספאם לתיבות המייל הפרטיות של אנשים שמעולם לא ביקשו אותם.

אם גם אתם קיבלתם את הפרסומת שלהם, בואו ספרו להם כמה אתם מעריכים את זה, ועד כמה מדובר בצעד עסקי נבון.

זה הטלפון: 04-6258303 (בקשו את שי), וזה המייל: support@netsell.co.il.

את תגובת החברה, לא ניתן היה להשיג עד למועד עליית הכתבה.
 
 
דפקו אתכם? תנו לנו להפוך שולחנות!
דוא"ל: doberman_report@nana.co.il (נא לצרף שם ומספר טלפון).
פקס: 03-6878006 (לידי "דוברמן").
תא קולי: 054-6833603 (בעלות שיחה סלולרית).
הכתובת הישירה של הדוברמן: Doberman.nana10.co.il

גילוי נאות: דוברמן מתפרסם בפורטל נענע הנמצא בבעלות חברת נטוויז'ן. עם זאת, הוא נטול פניות לחלוטין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by