ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
ויראלי 
נפלתם בתרמית השיחות מטונגה? לא בטוח שבחברת הסלולר יחזירו לכם את הכסף 

נפלתם בתרמית השיחות מטונגה? לא בטוח שבחברת הסלולר יחזירו לכם את הכסף

 
ויראלי |
 

במהלך יותר מיממה בשבוע שעבר פקד את ישראל גל שיחות טלפון מהאי טונגה כחלק מתרמית שמטרתה לגזול את כספם של קורבנות במרמה. כעת מסתבר כי יתכן וכל הסיפור הזה יכל להמנע

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

אלפי ישראלים זכו לקבל בתחילת שבוע שעבר שיחת טלפון מפתיעה ממספר שמוצאו אי שם באי טונגה. חלק קיבלו את השיחות בשעות סבירות בעוד לאחרים הסמארטפון צלצל בשעות הקטנות של הלילה - אך לכולם מכנה משותף אחד: המספר שצלצל הכיל את הקידומת של האי האקזוטי שמספרה 676.

 

למעשה מדובר ב"צילתוק" קלאסי - שהרי אם ניסיתם לענות לשיחות הללו ודאי גיליתם שהמספר צלצל פעם אחת ואז ניתק. ומה מיוחד בכך אתם שואלים? ובכן, כפי שדיווחנו לראשונה אצלנו - מדובר בתרמית רשת ותיקה שזקפה ראש במהלך החודשים האחרונים, תרמית שיתכן ויכלה להימנע.

 

>> לכתבות נוספות

לא, אל על לא באמת חילקה לכם כרטיסים חינם
זה לא עדכון לוואטסאפ: התרמית שצריך להיזהר ממנה

 

הטריק הוא כזה: הפושעים הללו מתקשרים אליכם ממספר כלשהו בחו"ל ומנתקים מיד, בציפייה שיצר הסקרנות שלכם יגבר ואתם תתפתו לחזור למספר הזה בחזרה. אם אכן הסתקרנתם, והתפתיתם להתקשר חזרה הרי שתחויבו לא רק בעלות השיחה לחו"ל, כי אם גם במה שמכונה "שירותים נוספים".

 

 
ה"צילתוק" מטונגה: האם לקוחות יחוייבו בסכומי עתק?
 ה"צילתוק" מטונגה: האם לקוחות יחוייבו בסכומי עתק? 
 

מסתבר שהמספר שחייג אליכם אינו מספר רגיל, אלא ככל הנראה מספר שיגבה ממכם סכומי עתק לדקת שיחה. על פי דיווחים ברשת נראה כי הסכום הזה נע בין דולר או שניים לדקת שיחה ועד 20 דולרים ויותר, שכביכול אמורים להיגבות מחשבון הטלפון שלכם עבור מה שמוגדר כ"שירותים נוספים".

 

לאחר שהעלנו את הכתבה אצלנו, זכינו לעשרות פניות מגולשים מודאגים שטענו כי חייגו חזרה למספר מטונגה וחששו כי יחוייבו בסכומים רבים על השיחות הללו. ניסינו לבדוק עם חברות הסלולר המקומיות האם מנויים שחייגו למספרים הללו יחוייבו בתשלומים נוספים, וכאן נתקלנו בהפתעה מוחלטת.

 

פנינו לסלקום, פרטנר ופלאפון עם שאלה זהה: "האם לקוחות החברה שחזרו לאחד מהמספרים שחייגו אליהם מטונגה, במסגרת עוקץ מספרי ה-676,  יחוייבו בתשלום על שירותי נוספים?". בעוד שתי חברות התעלמו לחלוטין מבקשתנו ואף הועלתה טענה כי הן כלל לא מכירות בארוע שכזה, רק בפלאפון הואילו להשיב לנו: "חברת פלאפון ביצעה ומבצעת זיהוי וחסימה אקטיביים של השיחות הנכנסות מהמספרים הרלוונטים. את רוב רובן של השיחות הצלחנו לשבש. אם בוצעה שיחה יוצאת בפועל, המנוי יחוייב. אם הספקנו לנתק - המנוי לא יחוייב".

