ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הדוברמן – למי קראתם מכוער? 

הדוברמן – למי קראתם מכוער?

 
 
אורן הוברמן

אל תתנו לפרשת NNN להשפיע עליכם. כשהכסף לא נכנס, הכי קל להאשים אותנו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מכתב הפרידה. ברברים, לא רוצים את הכסף שאתם לא נותנים לנו
 מכתב הפרידה. ברברים, לא רוצים את הכסף שאתם לא נותנים לנו   
אתמול (ב') פורסם באתר NRG מונולוג מפי כריסטופר ווינפילד, בעליו של אתר הקניות הישראלי-אמריקאי NNN.co.il. הכתבה פורסמה לאחר שווינפילד סגר את האתר, והשאיר בעמוד הריק "הודעת פרידה" המסבירה את המניעים לסגירתו.

בניגוד להודעות הסגירה המוכרות לנו, שממלמלות משהו כמו "שמחנו לשרת אתכם/ תודה ללקוחותינו – אבל בשל אילוצים כספיים נאלצנו לסגור", לווינפילד היתה דווקא הרבה כביסה מלוכלכת לכבס.

"לקוח ישראלי יקר", מתחיל מכתב הפרידה שלו (בתרגום חופשי לעברית). "...נמאס לנו לעבוד עם לקוחות שמתנהגים כמו חיות ברבריות. זה פשוט לא שווה את זה. נמשיך לעשות עסקים עם ארה"ב ועם מדינות אחרות, אבל נסרב לכל עסק עם ישראלים. אתם לא חכמים כפי שנדמה לכם".

NNN היה אתר קניות שהתמקד במוצרי מחשוב ואלקטרוניקה, ופעל בעברית מלאה. מרבית מהמוצרים שנמכרו בו, אם לא כולם, ייובאו ישירות מחו"ל. בעבר היה שייך לישראלי, ולפני מספר שנים נמכר לווינפילד, על אף הזהרותיו של הבעלים הקודמים. "תמיד היה מספר לי סיפורי זוועה על איך הלקוחות התנהגו", העיד ל-NRG בווידוי קורע לב. שוב, למרות ההזהרות, החליט ווינפילד לעשות את הצעד ולקנות את החנות הוירטואלית. הדוברמן מוחה דמעה של ממש. מדוע לא הוצע לאיש היקר הזה להדליק משואה או לכל הפחות להנחות תוכנית לייט-נייט בערוץ הראשון?
 
אנחנו לוזרים?
 אנחנו לוזרים?   
השבוע נמאס לו. "שימו לב לעובדה שיש לנו ארבעה אתרים אחרים, ובאף אחד מהם לא היו בעיות כמו שהיו ב-nnn.co.il. כל אתר קיבל בערך 30 הזמנות ביום. Nnn.co.il קיבל בערך 10 הזמנות ביום. אנחנו מקבלים בערך 100 שיחות טלפון ביום. בערך 70 מה-100 הן מלקוחות ישראליים", הוא מפרט ומביא אותה במספרים. לבסוף, מסכם, הוא אינו מתכוון להעסיק עוד עובדים בכדי לענות לטלפונים ולצעקות, ולפיכך, גם סוגר את האתר הישראלי על לקוחותיו הברברים.

המשפט המפורסם טוען כי "להצלחה אבות רבים והכישלון הוא יתום". ווינפילד כופר בכך. לכישלון של NNN.co.il יש דווקא אבות רבים מאוד – הלקוחות הישראלים. הניתוח, איך אומרים, היה יוצא מן הכלל. זה פשוט החולה שמת וקלקל את הכל.

עם כל הכבוד לשנאה העצמית שאנחנו כישראלים (להוציא יאיר לפיד) נהנים להתפלש בה מפעם לפעם, בואו נכניס את הדברים לפרופורציות: הישראלים הם לקוחות לא קלים. הם יודעים מה מגיע להם, דורשים אותו בתוקף, לא מוכנים "לצאת פרייארים" וכשדופקים אותם, הם לא יבחלו בלהרים צעקות ומהומות. נשמע לכם מוכר? אולי בגלל שאתם שומעים את השורות המטופשות האלו כבר שנים, ומכל כלי התקשורת גם יחד. "הישראלי המכוער", היא בדרך כלל הכותרת האדומה, כשמתחת לעד יופיע הצירוף "עוד מקרה של".

הרשו לי לשחוט את הפרה. סליחה על הביטוי, אבל אנחנו פשוט בסדר גמור, לפעמים אפילו פחות מזה. נכנעים במהירות לבירוקרטיה, מוותרים בזריזות על מה שמגיע לנו "בשביל לחסוך את הכאב ראש" ומפסידים מראש לקווי תמיכה עם מוסיקה קלאסית. הצרכנים הישראלים רוצים לקנות דרך הרשת, מוצרים טובים במחירים טובים ולקבל אותם בזמן וכמו שצריך. אין לנו זמן לריב עם אף אחד בטלפון, ואנחנו לא רוצים שום דבר בחינם. רוצים לשלם ולקבל, אחד לאחד.

יש, כמובן, גם מיעוט צרכנים שבאים מראש לעשות צרות. מציקים לחינם, באים בדרישות מופרכות ומוכנים לעשות הכל בכדי לקבל את "הפיצוי" שלא מגיע להם. כאלו גם פונים לדוברמן פעם או פעמיים בחודש ומנופנפים ברגע שמתברר העניין. יהא זה צירוף מקרים ביזארי במיוחד לו כל המיעוט הזה החליט להתנחל לו דווקא באתר של NNN.

הכישלון של NNN.co.il הוא לא כישלונם של הגולשים הישראלים. סביר יותר להניח, שהוא כישלונו של ניהול קלוקל. אין לי מושג האם משלוחי החברה הגיעו בזמן ובשלמותם ללקוחות –אלינו, לפחות, מעולם לא הגיעו תלונות לגביו. מה שחשוב להבין, מר ווינפילד, הוא שלקוחות לא מתקשרים סתם בהמוניהם. לא משעמם לנו ואנחנו לא אוהבים להתייבש על הקו. אי אפשר להתפרנס פה, אתה אומר? ככה זה כשיש תחרות. אם אתה לא טוב מספיק, בכל החזיתות, אתה נשאר מאחור. הלקוחות, בכל העולם, עושים רק מה שטוב להם, והעובדות קובעות כי גם בישראל ישנם אתרי מכירות רבים המצליחים להתפרנס בכבוד.

אבל הכי קל להאשים, לא?
 
 
דפקו אתכם? תנו לנו להפוך שולחנות!
דוא"ל: doberman_report@nana.co.il (נא לצרף שם ומספר טלפון).
פקס: 03-6878006 (לידי "דוברמן").
תא קולי: 054-6833603 (בעלות שיחה סלולרית).
הכתובת הישירה של הדוברמן: Doberman.nana10.co.il

גילוי נאות: דוברמן מתפרסם בפורטל נענע הנמצא בבעלות חברת נטוויז'ן. עם זאת, הוא נטול פניות לחלוטין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by