ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
הייטק וטכנולוגיה 
Crosswise על החיים אחרי האקזיט: "יש המון גאווה בלפתוח מרכז פיתוח ראשון של אורקל בתל אביב" 

Crosswise על החיים אחרי האקזיט: "יש המון גאווה בלפתוח מרכז פיתוח ראשון של אורקל בתל אביב"

 
הייטק וטכנולוגיה |
 

בשנה שעברה רכשה חטיבת ה-Data Cloud של oracle האמריקאית, סטארטאפ תל אביבי קטן בשם Crosswise והפכה אותו למרכז הפיתוח חדש שלה בלב תל אביב. יצאנו לבדוק מה קרה שם אחרי האקזיט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הכניסה למשרדי Oracle Crosswise , עזריאלי תל אביב
 הכניסה למשרדי Oracle Crosswise , עזריאלי תל אביב   צילום: יח"צ 
 
 

החלום הישראלי כבר מזמן נע מכיוון הקמת המשפחה ורכישת בית לעבר מחוזות האקזיט", אולי אחד מסמלי הסטטוס הגדולים של הצלחה מהירה בעידן הסטארטאפים. אבל מה קורה אחרי שהחלום הזה מתגשם? מה קורה אחרי שהצ'קים הופקדו, והתקשורת מפסיקה לחגוג? מסתבר שאז דווקא מתחילה העבודה הקשה באמת.Crosswise הוא סטארטאפ ישראלי שהוקם ב-2013 על ידי היזמים רון רייטר, יהונתן זידנר, וסטיבן גלנץ. קצת יותר משנתיים לאחר מכן, החברה נרכשה על ידי ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אורקל, בסכום שאם להאמין לחלק מהדיווחים בתקשורת הגיע לכדי - 50 מיליון דולר.

 

אבל אם חשבתם שפה נגמר הסיפור של השלושה , הרי שהמציאות מראה בדיוק להיפך מכך. בחודשים האחרונים חנכה החברה, שכיום מתכנה " אורקל Crosswise", משרדים חדשים במרומי הקומה ה-21 של מגדלי עזריאלי - עם נוף מרהיב לעיר התוססת ועיצוב מודרני וצבעוני - כיאה למקום שמייצג את הסניף הראשון של הענקית אורקל בתל אביב. התיישבנו לשיחה עם רייטר ו-זידנר, לשעבר שניים ממייסדי הסטארטאפ, וכיום מנהלי קבוצת הפיתוח ב Oracle Data Cloud ישראל על הרך להצלחה ומה קורה לסטארטאפ קטן אחרי שהוא נרכש על ידי חברת ענק.

 

 

 

 
רון רייטר ויהונתן זידנר
 רון רייטר ויהונתן זידנר   צילום: יח"צ 
 

עד כמה הייתם מעורבים בעיצוב המשרדים החדשים?


"מאוד" עונה זידנר. "ישבנו במשך חצי שנה עם המעצב על כל פרט ופרט. היה חשוב לנו שהמקום יהיה מרשים ונעים ושהעובד ירגיש שמקום העבודה שלו מכבד אותו. רצינו מקום שיעניק מצד אחד המון חופש ושקיפות ומהצד השני גם פרטיות, ומכאן שבחרנו שלא להתקין חללי עבודה משותפים בסגנון ה open space".  זידנר מגלה כי בחברץ האם דווקא רצו להתקין חלל פתוח בשיטה האמריקאית, אך המייסדים ביקשנו שהמקום יבנה אחרת, כשזה שיתאים יותר לאופי הישראלי.

 

 
משרדי Oracle Crosswise
 משרדי Oracle Crosswise    צילום: יח"צ 
 
 

"מצד אחד יש כאן את הנישות וחדרי הישיבות, למי שמחפש את השקט והפרטיות ומהצד השני, המבנה של המקום מאפשר לכולם לאתר את כולם" הוא אומר." דבר נוסף שדאגנו הוא שתהיה כאן אקוסטיקה מעולה, פרט חשוב במקום עבודה".

