ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
הייטק וטכנולוגיה 
6 עקרונות חשובים שעליכם להכיר בדרך לייזום הטכנולוגיה הבאה כך תפתחו את ה-Gett או ה-Waze הבאה 

6 עקרונות חשובים שעליכם להכיר בדרך לייזום הטכנולוגיה הבאה כך תפתחו את ה-Gett או ה-Waze הבאה

 
הייטק וטכנולוגיה |
 

אין זה סוד כי כמעט לכל משתמש סמארטפון מותקנת אפליקציה שקשורה בתחום התחבורה. הן להזמנת מוניות באמצעות הסלולרי, ניווט בדרכים ואפילו מציאת מקום חניה. הדרישה לאפליקציות הללו, הנותנות מענה לצורך בזמן אמת הולכת וגוברת ובעקבות כך פותחו מגוון רחב של אפשרויות ועיצובים. אבל מאיפה מתחילים? טור מיוחד של אלכסיי שלימוב מנכ"ל Eastern Peak

 
 
 
 
 
 
 
 
 
6 תחנות בדרך לפיתוח ה"Gett" הבאה
 6 תחנות בדרך לפיתוח ה"Gett" הבאה   צילום: יח"צ 
 
 

כמי שעומד בראש חברה שיישמה בהצלחה מספר טכנולוגיות דומות וביניהם את Gett (אפליקציית המוניות בינלאומית) מובן לי לחלוטין כי הניסיון להתחרות בדומיננטיות הבינלאומית של החברות המובילות, אמנם מרתיע, אבל לחלוטין אפשרי ויכול להיות אף מבטיח מבחינה פיננסית לזה שימציא את המוצר הבא.

 

כדי לפתח אפליקציה או מוצר הייטקי-תחבורתי אנחנו צריכים להבין מה הערך המוסף שאנחנו נותנים לצרכנים, להגדיר אבני דרך ולפעול בהתאם למתווה מוסדר. על מנת לעשות קצת סדר בבלגן, להלן 6 עקרונות חשובים שעליכם להכיר בדרך לייזום הטכנולוגיה הבאה.

 

רישום ואימות

אפליקציות בעולמות התוכן של תחבורה, צריכות להציע פונקציונליות של התחברות דרך מדיה חברתית והרשמה לדוא"ל, סיסמה והתחברות. יש לדאוג שתהיה למשתמש ליצור פרופיל איכותי, כמובן גם עבור שירותים הכרוכים בתשלומים ניידים. כדרישה נוספת עבור נהגים, הפרופילים צריכים להיות מאומתים ומאושרים על ידי מנהל האפליקציה.

עריכת פרופיל


נוסעים ונהגים צריכים להיות מסוגלים לערוך בקלות את הפרופילים שלהם: שם, תמונה, מספר טלפון, דוא"ל וכו'. הנהג צריך לכלול את רישיון הנהיגה ומידע על הרכב (יצרן ושנת ייצור, צבע, מספר לוחית הרישוי) והתמונה שלו. הן הנהג והן הנוסע צריכים להיות מסוגלים לראות את הפרופיל של האחר. בעזרת מידע זה, הם יוכלו לזהות אחד את השני בנקודת האיסוף. פעולה זו עוזרת להפחית חרדה ונותנת תחושה של ביטחון.

התאמה של המידע


התאמה מאפשרת לנוסע להתחבר אוטומטית לנהג הקרוב ביותר. זהו אלגוריתם מורכב אשר לוקח בחשבון מספר גורמים: מיקומים של הנוסע ונהגים סמוכים (Uber לדוגמא מראה עד 8 נהגים), מצב הנהגים והדירוג שלהם, מודל המכונית וכו'. עקרון זה כמובן נכון לגביי כל אפליקציה שנותנת שירות בעולם התחבורה ולאו דווקא חייבת לערב נהגים, אלא גם נוסעים בתחבורה ציבורית וכדומה.

 

 
אלכסיי שמילוב, מנכ"ל Eastern Peak
 אלכסיי שמילוב, מנכ"ל Eastern Peak   צילום: יח"צ 
 

ניווט
בליבן של אפליקציות תחבורה, קיימת טכנולוגיה של מעקב GPS. קרי כמעט כולם מבוססת מיקום. טכנולוגיה זו מאפשרת לזהות מיקומים נוכחיים של נוסעים ונהגים, לצייר שבילים ביניהם, להגדיר נקודות איסוף והורדה, לעקוב אחר התנועה של מכוניות ואפילו לחשב את עלות הנסיעה ואת זמן ההגעה המשוער. ערכות נתונים אלו נשלחות לשרת לעיבוד נוסף ושידור למשתמשים אחרים באותו אזור מסוים. יש לדאוג כי תכונות הניווט במוצר שלהם עומד בסטנדרט העולמי ואף מעניק את החוויה הטובה ביותר לצרכן.

הודעות דחיפה
כיום, רוב היישומים המותקנים אצל האנשים בטלפונים הניידים דוחפים אינפורמציה חשובה, באמצעות שלוש טכנולוגיות: SMS, הודעות דחיפה ודוא"ל. יש לזכור כי הודעות דחיפה ניתן גם ליישם באמצעות שירות חינם הניתן על ידי ספקי פלטפורמה: Apple Push Notification Service עבור iOS ו- Firebase cloud messagingעבור אנדרואיד, או כלי עזר חוצה פלטפורמות מטעם צד שלישי כגון OneSignal.

הערכת והצגת עלות הנסיעה
הן הנהג והן הנוסע צריכים לדעת מראש את המחיר המשוער. כפי שציינתי קודם לכן, חישוב הנסיעה בפועל מבוצע בדרך כלל בצד השרת. הוא עשוי לכלול את הפרמטרים והגורמים הבאים: המרחק בין מיקומי איסוף והורדה, עלות הדלק, הנחות אפשריות, סוג הרכב, תנאי תנועה ומזג אוויר, שעות עומס תנועה וכדומה. עליכם כיזמים למצוא שיטת תמחור נכונה, כזו שתביא מצד אחד למקסום הרווחים שלכם כיזמים ומצד שני תהיה אטרקטיבית עבור המשתמשים.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by