ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
"עירית הקומבינטורית" נגד נחמיה שטרסלר 
 
 צרת מורים חצי נחמיה (צילום אילוסטרציה)   
 
טלי לכיש

מה גרם למורה מבנימינה לפתוח במסע ספאם נגד עיתונאי "הארץ" וחדשות ערוץ 2?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ביום שישי ה-28.05.04, במסגרת "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2, הגיש נחמיה "שלא יעבדו עליכם" שטרסלר את פינתו השבועית בענייני אקטואליה שהפכה לסוג של "מאסט סי" עבור אנשים מסויימים. הפעם על הכוונת של שטרסלר היה נמצא ציבור המורים, בהקשר ממצאי דו"ח דברת.

שטרסלר חשף נתונים לגבי שעות העבודה בפועל של מורים לעומת מספר השעות עבורן הם משתכרים, ותקף את ציבור המורים על כל "הפטנטים וההקלות" לדבריו, שהשיגו במהלך השנים, אשר הביאו למצב האבסורדי שבו ישנם מורים המשתכרים עבור משרה מלאה, כאשר בפועל הם מלמדים רק חצי מהשעות עבורן הם מקבלים שכר.

באותו הזמן, ישבה בביתה בבנימינה המורה שרון גבעוני, צפתה בטלוויזיה, וכמעט נחנקה. גבעוני כבר התרגלה לכך שאחת לתקופה מתרחש הריטואל הקבוע של מחאת המורים, היענות (או לא) של הרשויות ושביתה (או לא) של המורים, כשבתווך יימצאו תמיד בעלי הטורים שישמחו להביע בקול רם וברור את עמדתם בנושא.
 
 
גבעוני רצתה לזעוק על כל השעות שמחנך כיתה צריך להשקיע מעבר לשעות הלימוד הפרונטליות, שכוללות בין השאר ישיבות מורים אל תוך הלילה, אסיפות הורים וכיוצא בזה, עבורן הם מקבלים תוספת של 3 שעות שבועיות בלבד לשכר; על התוספת המצחיקה שהם מקבלים עבור היותם בייביסיטר ל-40 ילדים בטיולים שנתיים, ועוד ועוד. היא ניגשה אל המחשב, הדליקה אותו, והתיישבה זועמת לכתוב מאמר תגובה נרגש, מתלהם ומלא סימני-קריאה לדבריו של שטרסלר.

כשסיימה לכתוב את המכתב, הפיצה את המנשר בקרב מספר מחברותיה למקצוע. אולם, כדרכם של אי-מיילים מסוג זה, הפך העניין מהר מאד לכדור שלג, והמייל נפוץ ברחבי כל האינטרנט הישראלי. התגובות החיוביות הרבות שקיבלה דרבנו אותה לפרסם את המכתב מעל במה "רשמית" יותר מאשר ספאם מקרי, והפעם גם לחתום עליו בשמה האמיתי. היא שלחה את המכתב למדור "גולשים כותבים" באתר start.co.il, ולפני כשבועיים עלה המנשר לאתר. מאז ועד לרגע זה הגיבו לתוכנו מעל ל-250 גולשים, כמות גבוהה במיוחד למדור, ובנוסף, קיבלה גבעוני הצעה רשמית מירחון ארגון המורים "קשר עין", לפרסם את מכתבה בגרסה מקוצרת גם אצלם.
 
מה הביא אותך לפרסם את המנשר?
דבריו של נחמיה שטרסלר הכעיסו אותי מאוד ושקפו במידה מה את דעת הציבור עלינו. ה"צדק" שיכולתי לעשות נכון לאותו רגע, הוא באמצעות פרסום ותו לא. הדלקתי את המחשב וזועמת ישבתי להדפיס את המכתב

מה חשבת להשיג באמצעות הפרסום?
להביא את הנושא למודעות הציבור כמה שיותר. לפתוח את השיח הציבורי בנושא מחדש. לאפשר לאנשים להגיד את הקלישאות שלהם על מורים ולאפשר למורים להגיב ולהגיד את האמת לציבור אשר מוזן מסילופים ומכותרות מגמתיות.

ולמה דווקא באינטרנט?
ראשית זה נגיש יותר, המחשב מונח על שולחני, ובלחיצת כפתור אני מפרסמת מאמר. סיבה נוספת: כי ניתן לפתוח דיון באמצעות מנגנון התגובות. ומה יותר טוב מזה?


שטרסלר עצמו, אגב, לא היה בין המגיבים, למרות שגבעוני שלחה לו את המנשר בעצמה. במקום לענות בעצמו, הוא צירף תגובה תומכת שהגיעה אליו בתגובה לטור ונכתבה על ידי "אם שעובדת בהיי-טק".

בראיון לחיים ברשת אומר שטרסלר, כי כבר התרגל לכך שבכל פעם שהוא יוצא חוצץ נגד ציבור מסויים, אנשים מקרב אותו ציבור משמיצים ומכפישים אותו, וכי דבריה של גבעוני לא ממש מרגשים אותו: "חבל שאנשים מידרדרים לסוג כזה של כתיבה ולא מסוגלים להגיב באופן ענייני", הוא אומר, אך עם זאת, הרמיזות של גבעוני בחלקו האחרון של מאמרה, עברו לדעתו את הגבול, והוא תוהה האם "כדאי לי לבדוק את חוק לשון הרע".

בכל מקרה, המקרה הזה, כמו גם המקרה של "מייל ההטרדה המינית", מוכיחים שוב שהרשת מצמצמת עד מעלימה לחלוטין את הגבולות בין התקשורת ה"ממומסדת" לזו של הגולשים, וכי כל אחד יכול להעלות נושא לסדר היום אם רק יידע לדגדג נכון את כפתור ה-FW.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by