 

 
"המבנה של המקום מאפשר לכולם לאתר את כולם""
 "המבנה של המקום מאפשר לכולם לאתר את כולם""   צילום: יח"צ 
 

השניים מבקשים לציין שהמקום כולו נבנה בפיקוח צמוד של אנשי המקצוע של חברת האם מחו"ל, שדאגו לפקח על כל הבנייה ושזו תעמוד לפי הסטדנרטים המחמירים של כל משרדיה בעולם. עד כמה מחמירים? השניים מספרים שעשרות אנשי מקצוע של החברה מחו"ל עבדו על כל האלמנטים של תכנון המקום החל מיועצי תאורה ועד יועצי אבטחה כדי לא להשאיר כאן דבר ליד המזל.

 

 
פתוח ועדיין אינטימי: משרדי החברה במגדלי עזריאלי
 פתוח ועדיין אינטימי: משרדי החברה במגדלי עזריאלי   צילום: יח"צ 
 

 

" היה צורך לכך, אבל לא היה אף אחד בשוק.  לא היה ברור כיצד ניתן לעשות את זה "

 

אז איך הכל התחיל? ובכן, כאמור הסטארטאפ Crosswise הוקם ב-2013, במטרה להעניק מענה לבעיה שעתידה הייתה לצוץ בהמשך הדרך, בעולם ובו כל אדם מחזיק יותר ממכשיר אחד המחובר לרשת. הריבוי הטבעי הזה יצר בעיה חדשה והיא - ריבוי זהויות הקיים במרחב הדיגיטלי.

 

כלומר: האדם הממוצע מתחבר לרשת ממגוון פלטפורמות: מחשבים, מכשירים ניידים, שעונים חכמים, דפדפנים שונים ואפליקציות. העושר הזה הוביל לקושי גדול ביכולת לזהות את כל הישויות הללו כמשתמש בודד, להצליב בין הנתונים הנאספים מהמכשירים השונים, ולגבש על סמך המידע שנאסף תובנות שיתרמו לחוויה רב ערוצית זהה ומותאמת אישית. כל אלו הכרחיים, בין היתר, ליצירת קמפיינים אפקטיביים ומינוף תקציבי השיווק המוגבלים ממילא של חברות חדשות וותיקות. בעזרת פרמטרים שונים, המוצר של  Crosswise ידע למעשה לחבר בין הזהויות הדיגיטליות של אותו אדם,  גם אם זה משתמש במספר מכשירים, ולהצביע על כך שמדובר באותו משתמש.

 

רון ויהונתן הכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידת 8,200 ואילו סטיבן, המייסד השלישי,  עבד עם יונתן בחברה אחרת בתחום הפירסום בשם myThings, וכבר אז היה ברור להם כי קיים צורך בשוק למוצר שיבדיל ויברור בין זהויות משתמש. "ניסינו לבדוק מה המצב בשוק ונראה היה שזה הצורך של כולם, ומהצד השני לא ממש הייתה חברה שמספקת את זה בתור שירות".

 

 
"היה ברור להם כי קיים צורך בשוק למוצר שיבדיל ויברור בין זהויות משתמש"
 "היה ברור להם כי קיים צורך בשוק למוצר שיבדיל ויברור בין זהויות משתמש"   צילום: fotolia 
 

כמה זמן למעשה לקח לכם לפתח את המוצר מהרגע שהחלטתם לנסות לפתור את הבעיה?


"לקח לנו כמעט שנה שלמה לפתח את המוצר" אומר רייטר. "צריך לזכור שלא מדובר באיזה מוצר או אלגוריתם שניתן היה לפתח בגארז' ולקוות שזה יעבוד, אלא בתוצר הכרוך בעלויות פיתוח גבוהות עוד בשלב הראשוני. היה לנו אתגר הן מבחינת העלויות והן מבחינה טכנולוגית - חלק מהטכנולוגיות שנדרשנו להשתמש בהן לא ממש היו זמינות כשהתחלנו".

 

אז מה עשיתם עם הכסף? מתי למעשה התחלתם עם הגיוסים?


"התחלנו באוגוסט 2013 לעבוד על הגיוסים, ובנובמבר כבר גייסנו סכום ראשון שנכנס ממש רק בינואר 2014 -  אז גם החברה ממש הוקמה בפועל".

 

כמה עובדים הייתם כשהתחלתם?


"את היום הראשון התחלנו עם חמישה עובדים ואת סוף שנת 2014 סיימנו כבר עם שבעה עובדים".

