ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חדשות אונליין 
סקר הגולש הישראלי: 10 אחוז מהישראלים כלל לא גולשים באינטרנט 

סקר הגולש הישראלי: 10 אחוז מהישראלים כלל לא גולשים באינטרנט

 
חדשות אונליין |
 

סקר הגולש הישראלי של איגוד האינטרנט הישראלי חושף כי 90 אחוז מהישראלים משתמשים באינטרנט ולמרות שמחצית מאלו חוששים מפגיעה בפרטיות – רק מעטים מנסים להתגונן. לתוצאות המלאות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
משתמש מחשב עצבני
 משתמש מחשב עצבני   צילום: fotolia 
 
 

סקר הגולש הישראלי לשנת 2017 של איגוד האינטרנט הישראלי חושף כי 90 אחוז מהישראלים גולשים באינטרנט, בין אם במחשב, בטלפון הסלולרי או בטאבלט; 14 אחוז מהם גולשים רק במכשירים ניידים (סלולר וטאבלט) ואילו 11 אחוזים רק במחשב שולחני.

 

מהסקר, שנערך זו השנה השנייה ברציפות, עולה כי 8.5 אחוזים מקרב הנשאלים בחברה היהודית אינם משתמשים באינטרנט. 61 אחוז מהם תולים זאת בסיבות דתיות (עלייה לעומת 47 אחוז אשתקד) 21 אחוז - מכיוון שהאינטרנט לא מעניין אותם. רק 4.3 אחוזים מהנשאלים בחברה היהודית מסבירים שהם אינם גולשים באינטרנט משום שאינם יודעים להפעיל מחשב או להתחבר לרשת. לעומת זאת, בחברה הערבית, 15.2 אחוז השיבו שאינם משתמשים באינטרנט. מתוכם- 37.4 אחוז הסבירו שהם אינם שולטים במיומנויות מחשב; 41.1 אחוז - מכיוון שהאינטרנט לא מעניין אותם; ורק 4 אחוזים מסיבות דתיות.

 

במקביל לשימוש הרחב שעושים הישראלים באינטרנט, ניכרת גם עלייה בחשש לפגיעה בפרטיות - מ-36 אחוז בסקר אשתקד ל-53 אחוז בסקר השנה - עלייה של כ-50%. אולם לצד התגברות החשש, הציבור אינו ממהר לשנות הרגלים ולהגן על עצמו ברשת. רק 10 אחוזים מכלל האוכלוסייה אינם מאשרים חברות של אנשים שאינם מכירים ברשתות החברתיות; רק 20 אחוז מכלל האוכלוסייה נמנעים מהעלאת תמונות או תכנים שנראים להם אישיים מדי; ורק 22 אחוז אינם מעלים לרשת תמונות חושפניות שלהם או של בני משפחתם. עוד עולה מהסקר כי 43 אחוז מהציבור היו רוצים ללמוד טיפים לשמירה על פרטיות ובטיחות במחשב ובסלולר.

 

 
10 אחוז מתושבי מעצמת הסייבר לא גולשים ברשת
 10 אחוז מתושבי מעצמת הסייבר לא גולשים ברשת   צילום: fotolia 
 

 

  • 10% מהציבור לא משתמש באינטרנט כלל: (8.5% בחברה היהודית ו-15.2% בחברה הערבית).
  • החשש מפגיעה בפרטיות עלה בשיעור ניכר לעומת השנה הקודמת, רק 20% מכלל הציבור נמנע מהעלאה של תמונות חושפניות לרשת.
  • 13% מכלל הציבור בישראל חוו פגיעות סייבר - מהם %9 נפגעו מתוכנות כופר ו-8% מבריונות.
  • 43% חושבים שהם זקוקים למידע נוסף כדי להגן על עצמם ברשת.
  • 75% קוראים חדשות באינטרנט - ירידה של 4% לעומת אשתקד; 7% - רק ברשתות החברתיות

 

 
גולשים גם דרך הסמארטפון
 גולשים גם דרך הסמארטפון   צילום: fotlia 
 
 

האיגוד, המקים בימים אלה מוקד סיוע לאזרחים להתמודדות עם סיכוני סייבר שונים, בדק גם מה שיעור הגולשים באוכלוסייה שחוו פגיעה שהוגדרה על ידם כפגיעת סייבר. בסקר התברר כי 13 אחוז מכלל הציבור בישראל חוו פגיעות סייבר. עוד 7.5 אחוזים לא חוו פגיעה בעצמם - אך מכירים קרובים ומכרים שנפגעו.

 

מתוך אלו שציינו כי נפגעו או מכירים כאלו שנפגעו, אלו סוגי הפגיעות המרכזיות שצוינו: 27 אחוז ציינו שנדבקו מווירוס במחשב; ל-17 אחוז נגנבו פרטי כרטיס האשראי; 21 אחוז חוו פגיעה בפרטיות ברשת; 9 אחוזים התמודדו עם דרישת כופרה והצפנת דיסק ו-8 אחוזים נפגעו מבריונות ושיימינג ברשת.

 

עוד מצא הסקר כי 75 אחוז מכלל הציבור קורא חדשות באינטרנט - ירידה של 4 אחוזים לעומת נתוני הסקר אשתקד. 51 אחוז מכלל האוכלוסייה קוראים את החדשות באתרי חדשות כלליים: ,ynet, walla, Mako הארץ, חדשות ערוץ 2, מעריב; 3 אחוזים קוראים חדשות בעיקר באתרים הכלכליים ו-3 אחוזים באתרי ספורט; 7 אחוזים מכלל הציבור צורך חדשות בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות.

 

"הסקר המקיף על השימוש באינטרנט בחברה הישראלית, מראה על עלייה משמעותית בחשש מפגיעה בפרטיות ברשת, ורצון ללמוד על הנושא - אך גם מעיד על קושי לשנות הרגלים. השיעור הגבוה של אנשים שדיווחו על פגיעת סייבר, מעידה על החשיבות שיש לתת לנושא זה בהגנה על הגולש הישראלי" אמר עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. לדבריו, "המרכז להגנת הסייבר שמקים האיגוד יוכל לסייע למשתמשים להתמודד עם אירועים של הידבקות בווירוסים, הצפנת תכנים ודרישות כופר וגניבת פרטי כרטיסי אשראי."

 

הסקר נערך על ידי מכון המחקר סטאטנט בקרב 813 משיבים (612 מהחברה היהודית ו-201 מהחברה הערבית בישראל) שגובשו לכדי מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה: 4.9%.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by