ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בזבוז אנרגיה? 
 
 מלחיץ את ynet? מבלבל את כולם? מזיז משהו?   
 
שי מגל

שי מגל מרים את הראש אחרי שוך הסערה של עליית nrg ומנסה לברר האם כל הרעש היה מוצדק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"ככה אתם משיקים אתר? אפשר לרדת יותר נמוך מזה, כמובן, אבל למה לכם?" (הגולש הוגו מתחבט, בתגובה לכתבת תמונות - לא מי יודע מה מחמיאה - על חנה לסלאו)

זהו, נגמר. בשעה טובה ומאותגרת ורגע לפני שפסטיבל השמועות דפק לעצמו כדור בראש, הבז הגלקטי שעונה לשם NRG מעריב החליט שאפשר לסיים את הסאגה המפרכת הזו ולתקוע - סוף סוף - בחצוצרה. השורה התחתונה: השקעה של כ-25 מיליון שקל (תלוי את מי שואלים, ואיזו מערכת משלמת לו על הסושי), גיוסי עובדים שמזכירים את תקופת הבועה, עבודה של שנה ואגו. המון אגו.

ועכשיו, רק עכשיו, אחרי הדיבורים על הסקיצות "שיטריפו את כולם" ולאחר הצהרות ראוותניות על "הלחץ ב-ynet", אפשר לבצע ספירת ראשים ולראות מי נגד מי, ולמה בעצם. ורגע, האם משהו בכלל השתנה?
 
יש לנו יותר מחדשות. ארבע הכתבות הפופולריות של nrg
 יש לנו יותר מחדשות. ארבע הכתבות הפופולריות של nrg   
הדבר הכי טוב שאפשר בינתיים להגיד על NRG, הוא שהשוק התעורר לתחייה. אז נכון, על 99% מהתחייה הזו חתום לא אחר מאשר פיו של עפר שני לבית NRG, אבל עדיין - תחייה. עורך ynet, יון פדר, אמר שמבחינתם כלום לא השתנה, ובדיוק בגלל שכלום לא השתנה הוא העלה בשבוע שעבר ערוץ רכילויות חדש ושינה את העיצוב כדי שיוכל להציף יותר הפניות תוכן לעמוד הראשי.

גם האתרים לא נשארו חייבים לבאז שהתרוצץ, וב-MSN ישראל התעוררו לתחייה, תפוז העלו עיצוב חדש וגם אתר זה שוקד על כמה חידושים. גם אם מעריב NRG לא יחולל את המהפכה שמבטיחים פטרוניו, הוא בהחלט הניע את השוק לפעולה ועורר את המפרסמים.

בראיון ל"גלובס" הבטיח שני נסים ונפלאות, ובעיקר רווחיות תפעולית בעוד כשנתיים. שני הבטיח שהכסף עוד ישוב - גם כשלוקחים בחשבון משכורות של 100 עובדים. אבל בסרט הזה כבר נרדמנו, עם TheMarker, ynet ואתרים נוספים, שקמו יום אחד עם מחצית מהעובדים ועם קיצוצי עתק במשכורות של אלה שנשארו.

"זה נכון", מסביר שני, "אבל אנחנו נכנסים למשחק בטיימינג הנכון". וכן, עוגת הפרסום באינטרנט גדלה, וכן, המפרסמים מתחילים להבין את כוחו של השוק, אבל להביס את ynet "תוך שנה" ולעבור חצי מיליון גולשים?

אז זהו, שלא בהכרח. האתר החדש של נמרודי הולך להיות הרבה גם וגם אבל שום דבר בדיוק. הוא יהיה יותר מגזיני ופורטלי, אבל לא כמו וואלה ונענע. הוא יהיה חדשותי, אבל לא בדיוק ynet. הוא הולך להיות יותר צהוב, יותר ויזואלי - יש שיגידו הרבה יותר מדי - והוא ינסה לבעוט לכולם בעכוזון. תוסס וצעקני, עליז ורוחני.
 
 
שני ושות' עשו עבודת הכנה מרתקת בניסיון לפצח את הבונקרים שהציבו האתרים המובילים. בסוף החליטו לעשותynet צבעוני, לקחת כמה גימיקים מפורטלים אחרים ולנקז לכל העניין כמה פיצ'רים חדשים, גם וגם. אתם יודעים איך זה, הכיטוב גם וגם.

יצא אחלה אתר, חייבים להדגיש, אבל לא בהכרח מפצח ראשים, בטח לא את "ידיעות אחרונות". ב-ynet הרי לא מתכוונים לשתוק. כשזה מגיע לאונליין, בדיוק כמו באופליין, המלחמות הן בעיקר על אגו - המאזנים לא תמיד קובעים את השורה התחתונה.

כלפי חוץ פדר שומר על פוקר-פייס, אבל יהיה טיפשי לא להניע את הכלים. התפיסה של ynet כאתר החדשות המוביל עשויה - בסופו של יום - להיות בעוכריו. nrg מתיימר להציע הרבה יותר מחדשות, ואולי בהמשך גם יותר תוכן מהעיתון עצמו, כדי להוות עוגן קבוע לגולשים. קודם שיקראו על הפיגוע, אחר כך יזפזפו על הרכילות ואולי גם יביאו ביד על תמונות העירום החדשות של הנסיך הפרסי. ב-ynet יהיו חייבים בסוף למשוך יותר תכנים מהעיתון, ולרענן גם את התוכן המקורי שהוזנח בשנה האחרונה.

נורא קשה להתנבא. יתכן ועפר שני יצדיק את תדמית הגאון שהודבקה לו. יתכן שהוא יפספס, בדיוק כמו שהקולגות רוצים, צופים ומקווים. כמו עם משחק ה"למי יש יותר גדול" שהכניסה גוגל לזירת תיבות הדואר האלקטרוני ומיהרה לצנזר, ייתכן שגם עכשיו – בשנת 2004, כשאריק שרון על סף מפלה, כאשר ההתנחלויות יישארו איתנו לפחות עוד שנה וכאשר עשרות אתרים קמו, נפלו ושרפו מיליוני שקלים - מישהו מיהר לעשות את אותה הטעות. עם המון אגו והבטחות, מודלים עסקיים ותקוות גדולות, הוריד את המכנסיים והשתין ישר לבריכה של הגדולים. ויש שיגידו, מילא הסרחון, אבל לפחות שלא יעמוד על המקפצה ויצעק תוך כדי על כל המתרחצים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by