 

 

היום כל נושא הזהויות נשמע מאוד אלמנטרי, שהרי כל תעשיית הקמעונות והפרסום ברשת בנויה על סמך כריית מידע רב ככול שניתן אודות הרגלי הגולשים.  אבל בשנת 2013 לא כך היה הדבר - לפחות לא בקרב מי שישבו על הברזים בכל מה שקשור לכסף. "מי שלא הגיע מהתעשייה, מספר זידנר, "היינו צריכים להסביר לו ממש במה מדובר. אנשים שעובדים בתחום, רגילים להתייחס למשתמשים פר מכשיר, ולא פר אדם, וזה השינוי התפיסתי שנדרש היה כדי להבין את הצורך ואת היתרונות הגלומים בפתרון שלנו. למעשה רק שנתיים מאוחר יותר נושא הבנת הזהויות הפך להיות חם בעולם, וזה תפס אותנו כבר בשלב מתקדם מבחינת פיתוח המוצר שלנו ביחס לחברות אחרות בשוק".

 

 
"היום כל נושא הזהויות נשמע מאוד אלמנטרי, ב-2013 המצב היה מעט שונה"
 "היום כל נושא הזהויות נשמע מאוד אלמנטרי, ב-2013 המצב היה מעט שונה"   צילום: Oracle Cloud 
 

"מהרגע שהתחלנו לעבוד עם הלקוח הראשון, קיבלנו יותר ביטחון"

 

"למעשה, התחלנו למכור את המוצר עוד בטרם היה לנו מוצר ממש מוכן" הם מספרים. "המוצר ברמה הבסיסית שלו הוא פשוט מידע, קבצים - אז תחילה הענקנו דוגמאות ללקוחות פוטנציאלים, מה שלבסוף, בדצמבר 2014, הוביל לסגירה של עסקה ראשונה שהתבררה כגורלית - עם חברה בשם Datalogix. מדוע גורלית? ובכן, מכיוון שבדיוק שנה מאוחר יותר, החברה הזו תרכש על ידי חטיבת ה- Data Cloud של ענקית הטכנולוגיה Oracle.

 

 

"הם היו הלקוח הראשון המשלם שלנו, וזה נתן לנו ולידציה עצומה" מספר זידנר. הם למעשה באו ואמרו לנו שהמוצר עובד ועובד טוב,  וברגע שראינו את הפידבק משם זה דירבן אותנו, והתחלנו למכור יותר. זה הגיע למצב שעוד בטרם נרכשנו, היינו חברה צעירה עם הכנסות לא מבוטלות. אפשר לומר שעד שהתחלנו לעבוד עם הלקוח הראשון, למעשה עבדנו בתוך ואקום. מהרגע שהתחלנו עבוד עם הלקוח, קיבלנו יותר ביטחון".

 

 
Oracle Data Cloud
 Oracle Data Cloud 
 

"בסופו של דבר לא מוכרים חברות, אלא קונים חברות"

 

שנה לאחר רכישת Datalogix, הושלמה גם רכישת Crosswise עצמה על ידי חטיבת ה- Data Cloud של Oracle. "למעשה בOracle אנחנו התיישבנו בתפר בין מספר חברות שרכשו שם, כשהטכנולוגיה שלנו למעשה מחברת בין כמה טכנולוגיות ביג דאטה אחרות ומחברת את זה לאזורי המשתמש" אומר רייטר .

 

"הרכישה עצמה היא לא בום טראח. מדובר על תהליך שמתחיל בשיחות של כמה שבועות ועובר להתדיינויות שנמשכות חודשים ארוכים בטרם נחתם חוזה. בשלב ההוא היינו כבר קרוב ל-20 אנשים, וכיום החברה מונה כבר כ-30 עובדים. בסופו של דבר לא מוכרים חברות אלא קונים חברות. אתה לא בונה חברה במטרה למכור אותה, אתה בונה ביזנס ואם מגיעות הצעות בדרך - אתה שוקל אותן".

 

מה השתנה לאחר הרכישה?

 

"ביום שאחרי, אנשים חושבים שזהו, נגמר " אומר זידנר, "כשלמעשה הכל ממשיך אותו הדבר, רק תחת הנהלה חדשה. בשלבים הראשונים האסטרטגיה של אורקל הייתה לא לגעת בנו, בעיקר  כדי לא לקלקל את מה שכבר עובד ועובד טוב".