 

 
אם חייגתם חזרה למספר- בידקו את החשבונית שלכם
 אם חייגתם חזרה למספר- בידקו את החשבונית שלכם   צילום: fotolia 
 
 

לפני שנמשיך הלאה, אני חייב לתהות - מדוע לקוחות פלאפון זכאים לקבל תשובה גלויה מהחברה שלהם ואילו לקוחות סלקום ופרטנר לא? מה יש לסלקום ולפרטנר להסתיר מלקוחותיהם? האם כך מתנהלות חברות בשנת 2017? האם זו רמת השקיפות המגיעה ללקוחות החברות הללו? כאמור, לא היה מדובר במקרה נקודתי כי אם אירוע ברמה הארצית - ולכן תהינו האם היה כאן מחדל כלשהו מצד מפעילות הסלולר, והתשובות שגילינו היו מעניינות.

 

משיחות שלנו עם מומחים בתחום עולה כי אכן ייתכן מאוד ומדובר בסוג של מחדל או פשלה רצינית מצדן של חברות הטלפוניה המקומיות שלא זיהו או הגיבו לארוע הזה בזמן. בכיר בתחום סיפר לנו כי המנגנון מאחורי ההונאה הזו עושה שימוש בחייגנים אוטומטים, מעיין בוטים, שכל תפקידם הוא לצלצל ולנתק לקורבנות הפוטנציאליים - בתקווה שאלו יחזרו למספר. עוד הסביר לנו האיש כי חברות הסלולר אמורות להיות מסוגלות לנטר פעולות חריגות שמתבצעות על הקווים שלהם - כמו למשל מאות ואלפי שיחות שמתבצעות לפתע באישון לילה מארכיפלג של 169 איים באוקיאנוס השקט שאוכלוסייתם עולה רק במעט על 100,000 תושבים, דוגמת הארוע שחווינו במהלך השבוע שעבר.

 

 
"החברות היו אמורות לעלות על הארוע במהירות"
 "החברות היו אמורות לעלות על הארוע במהירות"   צילום: fotolia 
 

ואם חשבתם שהסיפור הזה תחום רק לגבולות ישראל, טעות בידכם. קיומה של התרמית הזו ידוע זה מספר שנים, אך בחודשים האחרונים נראה כי זו מתחזקת. לישראל ההונאה הזו מגיעה לאחר שעשתה בלאגן כבר ביפן, קנדה, ניו זילנד, בריטניה וארה"ב.

 

למעשה כבר במרץ השנה הוציאה רשות התקשורת הפדרלית בארה"ב אזהרה לצרכנים על מה שהוא מכנה כ"One Ring Wireless Phone Scam" - התראה לצרכנים שלא לחזור למספרי טלפון שצלצלו וניתקו להם, ואשר מקורם באיים אקזוטיים שונים דוגמת ברבדוס, ג'מייקה, איי הבתולה, טרינידד, הרפובליקה הדומיניקנית וכו', בדומה לאירוע בישראל.

 

 


ABC Breaking News | Latest News Videos


בהנחייה שפרסמה רשות התקשורת הפדרלית נכתב כי לקוחות שנפלו קורבן לתרמית וחויבו חיובים נוספים צריכים לנסות לפתור את הבעיה מול הספקית ובמידה והעניין לא נפתר, עליהם להגיש תלונה לרשות עצמה.

 

ומה לגבי ישראל? פנינו למשרד התקשורת לקבלת תגובה רשמית לשאלה האם לקוחות שחייגו למספר הזה יחוייבו על שירותים נוספים ועדיין לא זכינו לכזו.

 

 

אז מה היה לנו כאן? מצד אחת יש לנו את חברות הסלולר שמנסות לשכנע אותנו במרץ לרכוש את שרותי הגנת הסייבר שלהן, ומהצד השני יש לנו את הלקוחת שנפלו קורבן לתרמית טלפוניה פשוטה שיתכן ויכלה להימנע. יחד עם זאת קשה להסיק כאן מסקנות - למרות שעל פניו נראה שנדרשת כאן התערבות של משרד התקשורת בפיקוח ורגולציה אחר היכולת של החברות הללו להתמודד עם הונאות מסוג זה. עלינו לזכור שמצד אחד לקוחות חברות הסלולר אולי נפגעו, אך מהצד השני הן גוזרות קופון על דמי הקישורית לטונגה.

 

אם יש משהו שעליכם לקחת מהפרשה הזו הוא שלא מומלץ לחזור למספרי טלפון אקראיים מחו"ל - בייחוד אם על הצג הזה הופיע שם של אי, שעד לפני רגע כלל לא ידעתם על קיומו.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by