 

רייטר: "כשאתה מוכר חברה, אתה מוכר קונספט שאמור להתקיים תחת חברה אחרת ולאחר רכישה יש לך מחויבות מאוד עמוקה לתהליך הזה. מה זה אומר? זה אומר שהאינטרגרציה כולה צריכה לעבור חלק, זה אומר שצריך להיות כאן משרד שהעובדים יגיעו אליו שמחים, ושאלו יעבדו על פרוייקטים שיתאימו להם - רק אז בסוף את היכול לדמיין איך אתה עוזב חברה. זה תהליך שאנו בשיאו ומחוייבים לו, ואפילו לא פוזלים ימינה ומשמאלה. בנוסף, מכיוון שכרגע אנחנו רואים את החברה שלנו צומחת ופורחת , אנחנו אפילו לא מתעסקים ב"אחרי"- אנחנו בחרנו להשאר ולראות איך העסק שבנינו מכלום, גודל ומתאקלם באורקל, כשבנוסף גם החלטנו להשאר בתל אביב - יש המון גאווה בלפתוח מרכז פיתוח ראשון של חברה כמו אורקל בתל אביב".

 

 
תל אביב, עזריאלי
 תל אביב, עזריאלי   צילום: fotolia 
 

איך זה להתנהל כסטארטאפ בתוך חברת ענק, שלפחות מבחוץ עושה רושם של "כבדה ומסורבלת"?

 

"ובכן, זה מאוד טבעי" מפתיע זידנר, "היינו סטארטאפ ונשארנו סטארטאפ. אנחנו למעשה שודרגנו לנציגות הישראלית של Oracle Data Cloud ומכיוון שהחטיבה עצמה מאוד חדשה, והתחום עצמו הוא בתולי, הרי כשנכנסו אליו - קיבלנו חופש רב ואוטונומיה לפעילות שלנו.

 

"בחטיבה ידעו לתת לנו חופש "לקרות" לעבוד ולהתפתח - מה שיצר חיבור טוב מאוד בין הצדדים. למעשה כל החטיבה הזו באורקל מורכבת מחברות סטארטאפ שנרכשו בשנים האחרונות, ולכן קל לשמר את האוירה הזו של הסטארטאפ -ולראייה, היא עדיין נשמרת.

 

"בנוסף, בחברה רואים את הגידול בפעילות שלנו ופשוט מתירים לנו לעבוד, לשמור על האוירה כאן - הם אפילו מעודדים את זה ועוזרים לנו לגדול. הם רואים שהניסוי הזה איתנו היה מוצלח. נכון שבמקרים מסויימים חברה שנרכשת נבלעת ומפורקת לגורמים בתוך החברה הרוכשת, לא כך היה האצלנו. הייתה כאן הבנה והכרה שהסטארטאפ שלנו יכול לעבוד טוב יותר בסביבה עצמאית תחת חסותה של החברה - והנה זה קורה, ולא רק איתנו, למעשה עם כל הסטארטאפים שנרכשו על ידי חטיבת ה Data Cloud.

 

 

במה השתנה המוצר שלכם  מאז הרכישה?


זידנר: "המוצר שלנו השתנה בהיבטים שקצת קשה ליחצ"ן אותם. הוא יותר מדוייק, הוא מכסה יותר אנשים ויותר מדינות, התשתיות שלנו מפותחות יותר - וזה היתרון בלהיות חלק מחברה גדולה.


איפה אתם רואים את עצמכם בעוד חמש שנים?

 

"אנחנו רוצים לכסות יותר ויותר מדינות" אומר זידנר," ולהכנס ליותר תחומים. החטיבה עצמה באורקל צומחת , אנחנו צומחים ומתעדים להמשיך לגדול- אנחנו כל הזמן מחפשים עובדים ומגייסים ושמחים להגדיל את מצבת כח האדם".


רייטר: "לנו חשוב דבר ראשון להשאיר משהו אחרינו. שעובדים שיגיעו לכאן יהיו מאושרים ושמחים, ושיהיה כאן מרכז פיתוח שאנשים ירצו לעבוד בו - לא פחות מחברות כמו פייסבוק, אמאזון וגוגל".

 

זאת הסיבה שאתם יושבים במגדלי עזריאלי?


"זאת הסיבה שאנחנו יושבים בתל אביב, היינו בתל אביב לפני כן, אבל כשהגיע הזמן להתרחב, בחרנו להשאר פה.
רוב העובדים שלנו גרים בתל אביב, ומי שלא - פשוט מגיע ברכבת, מה שהופך את הבחירה במיקום ליעילה".

 

 


 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by